پیام خشم مردم عراق به خامنه‌ای و ولایت فقیه – تیک تاک

تیک تاک – پیام خشم مردم عراق به خامنه‌ای و ولایت فقیه

گزارش و گفتگو با رضا هفت برادران

رژیم ایران اخراج اخراج از اولین شعارهای قیام مردم عراق بوده. دور جدید قیام مردم عراق به رغم کشتارهای سبعانه توسط ایادی رژیم و نیروهای دست نشانده‌اش در عراق آخوندها را بیش از پیش به وحشت انداخته تا آنجا که روز چهارشنبه ولی فقیه ارتجاع را سراسیمه به صحنه کشاند

تا قیامهامی مردمی در لبنان و عراق را «آشوب» بخواند و از ایادیش در این کشورها بخواهد «امنیت» نظام حاکم را به قیمت حفظ کنند. وحشت از جارو شدن بخصوص در عراق مهم ترین دغدغة رژیم آخوندی است. گزارشی را در این زمینه ببینیم:

خبر و نظر:پیام خشم مردم عراق به خامنه‌ای و ولایت فقیه – تیک تاک


پاسخ قیام کنندگان عراقی به خامنه‌ای به زیر کشیدن عکس خمینی ملعون و شعار رژیم ایران اخراج اخراج سر دادند. در ناصریه جوانان شورشی عکس خامنه‌ای و قاسم سلیمانی را با ابراز نفرت لگد کوب کردند. شعار رژیم ایران اخراج اخراج در شهرهای شورشی هم‌چنان نفرت مردم عراق از دخالتهای رژیم ایران را نشان می دهد. شعار ایران بره بره

استمرار تجمع مردم در کانون انقلاب در میدان تحریر بغداد. ناظران عرب می‌گویند صحبتهای خامنه‌ای نگرانی‌های رژیم ایران را نشان می‌دهد. این سخنان بعد از سلسله حوادث عراق و لبنان ایراد می‌شود که طی آن معترضان، خشم خود را از دخالت تهران در امور داخلی کشورهایشان ابراز کردند و با شعارها و به آتش کشیدن تصویر خود خامنه‌ای خواستار توقف این دخالتها شدند.

یک تظاهر کننده عراقی خطاب به خامنه ای: یک پیام به علی خامنه‌ای می‌دهم. پیامم این است که دم و دمبالچه‌هایت را از عراق جمع کن. دیگر این بازیهای شیعه و سنی را از ذهنت خارج کن و از عراق دست بردار ما مردمی متحد شده‌ایم. کرد، شیعه، سنی و هر مذهب دیگری که می‌خواهیم داشته باشیم، مهم این است که ما عراقی هستیم. ما وطنمان را می‌خواهیم. وابستگی نمی‌خواهیم.

قاسم سلیمانی


رژیم آخوندی برای تثبیت موقعیت مزدورانش در عراق قاسم سلیمانی را به عراق فرستاد. تلویزیون العربیه گزارش داد رویترز به نقل از منابع نزدیک به مقامات عراقی گفت که رژیم ایران در بحبوحه تظاهرات عراق که از هفته‌ها قبل در اعتراض به کارکردهای دولت شروع شده، بمنظور ممانعت از برکناری عادل عبدالمهدی دخالت کرده است.پیام خشم مردم عراق به خامنه‌ای و ولایت فقیه – تیک تاک

منابعی که رویترز از آنها این خبر را نقل کرده تاکید کردند: طی نشستی مخفی که روز چهارشنبه در بغداد برگزارشده قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس (بازوی برون مرزی) سپاه پاسداران ایران در این امر دخالت کرده و از هادی العامری و فرماندهان حشدالشعبی خواسته است تا هم‌چنان به حمایت از عبدالمهدی ادامه دهند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در روز هشتم آبان گزارش داد روز بعد از آنکه تظاهرات‌ ضددولتی در عراق فوران کرد، پاسدار قاسم سلیمانی در اواخر شب به بغداد پرواز کرد و بعد با هلیکوپتر به منطقه سبز به‌شدت حفاظت شده رفت و در آنجا گروهی از مقامات ارشد امنیتی را با بدست گرفتن ریاست جلسه‌ای به جای نخست‌وزیر، متعجب کرد.

آسوشیتدپرس سفر سراسیمة سرکردة نیروی تروریستی قدس به عراق را حاکی از نگرانی رژیم از قیام شیعیان می داند و این قیام را چالشی برای رژیم ایران توصیف کرد. این گزارش در ادامه ضمن اشاره به چپاولگری نیروهای عراقی وابسته به رژیم و خشم مردم عراق از آنان به در هم کوبیدن دفاتر آنان توسط مردم پرداخته و به نقل از یک کارشناس افزوده است:« تظاهرات‌ “نشانة شکست مدل نیابتی است که رژیم ایران پیش برده است”.

قطع بازوانپیام خشم مردم عراق به خامنه‌ای و ولایت فقیه – تیک تاک


در همین حال، حکومت آخوندی از گسترش قیامهای عراق و لبنان و خطر قطع بازوانش در این کشورها و پیچیده شدن اوضاع بخصوص در عراق، در تلویزیون رژیم، ابراز وحشت می‌کند: می‌خواهند این بازوها را قطع بکنند به همین منظور حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی در عراق حزب‌الله در لبنان بالاخره اینها هم دولت هایشان هم خودشان از بازوهای قدرتمند جمهوری اسلامی از متحدان پا قرص جمهوری اسلامی ایران هستند

پاسدار سعدالله زارعی از مهره‌های خامنه‌ای با دجالبازیهای مسخره آخوندی وحشت رژیم از فوران خشم و انزجار مردم عراق علیه دست نشاندگان و وحوش سرکوبگر آخوندها را برملا کرد و گفت: یک گروهی آمده یک تعدادی از این عناصر مؤثر شیعه را شناسایی کرده تو خانه‌های اینها از خانه کشیده بیرون اینها را کشته و قطعه قطعه کرده

و در یک مورد آمده ده نفر از اینها را سوزانده و به آتش کشیده خب این دیگه یک وضعیتی ایجاد می‌کند وقتی می‌پیچد خبرش همین رعب ایجاد می‌کند هم یاًس ایجاد می‌کند گروه‌های شیعه را نسبت به هم بدبین می‌کند خب اونجا طوایف وجود دارند اقوام وجود دارند و اقوام با اقوام دیگه درگیر می‌شوند؟

گفتگوی سیاسی


وحشت رژیم از تحولات و قیام مردم عراق و لبنان که در حرفهای خامنه‌ای به اوج رسید در رسانه‌های و حتی جمعه بازارهای رژیم هم ادامه دارد. سوال این است که پیام قیام عراق برای رژیم چیه؟ و اقدامات رژیم چیه؟ این موضوع گفتگوی امروزمون هست با رضا هفت‌برادران

س: در گزارش گوشه‌یی از واکنش ها و اقدامات رژیم را در قبال قیام مردم عراق دیدیم مضمون این واکنش ها چیه؟


ج: اجازه بدید از اظهارات آخوند موحدی کرمانی گماشتة خامنه‌ای در نمایش جمعه تهران شروع کنم که از پشت کردن مردم کربلا و بصره و عماره، یعنی شهرهای شیعه نشین به رژیم سوز و گداز کرد و قیام مردم را به شیعه های انگلیسی نسبت داد و گفت مردم باید صفوفشان را از آنها جدا کنند.گفتگوی سیاسی

آخوند موحدی کرمانی همچنین از مجازات شدن عوامل حشدالشعبی و عصائب الحق که مزدوران شناخته شده رژیم هستند ابراز وحشت کرد و در حالی که آنها را «مومنین» می نامید گفت بعضی از متدینین را قطعه قطعه کرده و بعضی را در آتش سوزاندند.

بعد هم در وحشت از سرایت آتش قیام به ایران هشدار داد و گفت« دقت کنید در اطراف ما ناامنی غوغا می کند» و بعد به کارگزارن رژیم گفت « مسئولین محترم مراقب باشید از دشمن نباید ترسید ولی از فاصله طبقاتی باید ترسید ». شبیه همین حرفها در جمعه بازارهای دیگرهم گفته شده که در مواردی خیلی آشکارتر از موحدی کرمانی ابراز وحشت کردند.

آشکارتر از این ابراز وحشت، در رسانه های حکومتی توسط کارشناسان حکومتی دیده می شود. مثلا ریوران گفته هر گونه شورش در هرجایی می تواند نظام را و امنیت را تهدید کند». یا روزنامه جوان نوشته بود وضعیت لبنان و عراق می تواند ویترینی باشد که نمونه آنرا برای عراق تدارک دیده اند. شبیه این اظهار نگرانی ها زیاد است و البته حرفهای خامنه‌ای سقف همه این حرفهاست.

اقداماتی هم که رژیم کرده وحشتش را نشان میدهد از جمله فرستادن قاسم سلیمانی به عراق که دیدیم در رسانه هاهم موضوعش مطرح و افشا شد. بنابراین مضمون این موضعگیریهای رژیم در کلیتش یکی وحشت و نگرانی است و یکی هم تلاش برای سرکوب قیام مردم لبنان و عراق. که البته این کار پیامدهای مشخص خودش را هم دارد.

س: «چه پیامدهایی؟»


ج: پیامدهای اقدمات رژیم خیلی گسترده بوده. در همین گزارش گوشه هایی از آنها را دیدیم. همین نمونه ها نشون میده که خشم مردم عراق نسبت رژیم از ابتدا دور تازة قیام روز به روز شدیدتر شده است. البته از ابتدای قیام شاهد شعار ایران بره بره یعنی اخراج رژیم آخوندی و دار و دسته های فاسد و جنایتکارش از عراق بودیم،گفتگوی سیاسی

اما این خشم روز به روز نمودهای بیشتری داشته که بالاتر از شعارها به آتش زدن مراکز وحوش وابسته به رژیم و مجازات شماری از این وحوش منجر شده یا به صورت پاره کردن و آتش زدن تصاویر منحوس خمینی و خامنه ای و ابراز خشم به آنها مثلا با زدن لنگه کفش به این تصاویر در فیلمهای مختلف دیده می شود.

به طور مشخص بعد از حرفهای خامنه ای در مورد عراق و لبنان و فرمان دادن به مزدورانش تحت عنوان «دلسوزان در عراق و لبنان» برای سرکوب بیشتر و به خاک و خون کشیدن مردم، واکنشهای خشمگینانه به طور محسوسی بیشتر هم شده است. همین تصویری که به شکل گسترده منعکس شده و در فضای مجازی هم دست به دست می چرخد خیلی خوب گویای خشم انفجاری مردم از خامنه ای است.

همین تصاویری که نشان می دهد در میدان تحریر جوانان عکس خامنه ای و قاسم سلیمانی را با لنگه کفش و آب دهان هدف تنفر خودشون قرار داده اند روشن است که این خشم فروزان هر روز بیشتر از قبل شعله‌ور خواهد شد و حالا رژیم را به هدف شماره یک قیام تبدیل کرده است.

یعنی در ادامه قیام مردم رژیم آخوندی و ولایت فقیه رو از صحنة عراق جارو خواهد کرد. حتی شاهد بودیم که یک روز بعد از حرفهای خامنه ای مردم خشمگین در بغداد به پل سنک هجوم آوردند که خودشان را به سفارت رژیم در آن سوی پل برسانند و این لانة فساد و جنایت رو به آتش بکشند.

س: خب اینها که عملکرد احساسات مردم هست که طبعا رژیم با امکاناتی که در اختیار داره سعی می کنه جلو اونها رو بگیره این طور نیست؟


ج: رژیم که اقدامات جنایتکارانة خودش رو از همون روز اول شروع کرده، شمار قربانیان سه هفته قیام در عراق رو ببیند. به نوشته خبرگزاری فرانسه از اول اکتبر یعنی تا الان نزدیک یک ماه ۲۵۷ کشته و بیش از ده هزار مجروح. شاید با یک صدم این میزان کشته و مجروح قیام مردم مصر و تونس به پیروزی رسید.

ما واقعا در برخی نقاط مثل کربلا شاهد یک کشتار تمام عیار هستیم. در همین گزارش هم شاهد بودیم که از همان اوائل قاسم سلیمانی در جلسات پشت پرده آن طوری که در گزارش آسوشیتدپرس آمده جلسه یی را به جای نخست وزیر عراق صحنه گردانی کرده. یعنی بالاترین حد اقدام و جنایت و سرکوب. اما می بینیم که هم چنان قیام ادامه دارد و اوج می‌گیرد.

س: یعنی شما می گویید رژیم نمی تواند خواست خودش را در عراق پیش ببرد؟ در حالی که شبه نظامیان زیادی را در اختیار دارد؟گفتگوی سیاسی


ج: روشن است که سعی می‌کند با وحشیانه‌ترین سرکوبها قیام را متوقف کند. همان طور که خامنه‌ای گفت که امنیت نظام و حفظ مزدورانش در عراق و لبنان و حفظ توازن موجود که رژیم در آن دست بالا را داشته، امری حیاتی است. اما این سؤال این است که تا چه حد می‌تواند موفق باشد؟

در همین گزارشی که پخش شد دیدیم که آسوشیتدپرس به نقل از یک کارشناس امور منطقه نوشته بود که رژیم در پیش‌برد خواستهایش در مقابل قیام عراق با استفاده از نیروهای نیابتی شکست خورده است. همین شکست را در گزارش پولیتیکو هم می بینیم که هفتة گذشته نوشته بود قیام عراق و لبنان نشان می دهد که رژیم در پیشبرد استراتژی دخالتهای منطقه یی اش شکست خورده است. خب اینها فقط اظهارنظر و تحلیل نیست، وجه سیاسی همین شکست هم در عراق و هم در لبنان می بینیم.

س: کدام شکست؟


ج: رژیم به شدت تلاش می کرد که هم در لبنان هم در عراق دولتهای موجود را به رغم خواست مردم و شعارهایی که مردم فریاد می کردند، حفظ کند تا از این طریق بتواند تعادل موجود را ادامه دهد، اما در لبنان دیدیم که به رغم همة فشارهایی که آورد، با استعفای سعد حریری این تلاشها و خواست رژیم با شکست مواجه شد.

در عراق هم روز گذشته خبر توافق تحمیلی عادل عبدالمهدی با استعفا را داشتی که برهم صالح هم آن را اعلام کرد. روشن است که این شکست سیاسی ما به ازای مشخص در پیشرفت قیامها خواهد داشت، همان قیامهایی که هم خامنه ای نسبت به گسترش آنها به ایران ابراز وحشت کرد و هم کارشناسانش به وضوح می گویندکه در ابتدای صحبت به آن اشاره کردیم.

مطالب مرتبط :

بن‌بست FATF تشدید تحریمها و گسترش انزوا – تیک تاک

خیزشی دیگر در عراق - لگدمال کردن بنر خامنه‌ای و قاسم سلیمانی توسط جوانان شورشگر عراقی + فیلم

لطفا به اشتراک بگذارید: