غارت کشاورزان و مصرف کنندگان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۸

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۸ – غارت کشاورزان و مصرف کنندگان

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « غارت کشاورزان و مصرف کنندگان » ، « نابودی آبزیان خلیج فارس » و « سرمایه واقعی مردم فقیر ایران چقدر است؟ »

اخبار مجله اجتماعی – اقتصادی


چپاول حقوق کارگران با عدم رعایت حداقل دستمزدغارت کشاورزان و مصرف کنندگان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۸


عضو هیات مدیره ارگان حکومتی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران: در حال حاضر سالانه حداقل دستمزد تعیین می‌شود. تلخ‌تر این است که همین میزان دستمزد هم در بسیاری از مناطق کشور و در مورد بسیاری از شغل‌ها پرداخت نمی‌شود.

در مواردی شاهد این بوده‌ایم که یک منشی خانم راضی شده است در ازای دریافت ۳۰۰ هزار تومان حقوق ماهانه کار کند. مردانی هم هستند که حتی بیشتر از ساعت‌های مقرر کار می‌کنند، اما ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند.

انهدام صنعت و باز تولید فقر و تبعیض در حاکمیت آخوندی


یک کارشناس اقتصادی رژیم: در دوره ۶ ساله ۸۵ تا ۹۰ حدود ۶۲۱ میلیارد دلار از محل درآمدهای نفتی به اقتصاد کشور تزریق شد اما در عوض، بی‌سابقه‌ترین صنعت‌زدایی اقتصادی کشور را شاهد بوده‌ایم.

در مناسبات کنونی ایران، تولید به محلی برای رانت بدل شده و مشخصه‌های تولید صنعتی مدرن باید بازتعریف شود چراکه به نظر می‌رسد حرکت کنونی، حرکت به سمت بازتولید نابرابری‌های ناموجه و فقر است.

کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی مشهد چند ماه معوقه دارندغارت کشاورزان و مصرف کنندگان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۸


خبرگزاری حکومتی ایلنا ضمن اشاره به چپاول حقوق کارگران پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی مشهد نوشت: مطالبات مزدی آنها در چند ماه گذشته پرداخت نشده و همین مساله دشواری‌های بسیاری برای این کارگران که تعداد آنها بیش از صد نفر است، به وجود آورده است.

این در حالیست که شرکت مپنا (کارفرمای مادر) با پیمانکار تسویه حساب کرده و صورت وضعیت‌های پیمانکار را پرداخته است.

۹۰ درصد فقرای کشور، شاغلان سابق و حاضر هستند


یک رسانه حکومتی به نقل از یک کارشناس اقتصادی رژیم نوشت: آخرین گزارش مرکز آمار ایران درباره فقر، نشان‌دهنده این است که ۵۹ درصد فقرای کنونی کشور، شاغل هستند و ۳۰درصد نیز، بازنشستگان هستند و در مجموع، حدود ۹۰ درصد تمام فقرای کشور، شاغلان سابق و کنونی هستند.

محلات حاشیه نشین به حدود ۲۰ میلیون نفر می‌باشد


رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران: از میان ۶۰ میلیون نفر جمعیت شهر نشین کل کشور ۱۹ میلیون نفر در محلات حاشیه نشین هستند. معنای این آمار این است که یک سوم از شهرنشینان کشور از کمترین امکانات خدماتی نیز بی بهره‌اند.

مصیبت‌های کودکان معلول و نابینا در استفاده از خدمات اجتماعیغارت کشاورزان و مصرف کنندگان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۸


عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان: با یک نگاه ساده به پیرامون می‌توان متوجه شد که شهر‌های امروزه ایران به هیچ‌عنوان برای زندگی کودکان و نابینایان مناسب نیست. در نظام کلی شهرسازی ایران، کودکان نابینا از دو جنبه مورد تبعیض واقع شده‌اند.

در حالی که دولت وظیفه ساماندهی ساخت وسازهای شهری برای استفاده مناسب تمام اقشار جامعه را دارد. ولی شاهد هستیم که حکومت آخوندی بجای رسیدگی به این مسایل پا‌یه‌ای هزینه‌های هنگفتی را صرف دخالت در کشورهای منطقه و جنگ افروزی و سرکوب می‌کند.

تخریب ۷۰۰ هکتار جنگل ۳.۵ میلیون ساله برای انتقال آب خزر


یک کارشناس حوزه آب: برای اجرای طرح انتقال آب خزر ۱۰۰ تا ۷۰۰ هکتار جنگل های هیرکانی که قدمتی بین ۳ تا ۳.۵ میلیون سال دارد را باید از بین ببرند که بی شک ضمن نابود کردن چنین ثروت ارزشمندی، آسیبی جدی به محیط زیست منطقه وارد می شود.

........................................

گزارش اول « غارت کشاورزان و مصرف کنندگان »


در کشور ما محصول هست بازار هست اما نه فروشنده توان فروش داره و نه خریدار توان خرید! وضعیت دوگانه‌ای که همه مردم ایران از اون رنج می‌برن محصولات کشاورزان نابود میشن و مردم زیر بار گرانی همون محصول، کمرشون خم شده، گزارشی رو با هم ببینیم.

...................................

گزارش دوم « نابودی آبزیان خلیج فارس »غارت کشاورزان و مصرف کنندگان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۸


از قدیم می گفتن دلت دریا باشه، مثل دریا سخاوتمند. هر چی ماهی هم ازش بگیری، باز هم ماهی داره که بهت بده. اما اون قدیم قدیما بود که میشد چنین چیزی گفت.

حالا و در حاکمیت آخوندی، دریا و هر چه در اون هست رو میفروشن به چینی ها . و بیچاره دریا که دیگه دلش دریا نیست. گزارشی ببینیم از گرسنگی مردم خطه هرمزگان و بیکاری هزاران تن که حالا ماهی یی برای صید ندارن.

...........................................

گزارش سوم « سرمایه واقعی مردم فقیر ایران چقدر است؟»غارت کشاورزان و مصرف کنندگان - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۸


معلم جغرافیا گفت درس امروز در رابطه با منابع زیر زمینی ایرانه. و با لبخند ادامه داد ایران ما دومین منابع گازی جهان و سومین منابع نفتی جهان رو داره. هم در شمال نفت و گاز داریم و هم در جنوب. تو خاک ایران هم پر شده از معادن آهن و مس و زغال سنگ و طلا و سنگهای قیمتی. خلاصه همه چیز داریم.

آقای معلم گفت و گفت و دانش آموزان گوش میکردن تا اینکه یکی دست بالا کرد و پرسید؟‌ آقا! سهم ما از این همه نفت و گاز و معادن چیه؟ لبخند روی لب آقا معلم خشکید، جیب خالیشو نشون داد و دفترچه های اقساط. به راستی سهم هر ایرانی از ثروت بیکران کشورمون چقدره؟

مطالب مرتبط

افزایش حقوق پایه یا دزدی آشکار – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۷

تجمع اعتراضی کشاورزان خشمگین خوراسگان در اصفهان
لطفا به اشتراک بگذارید: