کنفرانس در پارلمان انگلستان - محکومیت اعدامها و نقض حقوق بشر در ایران

کنفرانس در پارلمان انگلستان - محکومیت اعدامها و نقض حقوق بشر در ایران


نمایندگان مجلسین عوام و اعیان انگلستان

دولت انگلستان باید رژیم ایران را مورد حسابرسی قرار دهد

 

فراخوان به لیست گذاری سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات

 به عنوان سازمانهای تروریستی خارجی

 

روز پنجشنبه ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) کنفرانسی در پارلمان انگلستان، پیرامون اعدامها و نقض سیستماتیک حقوق بشر برگزارشد.

در این کنفرانس شماری از اعضای پارلمان و هموطنانمان از جامعه ایرانیان مقیم انگلستان در لندن و شماری از بستگان قربانیان قتل عام سی هزار زندانی سیاسی درسال ۶۷شرکت داشتند.

نمایندگان پارلمان پارلمان ضمن محکوم کردن جنایات ضد بشری و سرکوبگرانه رژیم آخوندی از دولت انگلستان خواهان اقدام جدی در سطح بین المللی برای اتخاذ سیاست قاطع و حسابرسی از رژیم آخوندی به ویژه در ارتکاب جنایت علیه بشریت درقتل عام سال ۶۷ که مسئولان آن مانند آخوند جلاد ابراهیم رئیسی و علیرضا آوایی دربالاترین مقامات حکومتی هستند، شدند.

تغییرگوینده

نمایندگان مجلسین عوام و اعیان انگلستان و شخصیتهای شرکت کننده عبارت بودند از:‌

-سر دیوید ایمس نماینده پارلمان از حزب حاکم محافظه کار و رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران

-دکتر ماتیو آفورد نماینده پارلمان، از حزب محافظه کار

- استیو مک کیب نماینده پارلمان ، از حزب کارگر

- باب بلکمن نماینده پارلمان از حزب محافظه کار

- دیوید جونز نماینده پارلمان انگلستان از حزب محافظه کار

راجر گادسیف نماینده پارلمان از حزب کارگر

استفان پاند نماینده پارلمان از حزب کارگر

و اعضای مجلس اعیان انگلستان:

- لرد کلارک رئیس سابق حزب کارگر

-لرد سینگ

-لرد مگینس

و هم چنین پرفسورجاسلین اسکات

و طاهر بومدرا

 

در کنفرانس محکومیت اعدامها و نقض حقوق بشر در ایران درپارلمان انگلستان، در ابتدا ، دکتر متیو آفورد که ریاست این کنفرانس را بعهده داشت گفت:

دکتر متیو آفورد

استفاده سیستماتیک رژیم ایران از حکم اعدام در خدمت حفظ این رژیم ، در جنایت علیه بشریت در سال ۱۹۸۸ و قتل عام و اعدامهای جمعی 30000 زندانی سیاسی کاملا بارز شد.

وی افزود : امروز نیز حربه شکنجه و اعدام و دستگیریهای خود سرانه در خدمت حفظ این حاکمیت است و زندانیان سیاسی شکنجه و اعدام می شوند تا هرگونه صدایی برای تغییر سرکوب شود.

 

پیام مریم رجوی به کنفرانس در پارلمان انگلستان

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران ،طی پیامی به این کنفرانس از اعضای مجلسین عوام و اعیان به خاطر حمایت از اساسی ترین و بنیادی ترین حقوق بشر مردم ایران تشکر کرد.

خانم رجوی تاکید کرد:‌ این رژیم نامشروع و منفور بدون اعدام و شکنجه و سرکوب و نقض سیستماتیک حقوق بشر، قادر به ادامه سلطه خود نیست.

در ۵سالی که روحانی با دعاوی اعتدال و مدراسیون جهان روی کار آمده و جهان را فریب می دهد، حدود 4000 نفر در ایران اعدام شده اند. وصدورترورسم و جنگ افروزی ادامه دارد. قاطعیت در برابر این رژیم امری ضروری برای صلح و امنیت در منطقه و جهان است. هرگونه رابطه و معامله با این رژیم باید به ‌توقف اعدام و شکنجه در ایران و توقف صدور تروریسم مشروط شود.

 

دیوید ایمس نماینده پارلمان از حزب محافظه کار و رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران

سپس سر دیوید ایمس نماینده پارلمان از حزب محافظه کار و رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران گفت، ”دولت و وزارتخارجه اکنون موافقند که رژیم ایران باید بخاطر تروریزم و نقض حقوق بشر مورد حسابرسی قرار گیرد. یک سیاست قاطع در مورد ایران باید با لیست گذاری کل سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات بعنوان سازمانهای تروریستی خارجی شروع شود - زیرا آنها نیروهای اصلی صدور تروریسم و جنگ طلبی رژیم هستند.“

ایمس افزود ”درپی این لیست گذاری باید مجازاتهایی علیه نهادها و رهبران ارشد رژیم انجام شود تا آنها را از دستیابی به پول و منابع محروم کند. چرا که از این پولها برای ادامه سرکوب در داخل و سرکوب مردم ایران استفاده می شود“، او از فراخوان خانم مریم رجوی برای ارجاع پرونده حقوق بشر رژیم ایران، و قتل عام 1988 زندانیان سیاسی در ایران به شورای امنیت سازمان ملل.“ حمایت کرد.

 

استیو مک کیب نماینده پارلمان از حزب کارگر

-استیو مک کیب در اظهارات خود ، که توسط سایر سخنرانان مورد حمایت قرار گرفت، گفت ”دولت ما باید با متحدین اروپایی پیشگام تلاشها در سازمان ملل شود تا یک تحقیقات و پروسه حسابرسی برای آوردن مسئولان قتل عام ۱۹۸۸ و نقض های دیگر حقوق بشر در مقابل عدالت صورت گیرد.“

 

باب بلکمن نماینده پارلمان از حزب محافظه کار

-باب بلکمن نماینده حزب محافظه کار در پارلمان فراخوان به یک تحقیقات سازمان ملل درباره قتل عام ۱۳۶۷ را تکرار کرد و گفت، ”ما از گزارشگر ویژه ایران، جاوید رحمان مصرانه می خواهیم کار گزارشگر قبلی (عاصمه جهانگیر) را درباه قتل عام ۱۹۸۸ ادامه دهد و ضرورت یک تحقیقات سازمان ملل درباره این جنایت را در گزارشش برجسته کند، چراکه این یک جنایت علیه بشریت است، ولی عاملان و آمران آن آشکارا از مصونیت برخوردارند.“

 

لرد کلارک عضو مجلس اعیان و رهبر سابق حزب کارگر

لرد کلارک عضو مجلس اعیان و رهبر سابق حزب کارگر در سخنرانی خود گفت: ایران تحت این رژیم همچنان یکی از معدود کشورها درجهان است که نوجوانان را در نقض فاحش قانون بین المللی اعدام میکند. امروز، بسیاری دیگر دیگر همچنان در خطر اعدام هستند. جامعه بین المللی باید از طریق ارجاع پرونده نقض حقوق بشر رژیم به شورای امنیت سازمان ملل یک پروسه حسابرسی را برای متوقف کردن این اعدامها شروع کند. در اینرابطه، بریتانیا بعنوان یک عضو مورد احترام شورای حقوق بشر سازمان ملل و عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل، می تواند و باید یک نقش مهم و مصمم ایفا کند.“

 

در این کنفرانس حسین عابدینی معاون نمایندگی شورا در انگلستان، همچنین در رابطه با رفتار بی ثبات کننده و مخرب رژیم که صلح جهانی و ثبات منطقه را تهدید می کند، گفت

دومینیک راب وزیر خارجه انگلستان در بیانیه ای در مجلس عوام در 25 سپتامبر، نقض سیستماتیک حقوق بین المللی توسط رژیم ایران ابراز نگرانی کرد و درباره حملات اخیر به تأسیسات ارامکو در عربستان گفت ما مطمئنیم که رژیم ایران مسئول بود و این حمله نقض اصول اولیه قانون بین المللی تحت منشور سازمان ملل است.“

اعضای پارلمان انگلستان در این جلسه ضمن حمایت از بیانیه وزیر خارجه این کشور علیه رژیم آخوندی گفتند:اکنون زمان آنست که علاوه بر محکوم کردن این رژیم، یک سیاست قاطع در مورد رژیم ایران اتخاذ کنیم و سران حکومت و سرکردگان نیروهای سرکوبگر آنرا مورد حسابرسی قرار دهیم.
لطفا به اشتراک بگذارید: