خروش دانشجویان علیه ستم و دیکتاتوری - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۶

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۶ – خروش دانشجویان علیه ستم و دیکتاتوری

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « خروش دانشجویان علیه ستم و دیکتاتوری» ، « دروغهای روحانی و واقعیت رشد اقتصادی » و « دروغ‌های رژیم و دردهای مردم »

اخبار مجله اجتماعی – اقتصادی


سال ۲۰۱۹ چشم‌اندازی تیره‌تر برای اقتصاد کشورخروش دانشجویان علیه ستم و دیکتاتوری - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۶


خبرگزاری حکومتی فارس: صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش چشم انداز اقتصادی جهان اعلام کرد رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۹ به منفی ۴۵/۹ درصد کاهش و نرخ تورم به ۶/۳۵ درصد درصد افزایش یافته است.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش قبلی‌اش، نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۹ را منفی ۶ درصد پیش‌بینی کرده بود. در ادامه نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۹ برابر با ۳۵/۶۷ درصد برآورد شده است. رقم تورم ایران برای سال ۲۰۱۸ نیز ۴۸/۳۰ درصد اعلام شده است.

استثمار مضاعف کارگران با چک و سفته


خبرگزاری حکومتی ایلنا در گزارشی ضمن اذعان به ظلم و ارعاب کارگران جهت چپاول حقوقشان نوشت: به دلایل متعدد از جمله نرخ بالای بیکاری و نبود امنیت شغلی، جویندگان کار مجبور به تن دادن به تعهداتی می‌شوند که عملا آنها را از پیگیری حقوق اولیه‌شان محروم می‌کند.خروش دانشجویان علیه ستم و دیکتاتوری - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۶

مثل قرارداد‌های سفید امضا که غیرقانونی است، اما رواج عجیب و غریبی دارد، بسیاری از کارفرمایان در کارگاه‌های مختلف در ازای استخدام نیروی کار از آنها وثیقه‌هایی مانند چک یا سفته می‌گیرند. چند وقت پیش خانمی می‌گفت کارفرمایی که او را هفت ماه پیش استخدام کرده سه ماه و نیم از حقوقش را نداده است.

او نه تنها این حقوق را پرداخت نمی‌کند که سفته ۲۰ میلیونی این خانم را که به عنوان پذیرش به کار از او به زور گرفته بود به اجرا گذاشته بود.

انواع ریسکها در اقتصاد تحت حاکمیت آخوندی


خبرگزاری حکومتی ایلنا: ریسک بخش بانکی، ریسک ارزی و ریسک بدهی‌های دولت در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با قبل، به طور قابل ملاحظه‌ای در ایران افزایش یافته است. ریسک بخش بانکی ایران به طور قابل توجهی بیشتر از ریسک بدهی‌های دولت و ریسک ارزی است که میتواند تهدید جدی برای بانک‌های ایرانی در پاسخگویی به تعهداتشان نسبت به سپرده‌گذاران محسوب شود.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل مرتبط با مسکن در ۵ سال اخیر از دست رفته است.خروش دانشجویان علیه ستم و دیکتاتوری - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۶


خبرگزاری حکومتی فارس در گزارشی درباره گرانی و رکود در حوزه مسکن نوشت: تبعات رکود تولید مسکن نه تنها برای بازار مسکن خطرناک است بلکه اشتغال کشور را نیز دستخوش تحولات اساسی می‌کند. مطالعات نشان می دهد به ازای تولید هر ۱۰۰ مترمربع واحد مسکونی ۱.۴۴ شغل مستقیم و یک شغل غیر مستقیم در سال ایجاد می شود.

با توجه به اینکه میانگین مساحت واحدهای تولید شده در کشور بیش از ۱۰۰ مترمربع بوده است با کاهش ۵۰۰ هزار واحدی تولید مسکن در ۵ سال اخیر، می توان گفت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش تولید مسکن مشغول بوده اند، شغل خود را از دست داده اند.

سکونت ۴.۵ میلیون نفر در محدوده بافت فرسوده شهری تهران


یک رسانه حکومتی به نقل از مدیرکل راه و شهرسازی رژیم در استان تهران از سکونت ۴.۵ میلیون نفر در محدوده بافت فرسوده شهری تهران خبرداد و در ادامه گزارش به نقل وی گفت: ۱۳ میلیون جمعیت در استان تهران ساکن هستند که ۶.۱۶ درصد جمعیت کشور را شکل می‌دهد که یک‌سوم آن‌ها در ۱۴هزار هکتار مساحت بافت ناکارآمد سکونت دارند.

بخش تعاونی در ایران در محاق


یک رسانه حکومتی در گزارشی به پوشالی بودن تعاونیها در رژیم آخوندی اعتراف کرد و نوشت: ۱۰۰ هزار تعاونی در ایران فعالیت دارند و ۵۰ میلیون ایرانی عضو تعاونی‌ها هستند، اما سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی چیزی حدود پنج درصد است.

سالانه ۱۰۰ هزار نفر به آمار سرطان در ایران اضافه می‌شود


یک رسانه حکومتی به نقل از رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، گفت: هرسال ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به انواع سرطان‌ها در کشور مشاهده می‌شود که ۵۰ درصد آنها سبب مرگ بیمار می‌شود که این عدد بالایی به شمار می‌رود.

...........................................

گزارش اول « خروش دانشجویان علیه ستم و دیکتاتوری»خروش دانشجویان علیه ستم و دیکتاتوری


یکی از دغدغه های آخوندها فرارسیدن ماه مهره. چرا که آغاز سال تحصیلی عجین شده با اعتراضات دانشجویی. امسال هم آخوند روحانی تلاش کرد با برگزاری یک جلسة نمایشی، به گمان خودش دانشجویان رو فریب بده و در جنگ و دعوای باندی،

به سود خودش مصادره کنه. اما دانشجویان با حرکات اعتراضی خودشون پاسخ دندان شکنی هم به این شیخ شیاد و دروغ‌های او و هم به ولی فقیه جنایتکارش دادند، گزارشی از اعتراضات دانشجویان ، در روزهای اخیر.

.........................................

گزارش دوم « دروغهای روحانی و واقعیت رشد اقتصادی»


اخیرا آخوند روحانی آمارهایی رو از وضعیت اقتصادی ایران ارائه داده از حل مشکل بیکاری و کاهش تورم و گرانی و رشد مثبت اقتصادی که حتی باندهای وابسته به خودش هم، از اینهمه بی چشم ورویی شاخ درآوردن. گزارشی رو با هم ببینیم

...................................

گزارش سوم « دروغ‌های رژیم و دردهای مردم »دروغ‌های رژیم و دردهای مردم


یکی از یکی پرسید که آیا نوبل پزشکی هم داریم؟‌ نفر دوم جواب داد: بعله که داریم. گفت پس چرا اون رو به آخوند روحانی نمیدن؟! جواب داد چطور؟ گفت: خب آخه شیوه های نوینی برای درمان دردهای جامعه استفاده می کنه. با تعجب پرسید: کدوم شیوه‌ها که تا حالا ما ندیدیم؟ گفت دروغ درمانی یکی از اونهاست. گزارشی ببینیم در رابطه با دروغ درمانی های آخوند شیاد روحانی.

مطالب مرتبط :

تداوم اعتراض کارگران آذرآب – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۵

تجمع و اعتراض دانشجویان به حضور آخوند روحانی در دانشگاه تهران + عکس

لطفا به اشتراک بگذارید: