وحشتزدگی رژیم از تحولات عراق و لبنان – تیک تاک

تیک تاک – وحشتزدگی رژیم از تحولات عراق و لبنان

گزارش و گفتگو با علیرضا معدنچی

خبر و نظر:وحشتزدگی رژیم از تحولات عراق و لبنان – تیک تاک


رژیم وحشتزده از تحولات عراق و سمت و سوی رادیکال قیام عراق، از طریق دستگاه تبلیغاتی خود تلاش می‌کند، قیام مردم عراق را نیز مانند قیام‌های ایران تحریک شده توسط دشمنان جلوه دهد. تلویزیون رژیم خروش مردم به جان آمدة عراق علیه دخالتهای جنایتکارانة رژیم در وطنشان را «صداهایی ناآشنا»‌ می‌نامد:

مجری:‌ در حالی‌که تظاهرات مردمی در عراق ادامه دارد برخی منابع رسانه‌یی به‌طور سازماندهی شده در حال خبرسازی و جهت دهی به اعتراضات مردمی هستند. خط خبری برخی رسانه‌های غربی و عربی در تلاش است تا با انتشار خبرهای غیرواقعی از طرف دولت عراق مبنی بر سرکوب معترضان اعتراضات را به خشونت بکشانند.

معترضان عراقی ابتدا خواستار بهبود سطح خدمات عمومی و ایجاد شغل و مبارزه با فساد بودند اما اکنون صداهایی ناآشنا از بین مردم برای ساقط کردن دولت رسمی بگوش می‌رسد ». کارشناسان وابسته به رژیم، متحیر و وحشتزده از طوفان آتشین قیام، اعتراف می‌کنند که آتش قیام در بغداد و ۹ استان جنوب عراق، یعنی درست همان مناطقی که رژیم آنها را در قبضة خود می‌پنداشت در گرفته است.

نظام سرنگون بشود


رضا میرابیان کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا: حجم و گسترش این موضوع و رفتاری که صورت می‌گیرد حمله به مراکز دولتی به مسئولان به مراکز خصوصی ترور افراد آتش زدن بانکها آتش زدن استانداری شورای استان وزارتخانه‌ها سرقت بانکها و از طرفی دادن شعارهایی مثل این‌که نظام سرنگون بشود قانون اساسی از بین برود دولت منحل بشودوحشتزدگی رژیم از تحولات عراق و لبنان – تیک تاک

میرابیان:‌ آیا می‌خواهند جنگ شیعه - شیعه شما می‌بینید تمام حوادث بین بغداد تا بصره هست تمام این اتفاقات کشته‌ها و زخمیها بین بغداد تا بصره هست یعنی 9استان شیعه آیا می‌خواهند جنگ شیعه - شیعه درست بکنند؟ بنظر می‌رسد حجم توطئه خیلی بزرگ است.

یکی از پاسدار سرتیپ‌های رژیم به نام سعدالله زارعی که رژیم او را به عنوان کارشناس امور کشورهای عربی معرفی می‌کند، آشکارا هراس خود از تأثیر خلقها و قیام آنها بر روی یکدیگر ابراز وحشت کرده و می‌گوید: هر حادثه‌یی که در یک جایی اتفاق می‌افتد می‌تواند برای جای دیگه الهام‌بخش باشد این وضعیت طبیعی‌اش است که ما بگوییم که بالاخره لبنان می‌تواند از عراق الهام بگیره عراق می‌تواند از جای دیگه الهام بگیره...».

همین پاسدار ضمن ابراز وحشت از شدت خشم و کین مردم عراق علیه مزدوران رژیم، تعجب و حسرت خو را از این که قیام کنندگان عراقی فریب ترفند اصلاح طلب ـ اصولگرا را که رژیم در عراق هم به راه انداخت، نخورده‌اند، ابراز می‌کند. زارعی:‌اولا که شما در همین صحنه تظاهرات می‌بینید که به مقرهای طیفهای مختلف شیعه حمله می‌شود

جامعه عراقی


یعنی در اینجا به عصائب اهل حق حمله می‌شود افراد عصائب اینجا کشته شدند حدود ۱۰-۱۵نفر از عصائب شهید شدند تو همین قضایای اخیر به دفتر الحکمه حمله شده حکمت ملی مربوط به آقای حکیم حمله شده و مقرهایشان به آتش کشیدند و به حشدالشعبی مراکز حشدالشعبی حمله شده شما نگاه بکنید این تظاهرات این تجمعات اگر طبیعی باشد و مربوط فقط مربوط به داخل جامعه عراقی باشدوحشتزدگی رژیم از تحولات عراق و لبنان – تیک تاک

بالاخره یک کسی از این حمایت می‌کند از تجمعات یک کسی انتقاد می‌کند اونی که داره حمایت می‌کند مثلا همین طیار حکمت هست حکمت ملی آقای حکیم خب اینها حمایت می‌کنند از این مسأله یا جریان آقای عبادی هست اینها حمایت می‌کنند اما چرا اینهایی که حمایت می‌کنند دفاترشان توسط تظاهرکنندگانی که به اسم مبارزه با فساد آمدند وسط چرا به اینها داره حمله می‌شود؟ و متقابلا چرا به حشد دارند حمله میشه؟ حشدی که این روند رو نمی‌پسنده».

اما این کارشناسان حکومتی از توجیه یک نکته عاجزند و نمی‌توانند توضیح بدهند که چرا قیام، هم در عراق و هم در لبنان عمدتاً در مناطق و استانهای شیعة عراق در جریان است و چرا آماج آن و کانون اصلی خشم و نفرت مردم عراق و لبنان، رژیم آخوندی و مزدوران آن در این دو کشور است.

گفتگوی سیاسی


این گزارش رو دیدیم، اما این کارشناسان حکومتی از توجیه یک نکته عاجزند و نمی‌توانند توضیح بدهند که چرا قیام، هم در عراق و هم در لبنان عمدتاً در مناطق و استانهای شیعة عراق در جریان است و چرا آماج آن و کانون اصلی خشم و نفرت مردم عراق و لبنان، رژیم آخوندی و مزدوران آن در این دو کشور است. و چرا از این تحولات و بخصوص از تحولات عراق که بالاخره مربوط به یک کشور دیگر است این قدر وحشتزده شده‌اند؟ اینها سؤالاتی است که در گفتگوی امروز با علیرضا معدنچی در میان می‌گذاریم.

س: رژیم در تبلیغات خودش یک برخورد دوگانه با این قیام دارد، از یک طرف می‌گوید مطالبات مردم حق است و باید به خواسته‌های آنها توجه شود، ولی از طرف دیگر، می‌گویند قیام کنندگان از طرف بیگانگان و دشمنان تحریک شده‌اند و باید با آنها با شدت برخورد کرد؛ چرا رژیم چنین رویکرد دوگانه و متناقضی دارد؟


ج: بله این هر دو وجه در تبلیغات رژیم دیده می‌شود؛ از طرفی چون خواسته‌ها و مطالبات مردم خیلی حق است ناچارند به آن اعتراف کنند و فریبکارانه با آن همدردی و همراهی نشان دهند. کمااینکه بعضی سیاستمداران فاسد عراقی هم همین ژست را گرفته‌اند و الان هم از این کارشناس رژیم هم شنیدیم که ابراز تعجب می‌کرد که مردم چرا به دفتر جریان حکیم که مزدور رژیم است، حمله کرده‌اند او که از قیام حمایت کرده، اما مردم خوب می‌دانند که این یک فریب بیش نیست

و همانها که با مردم باصطلاح همراهی نشان می‌دهند، در خفا نقشه نابودی قیام و کشتار قیام کنندگان را می‌کشند. به رغم این همدردی ظاهری می‌بینیم که سخنگوی وزارت خارجه رژیم رسماً و با وقاحت به مداخله جنایتکارانه رژیم در عراق اذعان کرده و می‌گوید: جمهوری اسلامی همواره حامی دولت عراق بوده و در مقاطع حساس، ظرفیتهای خود را در اختیار (دولت) عراق قرار داده است. وی تاکید کرد که رژیم هراسان ولایت فقیه ، اوضاع عراق را «با دقت و حساسیت» زیر نظر دارد.

س: چه دلیلی دارد که رژیم این طور دوگانه‌گویی می‌کند؟ بالاخره مردم حق دارند یا باید سرکوب بشوند؟


ج: درست مثل ایران، از یک طرف به خاطر وحشت از انفجار اجتماعی ناچارند بگویند مردم حق دارند. شما ببینید رویکرد رژیم با کارگران محروم ایران چگونه است، فریبکارانه می‌گوید حق دارند، مطالباتشان حق است، اما همان کارگران معترض را می‌گیرد، زندانی و شکنجه می‌کند و اخراج می‌کند، معلوم است که مردم بیدار شده‌اند و برای این همراهی‌ها و همدردیهای صوری پشیزی ارزش قائل نیستند

س: ولی به هر حال ایران که عراق نیست، چرا رژیم این همه وحشتزده و نگران است؟


ج: هراس آخوندها ناشی از این نکته بدیهی این است که خلقها انگیزاننده و الهامبخش همدیگر هستند و روی هم تأثیر متقابل دارند، هم‌چنان‌که مردم عراق از جنبش آزادیخواهانة مردم ایران و از پیشتاز و رهبری کنندة این جنبش، سازمان مجاهدین خلق ایران تأثیر پذیرفته‌اند، بی تردید قیام عراق نیز بر قیام لبنان تأثیر گذاشته، و این هر دو بی‌شک بر روی مردم سراسر منطقه، از جمله مردم ایران هم تأثیر انگیزاننده دارند.گفتگوی سیاسی

از سوی دیگر، اگر دخالتهای رژیم در منطقه مهار شود، تیغ سرکوبش در داخل هم کند می شود و اگر سرکوب مردم به‌سستی رو کند، صدور بنیادگرایی نیز از حرکت باز می ماند. چرا که موجودیت سپاه پاسداران به‌عنوان مهمترین نهاد پاسدار حفظ نظام، به‌گسترش سرکوب داخلی و صدور بنیادگرایی و تروریسم بستگی دارد.

به این جهت است که آخوندهای حاکم و رسانه‌های رژیم این چنین وحشتزده شده‌اند و اگر چه تلاش می‌کنند وحشتزدگی خود را مهار کنند و خیلی کم بروز دهند. اما اگر اندکی درک استراتژیک داشته باشند، بایستی هزار بار بیشتر بترسند و بر خود بلرزند. چون می‌دانند باد کاشته‌اند و طوفان درو خواهند کرد.

رژیم از قیام عراق و ادامة آن بسیار هراسان است و در آن آیندة تاریک و سرنگونی خود را می‌بیند؛‌ چون با از دست رفتن عراق، یک ستون مهم نگهدارندة نظام فرو می‌ریزد. مقاومت ایران پیوسته تأکید کرده است که حیات و امنیت رژیم ولایت فقیه، به‌موازات سرکوب و اعدام و شکنجه در داخل کشور، به‌جنگ‌افروزی و صدور تروریسم و ارتجاع به‌خارج از ایران وابسته است.

صد بار خطرناکتر


در آذر۱۳۸۲ رئیس جمهور برگزیدة مقاومت خطاب به‌اجتماع هموطنانمان در لندن، خطر سیاست صدور تروریسم و دخالتهای منطقه‌یی رژیم آخوندی را «صد بار خطرناکتر» از تهدید اتمی آن توصیف کرد. معنی متقابل آن این است که کوتاه شدن دست رژیم از صدور تروریسم و دخالتهای منطقه‌یی و خلع ید از ولی‌فقیه در عراق که اولین خاکریز حفظ حکومت متزلزلش می‌باشد،گفتگوی سیاسی

برای رژیم صدبار مرگبارتر از سر کشیدن جام زهر هسته‌یی است؛ از این رو رژیم تا اخرین روز حیاتش از آن دست نخواهد کشید. صحت و حقانیت آنچه که خانم مریم رجوی ۱۷سال پیش گفت، به‌بهای سنگین اثبات شده است. سردمداران رژیم از خامنه‌ای تا دیگران به‌کرات تأکید کرده‌اند که امنیت عراق امنیت ماست. و خامنه‌ای چند بار تصریح نموده که اگر جلو دشمن را در عراق و سوریه نگیریم باید در تهران و فارس و خراسان و اصفهان با آنها بجنگیم.

در نمایش دجالگرانة اربعین هم دیدیم که رژیم با صرف چه هزینه بس سنگینی تلاش کرد میخش را در عراق بکوبد؛‌ اما قیام مردم عراق همة نقشه‌های شوم ولی‌فقیه را به‌هم زد و خوابش را آشفت. بخصوص همزمانی قیام عراق با قیام لبنان و خواستة مشترک هر دو ملت مبنی بر قطع دخالت و نفوذ آخوندهای حاکم بر ایران از کشورشان، برای رژیم بسیار تلخ و فاجعه بار است.

بی‌جهت نیست که آخوند اعرافی گماشتة‌ خامنه‌ای در جمعه بازار قم (۳ آبان) در حالی که قیام عراق را به‌استکبار جهانی مرتبط می‌کرد، جیغ وحشت کشید که «...در سال ۸۸ هم در کشورمان شاهد توطئه آمریکایی و صهیونیستی با همکاری (مجاهدین) بودیم که همین وضعیت را امروز در کشور لبنان و عراق شاهدیم».

تحولات عراق و لبنان


نوع جدیدی از تولید فتنه توسط قدرتهای استعماری مثل آمریکا و متحدان اونها در سطح منطقه بود به این معنا تا حالا که اگر توسط نیروهای وابسته به خودشان یک جریان براندازی را (ترانزیشن) بکار می‌گرفتند این بار تلاش کردند که این پیاده‌نظام برای براندازی را از درون ظرفیتهای شیعی یا مقاومت یا مناطق شیعه نشین استفاده بکنند که این مرحله جدیدی هستش

اعرافی امام جمعه قم: ناآرامی‌ها اخیر در کشورهای لبنان و عراق ... مردم کشورهای لبنان و عراق نیز باید هوشیار باشند و بدانند که استکبار جهانی از جبهه مقاومت زخم خورده است و تلاش می‌کنند تا به کشورهایی که در خط مقدم مقاومت هستند ضربه بزنند...در سال ۸۸ نیز در کشورمان شاهد توطئه آمریکایی و صهیونیستی با همکاری مجاهدین بودیم که این وضعیت را امروز در کشور لبنان و عراق شاهدیم.

امام نمایش جمعه شهرری گفت: دشمنان با ایجاد فتنه و شورش در کشورهای سوریه، عراق و لبنان هسته اصلی و خط مقدم جبهه مقاومت را هدف قرار داده اند. متن پست مهدی محمدی به شرح زیر است: آنچه در عراق و لبنان می‌گذرد نسخه‌هایی اصلاح شده از فتنه ۸۸ در ایران و آشوب‌های دی ۹۶ است. الگوی عمل بخش سازمان یافته آشوب در عراق به شیوه‌های منافقین بسیار نزدیک است. خویشتن‌داری حکومت، حفظ انسجام داخلی، جلوگیری از کشته سازی و سخن گفتن مستمر با مردم پادزهری امتحان پس داده است.

مطالب مرتبط

اجماع بین‌المللی علیه رژیم – تیک تاک

نگرانی خامنه‌ای از قیام مردم عراق، تلویزیون رژیم: حجم توطئه خیلی بزرگ است!

لطفا به اشتراک بگذارید: