بیست و هشتم صفر سالروز رحلت پیامبر رحمت و رهایی محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)

بیست و هشتم صفر سالروز رحلت پیامبر رحمت و رهایی محمد مصطفی (ص)


و شهادت امام حسن مجتبی (ع)


۲۸ صفر

سالروز رحلت

پیامبر رحمت و رهایی

محمد مصطفی (ص)

و شهادت امام حسن مجتبی (ع)

 

 

زیارت

 مرقدمطهر پیامبر اکرم

محمد مصطفی (ص)

مدینه منوره

 

مدینه – مرقد پیامبر اکرم (ص)

 

 

مسعود رجوی امجدیه تهران خرداد ۱۳۵۹

از قول پدر طالقانی مستقیما می خونم : همان پیامبری که آمد تا مردم را به معروف وادارد، و از منکر بازدارد. همان پیامبری که آمد همه آنچه را که ادیان گذشته تحریم کرده بودند از طیبات به مردم حلال کند، قیدها را بردارد و آنچه خبیث است حرام کند و آیه: یضع عنهم عسرهم بارهای سنگینی که به دوش بشر بوده است بردارد و پلهایی که فکر و اندیشه مردم را و زندگی و حیات مردم را بسته بود بگشاید، این هدف پیامبر بود.

یعنی آزاد کردن مردم . آزاد کردن از تحمیلات طبقاتی .

آزاد کردن از اندیشه های شرکی که تحمیل شده بود . آزاد کردن از احکام و قوانینی که به سود یک طبقه بردیگران تحمیل شده بود این رسالت پیامبر شما بود.

ما هم باید دنبال همین رسالت باشیم. این شهدا دنبال همین رسالت بودند در مقابل فرهنگ تحمیلی، اقتصاد تحمیلی ، قوانین تحمیلی ، در برابر محدودیت های پلیسی که گاهی به اسم دین بر مردم تحمیل می شد، که از همه خطرناک تر بود. یعنی آنچه را که اهبار و رهبان و همکاری آنان با طبقات ممتازه بر مردم تحمیل کرده بودند و به نام دین این خطرناک ترین تحمیلات است .

یعنی آنچه که از خدا نیست از جانب حق نیست آنها به اسم خدا به دست و پای مردم ببندند و مردم را از حرکت حیاتی باز دارند، حق اعتراض به کسی ندهند، حق انتقاد ندهند حق فعالیت آزاد به مردم و مسلمان ها و مردم آزاده دنیا ندهند، دعوت به اسلام دعوت به رحمت و آزادی است.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: