مشکلات مردم از زبان خودشان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۴

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۴ – مشکلات مردم از زبان خودشان

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « فرو نشست شدید در دشت‌های استان تهران » ، « مشکلات مردم از زبان خودشان» و « مالیات بر ارزش افزوده یا راهکار رژیم برای راهزنی»

اخبار مجله اجتماعی – اقتصادی


آمار سؤال‌برانگیز رشد صنعت با کاهش ۴۰ درصدی تولید خودرومشکلات مردم از زبان خودشان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۴


رسانه حکومتی جوان آنلاین: بانک مرکزی معتقد است که نرخ رشد بخش صنعت در بهار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن، صفر درصد بوده‌است در حالی که به اذعان بسیاری از فعالان اقتصادی بخش صنعت به دلیل افزایش قیمت نهاد‌های تولیدی و افزایش هزینه واردات و کاهش قابل‌تأمل تقاضا به طور جدی در محدوده رکود وارد شده‌است.

طبق اعلام مرکز آمار سهم تولید خودرو در کل صنعت در حدود ۲۰ درصد است. به بیان دیگر چطور می‌شود که بخش صنعت رشد صفر درصدی را تجربه کرده باشد در حالی که یکی از زیربخش‌های مهم آن که سهم ۲۰ درصدی دارد، به تنهایی بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته‌است.

گردش مالی ۹‌هزار میلیارد تومانی مدارس غیر انتفاعی


خبرگزاری حکومتی ایسنا در گزارشی در مورد ابعاد چپاولگری رژیم آخوندی برای گسترش مدارس خصوصی و نفی مدارس رایگان نوشت: اگر میانگین شهریه مدارس غیر انتفاعی را ۶‌ میلیون تومان در نظر بگیریم، یک‌ میلیون و ۶۱۰‌هزار دانش‌آموز مدارس غیر دولتی چیزی حدود ۹‌هزار و ۶۶۰‌میلیارد تومان شهریه به این مدارس می‌پردازند.

معلم ورزش با پول خانواده‌هامشکلات مردم از زبان خودشان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۴


خبرگزاری حکومتی تسنیم: خانواده‌ها باید بار کمبودهای مدرسه را به دوش بکشند یعنی پول بدهند تا مدرسه برای درسی که معلم ندارد، نیرو بیاورد! و جالب اینکه تمام این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که مسئولان همچنان بر اصل ۳۰قانون اساسی تأکید دارند و حتی وزیر آموزش‌وپرورش هم اول مهر درباره دریافت کمک‌های اجباری مدارس از خانواده‌ها گفته بود " قطعا هیچ پرداخت اجباری نباید باشد.

در همین باره یکی از والدین که فرزندش در دوره ابتدایی تحصیل می‌کند گفت: مدرسه پسرم گفته است باید ۴۰۰هزار تومان پول بدهید تا برای درس ورزش معلم بیاوریم و خانواده‌هایی که پول ندهند اجازه نمی‌دهیم فرزندشان از زنگ ورزش استفاده کنند!

۴۰ درصد کودکان کار تنها نان آور خانه هستند


فعال مدنی حوزه‌ کودکان کار: کودکان از تحصیل بازمانده در محل نگهداری زباله ها زندگی می‌کنند، آمار غیررسمی از حضور چهار هزار و ۷۰۰کودک زباله‌گرد خبر می‌دهد که ۴۰درصد آنان تنها نان‌آور خانه هستند و بین ۱۰تا ۱۵سال سن دارند.

دجالیت رژیم درنشان دادن کاهش نرخ بیکاری


خبرگزاری حکومتی ایلنا در گزارشی عنوان کرد:آنچه باعث تعجب کارشناسان شده این است که در شرایطی که رشد اقتصادی منفی است و فشار‌های حاصل از تحریم، اقتصاد ایران را با مشکلاتی مواجه کرده، چطور ممکن است شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم؟

و در ادامه بنقل از یک کارشناس اقتصادی رژیم نوشت: مبنای دو ساعت در هفته بعنوان شاغل بودن در ایران در نظر گرفته شده است، اما در کاربرد آن در ایران مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، آنقدر که باید گفت استفاده از چنین مبنایی درست نیست و نباید کسی را که در ایران دو ساعت در هفته کار می‌کند شاغل به حساب آید. سازمان بین‌المللی کار بر مبنای کار در کشور‌های پیشرفته دو ساعت کار در هفته را اصل قرار داده است و چنین چیزی در کشور ما درست نیست.

ورشکستگی قریب الوقوع سازمان تامین اجتماعی


یک عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی رژیم: سازمان تامین اجتماعی تا امروز، ۲۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه و ۳۹ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارد. این اعداد که نشان‌دهنده روشن شدن چراغ استقراض و البته ورشکستگی قریب‌الوقوعِ سازمان است.

استثمار مضاعف به بهانه معلول بودنمشکلات مردم از زبان خودشان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۴


یک رسانه حکومتی: تعدادی از کارگران قرارداد حجمی شهرداری سنندج با معرفی بهزیستی در شهرداری مشغول به کار شده‌اند اما دستمزدی بسیار کمتر از کارگران قراردادی و شرکتی می‌گیرند. امروز از عدم تبدیل وضعیت قرارداد این کارگران باعنوان «معلولیت» یاد می‌شود.

معلولیت در تمام این سالها بهانه‌ای بوده تا از حقوق کمتری نسبت به همکاران قراردادی و شرکتی‌شان برخوردار باشند. اما بیش از اینکه معلولیت امکان و توان فعالیت و زندگی را از آنان بگیرد، این «تبعیض» است که امکانات زندگی را از آنان سلب کرده است.

...........................................

گزارش اول « فرونشست شدید در دشت های استان تهران »


برداشت بیش از حد آب از منابع آب زیر زمینی، باعث فرو نشست زمین در اطراف تهران ودشتهای ورامین تا قم وشهریارشده. چه دستانی پشت پرده اس؟ گزارشی در این رابطه:

.........................................

گزارش دوم « مشکلات مردم از زبان خودشان »گزارش دوم « مشکلات مردم از زبان خودشان »


آخوند روحانی مثل هر بار، این دفعه هم در کنفرانس مطبوعاتیش دست به امید درمانی زد و مدعی پیشرفت اقتصاد در دولتش شد اما آیا چنین ادعاهایی مردم رو می فریبه و دردی از اونها دوا میکنه. واقعیت جامعه چیز دیگه اس. جامعة ما دچار دردهای مزمنی شده که تا این حاکمیت هست درمان نخواهد شد. ببینیم و بشنویم از دردهای مردم.

...................................

گزارش سوم « مالیات بر ارزش افزوده یا راهکار رژیم برای راهزنی »


این مدل از مالیات بر ارزش افزوده، اسم دیگة راهزنی اقتصادیه که، رژیم حاکم بر ایران به اجرا می‌گذاره. این نوع مالیات که در کشورهای پیشرفته با نرخ ثابت تورم و کالا، باعث رشد اقتصادی می‌شه اما در کشور ما که هیچ گونه حساب و کتاب اقتصادی در کار نیست، منجر به گسترش فقر و متقابلا پر شدن جیب حاکمان دزد رژیم آخوندی از طریق خالی کردن جیب مردم میشه. گزارشی داریم در این زمینه.....

مطالب مرتبط

کودکان کار سرکوب‌شدگان کوچک – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۳

افزایش روزافزون سبد معیشتی و خشم ارتش گرسنگان!

لطفا به اشتراک بگذارید: