تداوم اعتراض کارگران آذرآب - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۵

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۵ – تداوم اعتراض کارگران آذرآب

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « خام فروشی نابودی تولید داخلی و عامل بیکاری» ، « تداوم اعتراض کارگران آذرآب » و «سیل بلایی طبیعی یا پیامد غارت و چپاول؟»

اخبار مجله اجتماعی – اقتصادی


کاهش بیکاری اعلام شده واقعیت یا سراب!؟تداوم اعتراض کارگران آذرآب - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۵


خبرگزاری حکومتی ایلنا در گزارشی نوشت:گزارشی که مرکز آمار از بیکاری بهار امسال منتشر کرد، گزارش عجیبی بود. این گزارش نشان می‌داد که نرخ بیکاری بیش از یک درصد کاهش داشته است. همه می‌دانیم که کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در ایران کار ویژه‌ای است

وقتی در گزارش مرکز آمار درباره بیکاری دقیق شویم می‌بینیم که نرخ بیکاری به دلیل کاهش تقاضای ورود به بازار کار کم شده که خود می تواند نتیجه مکفی نبودن حقوق و دستمزد، ناامیدی از یافتن شغل و مهاجرت یا تلاش برای مهاجرت باشد. در این بین وضعیت بیکاری زنان حتی بدتر از روند‌های کلی است.

شرکتهای تامین نیروی انسانی پوششی برای غارت و استثمار هر چه بیشتر نیروی کار


یک رسانه حکومتی در گزارشی ضمن اعتراف به استثمار نیروی کار توسط کارگزاران حکومتی نوشت: شرکت‌های تامین نیروی انسانی خیلی از حقوق کارگران را به محاق می‌برند. شرکت‌هایی که معلوم نیست غیر از عایدی سود از حاصل دسترنج کارگران، وجودشان چه فایده‌ای دارد.

یک کارگزار رژیم گفت: نهادها برای فرار از اجرای یکسری موارد قانونی دست به ایجاد چنین شرکت‌هایی در دل خود زده‌اند. من فکر می‌کنم که شرکت‌های تامین نیرو، شرکت‌های پیمانکاری محسوب نمی‌شوند. آنها در واقع همان نیروهای شرکت اصلی را دارند.

تبعیض بر علیه زنان در حوزه اشتغال


یک رسانه حکومتی در گزارشی به تبعیض بر علیه زنان در حکومت آخوندی اعتراف کرد و نوشت: سهم زنان از اشتغال کمتر از ۲۰ درصد است، اما آنها همین سهم را هم از بخشی مانند تعاون ندارند. سهم زنان در تعاونی‌ها به زحمت به ۱۲ درصد می‌رسد. این یعنی دست‌های پنهانی که برای عقب نگه داشتن آنها از اقتصاد وجود دارد، هم در حوزه‌های رسمی و هم در حوزه‌های غیررسمی عمل می‌کنند.

سود مدارس از فروش روپوش، ۴ برابر سود تولیدکنندگانتداوم اعتراض کارگران آذرآب - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۵


خبرگزاری حکومتی ایسنا درگزارشی به نقل از یک فعال صنعت نساجی که خود تولیدکننده پوشاک مدارس هست از سود چهار برابری مدارس نسبت به تولیدکنندگان از فروش روپوش خبر داد و نوشت: مواردی دیده شده مدارس لباس‌ها را دو برابر قیمتی که از تولیدکننده خریده اند، به دانش‌آموزان فروخته اند.

"اخیرا یکی از والدین از روی لوگوی لباس با یکی از تولیدکنندگان تماس گرفته بود و درخواست لباس دست دوم داشت. حتی یکی از مدارس اخیرا به یکی از همکاران ما گفته بود که هر دست لباس را به قیمت یک میلیون تومان به دانش‌آموزان فروخته است."

تنوع مدارس بهانه‌ای برای غارت خانواده‌های محصلین


تناقضِ شعار «عدم تنوع» در عین متنوع بودن، یکی از ویژگی‌های مدارس در نظام آموزش و پرورش ایران است. مدارسی مانند مدارس غیردولتی، تیزهوشان، هیئت امنایی، نمونه دولتی، سما، وابسته، قرآنی، مونته سوری، هوشمند، فوتبال و ...
ثابت بودن برنامه‌ها، اختیارات اندک و انعطاف کم مدارس در روش، محتوا و تقویم آموزشی از یک سو و گوناگونی در عناوین، شرایط ثبت نام، دریافت شهریه و شیوه اداره مدارس نیز از ویژگی‏‌های بارز نظام آموزش و پرورش ماست.

بنزین بی کیفیت تولید داخل کشور عامل اصلی عامل آلودگی هوا


خبرگزاری حکومتی ایسنادر گزارشی نوشت: پس از اظهار نظر شرکت کنترل کیفیت کنترل هوا درباره میزان گوگرد در بنزین فراتر از حد مجاز، به‌تازگی سازمان حفاظت محیط زیست نیز اعلام کرد که در حال حاضر یکی از مشکلات سوخت توزیعی در تهران و سایر کلانشهرهای کشور گوگرد است که در بسیاری از نمونه‌های امسال فراتر از حد مجاز و بیش از ۵۰PPM (۵۰پی پی ام) بود.

ایجاد فروچاله‎هایی به عمق ۲۰۰ متر در دشت ابرکوه


خبرگزاری حکومتی ایسنا به نقل از مدیر عامل آب منطقه‎ای یزد نوشت: در دشت ابرکوه، فروچاله‎هایی به عمق ۲۰۰ متر ایجاد شده که بسیار نگران‎کننده است و عمده دلیل آن برداشت بی‎رویه از دشت‏‌هاست.

...........................................

گزارش اول « خام فروشی؛ نابودی تولید داخلی و عامل بیکاری»تداوم اعتراض کارگران آذرآب - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۵


رژیم ایران تنها نظامی در جهان است که بجای برنامه ریزی برای رشد و توسعه اقتصادی برای دزدی و چپاول و نابودی بیشتر طراحی میکند بطوریکه تمام ظرفیت خودش را برای غارتگری و خالی کردن سفره‌های مردم به کار میگیرد. یکی از منابع ملی مردم ایران که سپاه پاسداران بیشترین چنگ اندازی روی اونها رو داره معادن ایران هست.

اما از اونجایی که برای این چپاولگران هیچ چیز جز سود سریع و آنی مهم نیست در ابعاد گستره خام فروشی می‌کنند و منابع ایران رو به قیمت بسیار ارزانی می فروشند. گزارشی داریم درباره خام فروشی که با هم میبینیم...

.........................................

گزارش دوم « تداوم اعتراض کارگران آذرآب »


رژیم آخوندی کلمه رونق در اقتصاد ایران رو از صحنه محو کرده، کارخانه ها یا تعطیل شدند یا نیمه تعطیل. نبض کارخانه‌ها و شرکت‌های ایران به سختی می‌زنه. تمام تلاش رژیم و کارگزارانش، نه درمان این بیمار رو به مرگ، بلکه سرپوش گذاشتن بر این وضعیته. یک نمونه، شرایطیه که کارگران آذرآب با اون مواجهند، کارگرانی که ایستادند وحقشون رو فریاد می‌زنن. کمی هم صدای اونها رو بشنویم.

...................................

گزارش سوم « سیل بلایی طبیعی یا پیامد غارت و چپاول؟ »گزارش سوم « سیل بلایی طبیعی یا پیامد غارت و چپاول؟ »


اصلی ترین و شاید تنها اقدامی که کارگزاران رژیم بعد از هر بحرانی انجام میدن، گرفتن عکس و فیلم تبلیغاتیه. البته باید اعزام نیروی سرکوبگر رو هم به اون اضافه کنیم، چرا که هر بحران مساوی است با اعتراضات مردمی. این روزها هم شاهد بارندگی و سیل در شمال کشور بودیم، گزارشی ببنیم از وضعیت دردناک مناطق سیل زده و صحبتهای مردم.

مطالب مرتبط

مشکلات مردم از زبان خودشان – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۴

اعتراض کارگران آذرآب اراک و یورش نیروهای سرکوبگر و پرتاب گاز اشک‌آور

لطفا به اشتراک بگذارید: