خبرها، اعتصابات و تجمعات اقشار مختلف میهن – قیام ایران

قیام ایران – خبرها ، اعتصابات و تجمعات اقشار مختلف میهن


قیام مردم لبنانخبرها ، اعتصابات و تجمعات اقشار مختلف میهن – قیام ایران


این روزها شور و خروشی در خاور میانه بپاست. بخصوص بعد از قیام مردم ایران در دیماه ۹۶ که همچنان شعله های اعتراضاتش هر از گاهی سر می کشه، قیام مردم عراق رو داشتیم و بعد از اون هم قیام مردم لبنان که این روزها خبرهاش رو می شنوید.

با توجه به این دو قیام اخیر در عراق و لبنان می بینیم که یک ویژگی مشترک دارند و اون مخالفت شدید با دخالتهای رژیم آخوندی هست. این بیداری بدون شک ناشی از ایستادگی مردم ایران در برابر استبداد زیرپردة دین رژیم ولایت فقیهه، که به تدریج و بعد از دخالتها و جنگ افروزیهای این رژیم در کشورهای همسایه، برای مردم کشورهای همسایه الگو شده و موجی از بیداری برانگیخته.

تجمع اعتراضی مردم بهبهان


یک تجمع اعتراضی توسط جوانان بهبهان در محل برگزاری نماز جمعه انجام شد. این تجمع در اعتراض به بیکاری و استخدام نیروهای غیربومی و همچنین استخدام افراد غیرمتخصص و نامرتبط با سمت خود در پالایشگاه بید بلند ۲ هست که با امتیاز و رانت توسط برخی از باصطلاح مسئولان رژیم، سفارش می‌شوند.

تجمع کنندگان پلاکاردها و تراکتهایی با این مضامین حمل می کردند:‌ «زندان را می پذیریم ذلت نمی پذیریم، ما تشویش کننده اذهان عمومی و نشر اکاذیب نیستیم فقط حقمان را می خواهیم و کیست ما را یاری کند ».

انتقال دو زندانی سیاسی به دلیل اعلام اعتصاب غذا به سلول انفرادی


زندانبانان رژیم در زندان مرکزی کرج، زندانیان سیاسی مهدی فراحی شاندیز و محمد ریاضت را به دلیل اعلام اعتصاب غذا به سلول انفرادی منتقل کرند. این دو زندانی سیاسی از روز ۲۵ مهرماه ، در اعتراض به شرایط ضدانسانی زندان اعتصاب غذا کرده‌اند.خبرها ، اعتصابات و تجمعات اقشار مختلف میهن – قیام ایران

زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز، فارغ التحصیل رشته مهندسی برق و دبیر دبیرستانهای تهران است. او در سال ۹۰ بازداشت و به اتهام توهین به خامنه ای و اخلال در نظلم عمومی به سه سال زندان محکوم ش. اما حکم او در بعد از پرونده سازی ها به ۱۲ سال زندان افزایش داده شد.

محمد ریاضت هم راننده اتوبوس شرکت واحد کرج است که در مرداد ۹۷ در تظاهرات سراسری بازداشت شد. اتهام او هم تبلیغ علیه نظام و توهین به خامنه ایه. محمد ریاضت رو به ۲ سال زندان محکوم کردند. زندانی کردن افراد به اتهام توهین به یک شخص که مثلا رهبر هست تنها در رژیمهای دیکتاتوری انجام میشه.

سوختن جنگل‌ها و مراتع مسیر بانه سردشت


جنگلهای میهنمون در حاکمیت آخوندی روز به روز از بین میره. یا با قطع و تاراج درختان و تبدیل کردن زمینها به ویلاهای حکومتیان. و یا با آتش گرفتن که حاصل بی توجهی ها و رهاشدگی های امور در این نظام است. مورد اخیرآتش سوزی، مربوط به جنگلها و مراتع مسیر بانه – سردشت هست که روز جمعه دچار آتش سوزی گسترده یی شد.

مردم محل با دست خالی برای خاموش کردن حریق به محل رفتند. اما، نه آتش نشانی و نه سایر ارگان‌های حکومتی برای خاموش کردن آتش نیامدند و قسمت بزرگی از جنگل نابود شد.

گران شدن قیمت مرغ


ارقام مربوط به گرانی کالاها جزو ارقامی هست که هیچگاه ثابت نمی مونه و هر روز یا هر هفته و با هر مراجعة مردم تبدیل به عددی بیشتر شده. مثلا قیمت مرغ، در همین روزها در بازار ،کیلویی ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان بالا رفت.. به گزارش "رسانه های حکومتی در حال حاضرقیمت هر کیلو مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۸۰۰ تا ۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ممانعت از معالجه زندانی سیاسی محمد نظریخبرها ، اعتصابات و تجمعات اقشار مختلف میهن – قیام ایران


جلوگیری از معالجه ی زندانی یکی از روشهایی هست که در حاکمیتهای دیکتاتوری انجام میشه . اقدامی که با هدف شکستن و تسلیم کردن و شکنجة زندانی صورت میگیره. این نوع شکنجه که روش معمول زندانبانان رژیم آخوندی هست در مورد زندانی سیاسی محمد نظری باعث وضعیت وخیم جسمی او شده.

به گفته یکی از نزدیکان محمد نظری، او در نتیجه اعتصاب غذای طولانی سال ۹۶، تومور مشکوک در معده اش ایجاد شده اما تا کنون اجازه معالجه به او نداده‌اند». براساس آخرین گزارشها حال این زندانی سیاسی وخیمه. محمد نظری از نهم خرداد ۷۳تاکنون یعنی به مدت بیش از ۲۵سال در زندان بسر میبرد. او در تابستان سال ۹۶ در اعتراض به شرایط غیر انسانی زندان به مدت ۹۹روز در اعتصاب غذا بود.

اعتراف آخوند حمید رسایی به نمایشی بودن انتخابات در نظام ولایت فقیه


روزنامة ‌حکومتی آفتاب نیوز مورخ ۲۷مهر ، به حقیقتی که سالهاست مقاومت ایران در مورد ربودن حق حاکمیت مردم توسط آخوندها تاکید می کند، اعتراف کرد. این اعتراف از زبان حمید رسایی بیان شده. رسایی صراحتا گفته: «اگر انتخابات واقعی در حکومت آخوندی برگزار شود، نتیجه آن نفی این حکومت است. »

در ادامة حرفهای رسایی می خوانیم: «مشارکت وقتی بالا می‌رود، خروجی صندوق از دست ما خارج می‌شود. اگر ما مشارکت را معمولی نگه داریم و تنها متدینین و حزب اللهی‌ها که معمولا با گوشه چشم اشاره کنیم به چه کسی رای بدهند، مشارکت داشته باشند؛ ما هم دموکراسی را داریم که واقعا دموکراسی است و تقلبی در آن نیست و هم اینکه صندوق.

او افزوده: مشارکت اگر بالا برود از صندوق چیزی در می‌آید که ما نمی‌خواهیم؛ پس باید تلاش کنیم مشارکت پایین باشد. مشارکت که پایین باشد ما برنده هستیم.» به این ترتیب مشخصه که حقیقت تمامی باصطلاح انتخاباتها و نمایشها و بازیهای رای گیری و این چیزها در حاکمیت ولایت فقیه تماما بازی و فریب ودجالیت است.

کارگران شهرداری کاشان ۴ ماه است حقوق نگرفته‌اند


کارگران شاغل در شهرداری کاشان در استان اصفهان از پرداخت نشدن حقوقهای چندین ماهه خود خبر دادند. کارگران خدماتی شهرداری کاشان حدود ۴ تا ۶ ماه است که هیچ گونه حقوقی نگرفته اند و اکنون زندگی شان را به سختی می گذرد. سال هاست در کاشان حقوق کارگران شهرداری به موقع پرداخت نمی شود، آن قدر که یک کارگر ماه ها باید چشم انتظار حقوقی باشد که هیچ زمانی برای پرداخت آن مشخص نشده است.

جذب فراگیر دانشجویان شهریه پرداز جهت درآمدزدایی دانشگاه‌هاجذب فراگیر دانشجویان شهریه پرداز جهت درآمدزدایی دانشگاه‌ها


مقاومت ایران بارها به این حقیقت تاکید کرده که رژیم آخوندی دانشگاه ها رو به مراکز غارت دانشجو و مردم تبدیل کرده. این حقیقت هم مثل اعتراف حمید رسایی، در کلام وزیر بهداشت سعید نمکی تایید شد. سعید نمکی، وزیر بهداشت، در بخشی از سخنرانیش در دانشگاه تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی، از وسعت دامنه جذب دانشجویان برای درآمدزایی دانشگاه، پرده برداشت.

او اعتراف کرد که دانشگاه را بجای مرکز ترویج علوم و پرورش استعدادات علمی، به دکانی برای چاپیدن مردم تبدیل کرده اند. ببینید او چه گفته: متن حرفهای کلیپ:"ما نباید دانشگاه را محلی برای درآمد تصور کنیم و به این دلیل برویم دانشجوی بورسیه ای شهریه پردازی بگیریم که تفاوت علمی فاحشی با دانشجویان رتبه برتر دارد. ما به دلیل درآمدزایی نگاهمان را برده ایم به سمت پذیرش دانشجویی با سطح علمی پایین‌تر و درآمد ظاهراً بیشتر برای دانشگاه".

اعتراض مردم مجومرد به پایمال شدن حقوق شهروندی در مراسم اربعین


به قدری وضعیت معیشتی و امکانات زندگی مردم در شهرها وخیم است که مردم در مراسم اربعین در اعتراض به حاکمیت آخوندی و عواملش شعارمی نویسند و شعار می دهند. یک هموطن تصویری از یک مراسم را در مجومرد یا رضوانشهر در استان یزد فرستاده ونوشته: «مگر مردم مجومرد چی می خواهند!!!؟ جز دریافت حداقل حقوق شهروندی! این صحنة اعتراض مردم مجومرد در روز اربعین امام حسین (ع) و پشت کردن به وعده مسؤلین استانی است.»

مطالب مرتبط

استمرار اعتراض و اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه – برنامه آنلاین

ادامه اعتراض کارگران آذرآب، بستن خط آهن سراسری و شلیک گاز اشک‌آور به سوی آنان

لطفا به اشتراک بگذارید: