افزایش حقوق پایه یا دزدی آشکار - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۷

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۷ – افزایش حقوق پایه یا دزدی آشکار

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « افزایش حقوق پایه یا دزدی آشکار » ، « جان باختن مردم در جاده‌ها نتیجه عدم مرمت جاده‌ها » و « مشکلات باغداران و سیفی کاران »

اخبار مجله اجتماعی – اقتصادی


صندوق بین‌المللی پول نرخ بیکاری ایران را ۱۷ درصد اعلام کردافزایش حقوق پایه یا دزدی آشکار - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۷


یک رسانه حکومتی: صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش از سری گزارش‌های چشم‌انداز اقتصادی جهان، میزان بیکاری در ایران در سال ۲۰۱۹ را ۱۶.۷۸ درصد اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری ایران در سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۴.۴۸ درصد و در سال ۲۰۱۷ برابر ۱۲ درصد بوده است که به این ترتیب نرخ بیکاری هر سال به طور متوسط حدود ۳درصد افزایش داشته است.

رشد اشتغال یا دجال بازی حکومت آخوندی با آمار و ارقام


یک کارشناس اقتصادی: آب‌سالی منجر به افزایش چشمگیر سطح زیر کشت نشده، بلکه بهره‌وری کشاورزی را افزایش داده است. اما رونق کشاورزی لزوما به معنای افزایش تعداد شاغلان در بخش کشاورزی نیست.

اگر می‌خواهیم ارزیابی درستی از وضعیت اشتغال در ایران داشته باشیم باید معیار و مبنای درست و واقعی در نظر بگیریم، شواهد و قرائن و اخباری که درباره واحد‌های تولیدی به گوش می‌رسد نشان دهنده رشد اشتغال نیست.

بر این اساس آمار اعلام شده بیش از آنکه در تحلیل‌های اقتصادی به کار آید جنبه تبلیغاتی دارد.

خطر آینده‌فروشی را باید جدی گرفت


یک رسانه حکومتی به نقل از یک کارشناس اقتصادی رژیم با اشاره به گذار خطرناک «خام فروشی» به «آینده‌فروشی» نوشت: در مواجه با مسئله کلی توسعه، فقر و نابرابری، هراندازه به سمت امروز حرکت می کنیم، روند توسعه شمایل منفی به خود گرفته و از سال ۶۸ به بعد، تولید ملی به دلایل مختلف به حاشیه رانده شده است.

چپاول حقوق بازنشستگان به بهانه بیمه تکمیلیافزایش حقوق پایه یا دزدی آشکار - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۷


یک رسانه حکومتی درگزارشی ضمن اعتراف به غارت هر چه بیشتر بازنشستگان به بهانه بیمه هزینه‌های درمانی نوشت: یک بازنشسته بین ۳۰ تا ۳۵ سال بیمه‌پردازی می‌کند و بعد از بازنشستگی نیز ۲ درصد از دستمزدش را بابت همین دفترچه‌ها می‌پردازد که روز به روز اعتبار و ارزش آن کمتر می‌شود.

شرایط بیمه‌ پایه تامین اجتماعی به جایی رسیده که عملاً استفاده از آن غیرممکن شده است. کارگران مجبور می‌شوند تا از بیمه‌های تکمیلی استفاده کنند که از بازنشستگان حدود ۴۰ هزار تومان بابت آن کسر می‌شود.

اخراج صدها کارگر صنایع کلیدی همدان به اسم واگذاری


رئیس ارگان حکومتی شوراهای اسلامی کار استان همدان: زمانی دو شرکت کیوان و خوش‌نوش توسط دولت اداره می‌شدند هر کدام حدود ۷۰۰ کارگر داشتند، در حال حاضر کیوان حدود ۸۰ کارگر و خوش‌نوش بین ۴۰ تا ۵۰ کارگر دارند. صدها کارگرِ صنایع کلیدی استان همدان پس از واگذاری شرکت‌ها خانه‌نشین شدند و کسی هم پاسخگو نیست

ساخت و ساز در مرز پرتگاه


دبیر کانون سراسری انبوه سازان: ساخت و ساز در مرز پرتگاه قرار گرفته و متاسفانه حاضر نیستند این شرایط را اصلاح کنند و تبعات این حوزه سیکل‌های رونق و رکود 5 ساله‌ای است که باعث می‌شود هم شاهد جهش‌های بیش از حد قیمت‌ مسکن باشیم و هم اینکه به یکباره تولید مسکن به شدت کاهش و عرضه از تقاضا عقب بماند.

تخریب و چپاول محیط زیست معیشت ۱۰ هزار صیاد را به خطر انداخته استافزایش حقوق پایه یا دزدی آشکار - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۷


یک رسانه حکومتی در گزارشی ضمن اعتراف به وضعیت فاجعه بار محیط زیست در ایران نوشت: «هیچ رودخانه‌ای در شمال کشور نداریم که موجود زنده داشته باشد، زیرا پسماندهای زباله‌ها؛ شیرابه‌هایی را وارد رودخانه‌ها کرده که هر موجود زنده‌ای را از بین برده‎ است.» این اظهارات را رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مهرماه امسال بیان کرد.

واقعیت این است که اوضاع زیست محیطی این خطه چه از نظر جنگل‌زدایی، چه از نظر آلودگی خاک و چه از نظر آلوده کردن آبهای رودخانه‌ای و دریا اصلا خوب نیست و باید به زنگ خطری که به صدا درآمده، توجه نشان دهیم. از جمله کسانی که مستقیما از آلودگی رودخانه‌ها در شمال کشور آسیب می‌بینند صیادانی هستند که تعدادشان به بیش از ۱۰ هزار نفر در سه استان شمالی کشور می‌رسد.

...........................................

گزارش اول « افزایش حقوق پایه یا دزدی آشکار»افزایش حقوق پایه یا دزدی آشکار - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۷


هر سال شاهد افزایش قیمت‌ها و همچنین افزایش پایه حقوق هستیم، اما آیا توازنی بین این دو هست؟ آیا با دخل و خرج مردم همخونی داره؟‌

حرف از زندگی لاکچری نیست، آیا نون بخور و نمیر بر سر سفره های مردم پیدا میشه؟‌

نگاهی بندازیم به روند طی شدة افزایش قیمت ها و حقوق ها و تناسب اونها از سال ۱۳۹۰ تا طرح افزایش بودجه برای سال ۱۳۹۹.

.........................................

گزارش دوم « جان باختن مردم در جاده‌ها نتیجه عدم مرمت جاده‌ها »جان باختن مردم در جاده‌ها نتیجه عدم مرمت جاده‌ها


اصغر مسعودی، عضو مجلس ارتجاع در صحبت هاش رو به وزیر نیرو، راه و شهرسازی و ارتباطات گفت: «مراسم پیاده روی میلیونی اربعین ثابت کرد که جاده سازی راه سختی نیست، ارسال اینترنت به نقاط دور دست ممکن است تامین داروی چند میلیون نفر ممکن است.

پاسپورت را یک ساعته می توان صادر کرد و آب میلیون ها نفر را تامین کرد.» بله دوستان تا جایی که به صدور ارتجاع به عراق و لبنان و فلسطین و یمن و سفت کردن پای حاکمیت آخوندی بر میگرده، همه چیز فراهمه، از آب و برق و مسجد

و مدرسه و بیمارستان رایگان گرفته تا جاده کشی و راه سازی. اما آیا در خود ایران و برای مردم ایران هم چنین کارهایی صورت میگیره؟‌ گزارشی ببینیم در رابطه با تصادفات زنجیره ای و مستمر در کشور.

...................................

گزارش سوم « مشکلات باغداران و سیفی کاران »مشکلات باغداران و سیفی کاران


در هر فصلی از برداشت محصول و میوه شاهد گلایه‌ها و اعتراضات کشاورزان هستیم، کشاورزانی که با زحمت فراوان محصولی رو به نقطه برداشت می‌رسونن؛

اما در نقطه برداشت محصول، می‌بینن که یک‌سال زحمت اونها دستاوردی براشون نداره، در این روزها شاهد مشکل باغدران مازندرانی و برداشت مرکبات هستیم. گوشه‌ای از درددل‌ها و مشکلات اونها رو باهم ببینیم.

مطالب مرتبط

خروش دانشجویان علیه ستم و دیکتاتوری – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۶

گسترش روزافزون فقر و بیکاری و ادعاهای یک شیاد!

لطفا به اشتراک بگذارید: