رویدادها ، اعتصاب و تجمعات در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران

قیام ایران – رویدادها ، اعتصاب و تجمعات در شهرهای مختلف میهن

تظاهرات کارگران معترض کارخانه آذرآب اراک


اعتراضات کارگران آذرآب اراک همچنان ادامه داره. اینبار کارگران در اعتراض به وضعیت شرکتشان در خیابان‌های اراک تظاهرات کردند. و ریل راه‌آهن را بستند. پیش از این هم گفته ایم که کارگران آذر آب نسبت به تحویل کارخانه به عوامل رژیم تحت عنوان خصوصی‌سازی و بلاتکلیفی شغلی و معیشتی خود معترض هستند. آنها برای کارگزاران رژیم ضرب‌الاجل یک هفته‌ای جهت تعیین تکلیف با(بانک کشاورزی) سهامدار عمده شرکت معین کرده‌اند.

گزارشی از وضعیت کارگران و کارخانه آزمایش مرودشترویدادها ، اعتصاب و تجمعات در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران


وضعیت سخت معیشتی کارگران بیکار کارخانه آزمایش مرودشت هر روز سخت تر می شود. اعتراضات کارگران این کارخانه هم برای حقوق معوقه ادامه دارد و روزانه ۷۶ کارگر بیکار شدة به مطالباتشان در این زمینه اقدام می‌کنند. از سوی دیگر روز پنج شنبه ۱۸مهر معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت به خبرنگاران رسانه‌ای گفته بود: تمامی زیر ساخت های کارخانه از بین رفته است

و مطالبات ۵ میلیاردی کارگران این کارخانه مغفول مانده است و این کارگران روزانه نسبت به مطالبه‌گری در این خصوص اقدام می‌کنند. کارخانه آزمایش مرودشت پس از واگذاری به بخش خصوصی از سال ۱۳۸۸ و به دلیل این که تولیدات آن مطابق نیازهای مصرف کننده ساخته نمی شد در بازار مصرف دچار بحران شد

تجمع اعتراضی کارگران حمل و نقل خلیج فارس در تهران


در روز گذشته فیلمی از یک راننده و مشکلاتش رو دیدید.واقعیت وضعیت حمل و نقل بگونه ای هست که باعث نارضایتی همة رانندگان و زحمتکشان و حتی کارگران شرکتهای حمل و نقل شده. جمعی از کارگران دائمی شرکت حمل و نقل جاده‌ای خلیج فارس واقع در شهرستان اسلامشهر در اعتراض به بی‌توجهی به وضعیت شغلی خود روز یکشنبه به تهران آمده و در مقابل استانداری تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، این کارگران به اخراج شماری از کارگران قرارداد دائمی و همچنین تبدیل وضعیت قرارداد از حالت قرارداد مستقیم به پیمانکاری اعتراض دارند.

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتی قوچانرویدادها ، اعتصاب و تجمعات در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران


دانشگاه و تحصیل در رژیم آخوندی به مرکزی برای غارتگری و چپاول تبدیل شده. اون هم در حالی که قرار بوده که تحصیل رایگان باشد. یک نمونه اش دانشگاه صنعتی قوچان است. که دانشجویانش روز دوشنبه ۲۲ مهر ، بخاطر اعتراض به دریافت شهریه از دانشجویان روزانه پس از پایان سنوات تحصیلی،

و همچنین دریافت شهریه از دانشجویان روزانه در صورت عدم قبولی، و یا حذف درسی در طول ترم تحصیلی، در مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه، تجمع کردند. این دریافت شهریه ها که عناوین مختلف داره همه در حقیقت امر نوعی غارتگری و خالی کردن جیب مردم و فرزندان به بهانة هزینة دانشگاه است.

ادامه اعتراض کارکنان و کارگران فروشگاه بزرگ شاپرک قم


در روزهای گذشته از اعتراضات کارگران و کارکنان فروشگاه بزرگ شاپرک قم گزارشی دادیم. این تظاهرات ادامه یافته و شامگاه روز یکشنبه بار دیگر کارکنان و کارگران این فروشگاه بزرگ بخاطر پرداخت نشدن دو سال حقوق عقب افتاده شون تجمع و اعتراض کردند.

تجمع غارت شدگان در تهران


غارت شدگان که فریادهاشون صدای همیشگی خیابانهای شهرهای ایران هست و سالهاست برای حقوقشون فریاد می زنند روز دوشنبه به خیابانها آمدند. غارت‌شدگان کلیه موسسات وابسته به سپاه پاسداران از جمله، کاسپین و ثامن‌الحجج مطابق فراخوان قبلی مقابل بانک مرکزی رژیم در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند. این هموطنان پس از تمامی تحصنهای گذشته شون تصمیم گرفته اند مطالبات خود را را با اتحاد و تجمع بزرگ و بصورت جمعی دنبال کنند.

وضعیت باغداران دماوند


کشاورزی بی پشتیبان با حکومتی که خودش باواردات تلاش در تضعیف تولیدداخلی دارد هر قدر هم که با تلاش کشاورزان محصولی تولید شود در خیابان منتظر فروش می ماند. این وضعیت باغداران سیب در دماوند نمونه ای از وضعیت کشاورزی کل کشور است. هموطنی تصویری از سیب های در جاده مانده را منتشر کرده ونوشته: سیب دماوند خریدار ندارد

کمبود ۱۶ هزار معلم در خوزستانرویدادها ، اعتصاب و تجمعات در شهرهای مختلف میهن – قیام ایران


هر روز اعترافی از نبود و کمبود در آموزش و پرورش منتشر میشه. روز دوشنبه عضو مجلس رژیم آخوندی از ماهشهر گفت که تنها استان خوزستان با کمبود ۱۶هزار معلم روبروست. علی گلمرادی گفت:‌ مدیریت آموزش و پرورش خوزستان باید تعیین تکلیف شود، چرا که در این استان با کمبود ۱۶هزار معلم روبرو هستیم. ...

او همچنین به موضوع دیگری هم اعتراف کرد و اون احجافات شرکت های پتروشیمی در حق کارگران بود. او گفت: شرکتهای پتروشیمی در منطقه در حق کارگران و حقوق آنها اجحاف می کنند، طرح طبقه بندی مشاغل و سوءاستفاده از کانون مناطق آزاد ویژه باعث شده یکجانبه کارگران را اخراج کنند.

سیل در روستای شیخ محله گیلان


ازاین پس با شروع بارشها و سردی هوا در زمستان باید منتظر سیلهای ویرانگر و مشکلات مردم در سراسر کشور باشیم. در پی بارش شدید باران و وقوع سیل در استان گیلان چندین پل تخریب و راه ارتباطی مسدود شد و همچین گاز و برق تعدادی از مشترکین قطع شد. این سیل به نوشتة خبرگزاری ایسنا یک کشته به همراه داشت.

کودکان آق‌قلا در حسرت کلاس درس


امروز ۲۱ روز از مهرماه می گذرد و دانش آموزان در کانکس های بدون در و پنجره مشغول به تحصیل هستند. معلمان میگویند مسولان مشغول اختلاس و دزدی اند وقت رسیدگی به این کارها ندارند. وضعیت مدرسه ای در یکی از روستاهای شهرستان آق قلا ،میزان رسیدگی و توجه رژیم آخوندی به آموزش و پرورش و حل مسایل مردم رو خوب نشون میده. نگاه کنید:

۴۵ درصد عشایر خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شوند


حسین حسین‌پور، مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۱ هزار نفر، معادل ۱۵ هزار خانوار و ۱۳ درصد جمعیت این استان عشایر هستند، گفت: " ۴۵ درصد عشایر خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی‌ می‌شوند". طبق گفته ی همین عامل رژیم آخوندی : "یک میلیون دام سبک و سنگین، ۳۴ درصد دام سبک استان، ۴۰ درصد مراتع، ۳۰ درصد تولیدات دامی و ۲۵ درصد صنایع دستی استان در اختیار عشایر است". با این وجود می بینیم که این عشایر چقدر در محرومیت نگاه داشته شده اند و در تامین آب آشامیدنی شان هم پشتیبانی ندارند.

صف طولانی تحویل گوجه فرنگی به کارخانه در ارومیهصف طولانی تحویل گوجه فرنگی به کارخانه در ارومیه


به هر طرف از این میهن که نگاه میکنید مشکلات تازه ای به چشم می خوره که ناشی از رهاشدن کشور توسط یک مدیریت غارتگر است. بر اساس گزارشی از ارومیه کشاورزان با بارهای محصولات خودشان روزها منتظر تحویل دادن محصول به شرکتهای دولتی می شوند .

و این باعث فاسد شدن و نابودی محصولشان در کامیونها میشه. کشاورزان میگویند برای تحویل بار یک ماشین که گوجه کیلویی یک هزار تومان از ما بخرند باید تا یک هفته در انتظار بمانیم! در این یک هفته گوجه ها یا محصولات دیگر خراب و فاسد می شوند.

قیام عراق برای رهایی از وضعیت آشفته فعلی این کشور


ایندیپندنت لندن طی مقاله ای با اشاره به قیامی که در عراق آغاز شد به ریشة مسایل عراق که رژیم آخوندی ولایت فقیه باشه اشاره کرده ونوشته: حضور پر رنگ جوانان عراقی و شعار های ملی گرایانه آن ها در اعتراضات مردمی، از نخستین روز نشان می داد که این قیام ملی به هیچ یک از احزاب و جناح های سیاسی وابستگی نداشته و یک حرکتی هدفمند به سوی رهایی از وضعیت آشفته کنونی عراق است.

احزاب سیاسی مذهبی حاکم در عراق، نه تنها دست به فساد و سوء استفاده از قدرت زده بلکه منافع رژیم ایران را بر منافع عراق ترجیح می دهند و تمام برنامه های دولتی بغداد به سود سیاست های تهران سوق داده می شود. ایندیپندنت به یکی از مهمترین انگیزه های مردم عراق برای قیامشون اشاره کرده و نوشته: مردم به منظور پایان دادن به فساد روز افزون دولت و جلوگیری از نفوذ رژیم ایران در امور داخلی عراق، قیام کردند.»

این بیداری در خاور میانه و شناخت عملکردهای حاکمیتی که چهاردهه پیش انقلاب ایران را به سرقت برد بسیار بیداری مبارکی هست. بیداری ای که در سطح بسیار بالاتری در خود مردم ایران وجود داره و همین بیداری هست که تضمین تغییر در ایران و بهبود زندگی مردم خواهد شد. در ادامة برنامه ما هم با بیان اعتراضات ونمونه هایی که ذکر میکنیم به زیربناهای این قیام و علل این آگاهی و این خشم متراکم و گسترده می پردازیم

مطالب مرتبط:


تظاهرات اعتراضی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

اعتراض شبانه دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران و مسمومیت غذایی
لطفا به اشتراک بگذارید: