تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران

تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران


دولت آمریکا در راستای کارزار فشار حداکثری علیه دیکتاتوری آخوندی تحریمهای جدیدی را علیه بخشهای عمران و ساخت و ساز و تجارت این رژیم که در قبضه سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان ترویستی لیست گذاری شده است، اعمال کرد.

چهار ماده که مشمول تحریم شده و در ساخت تولیدات هسته ای، نظامی و موشک های بالستیک رژیم ایران استفاده می شوند، شامل انواع خاصی از لوله های ویژه فولادی و فویل های برنجی منگنز است.

این مواد در برنامه های نظامی، هسته ای، و ساخت موشک های بالستیک ا ستفاده می شوند

بیانیه مطبوعاتی ، سخنگوی مطبوعاتی وزارتخارجه آمریکا

وزیر خارجه پمپئو محدودیت ها علیه برنامه اتمی رژیم ایران را تمدید می کند.

این تصمیم به حفظ نظارت بر برنامه اتمی رژیم ایران کمک کرده و خطرات تکثیر اتمی را کاهش داده و مانع توانمندی رژیم ایران برای کم کردن زمان گریز اتمی (برای رسیدن) به سلاح اتمی می شود.

این تصمیم همچنین مانع باز ساخت سایت ها برای مقاصدحساس اشاعه اتمی می شود.

به طور هم زمان ، وزیر امور خارجه پیرو بند ۱۲۴۵ قانون آزادی و مقابله با گسترش سلاح های اتمی سال ۲۰۱۲ (IFCA) ، دو مورد را در مورد پیامدهای تحریم ها تعیین کرد:

یکم : تعیین بخش ساخت و ساز رژیم ایران که تحت کنترل مستقیم یا غیر مستقیم سپاه پاسداران قرار دارد و تعیین ۴ماده استراتژیک که در ارتباط با برنامه اتمی و نظامی یا برنامه موشک های بالستیک رژیم ایران است.

با این تصمیمات آمریکا اختیارات بیشتری برای ممانعت از دستیابی رژیم ایران به مواد استراتژیک برای سپاه پاسداران و بخش ساخت و ساز و برنامه های تکثیر اتمی آن خواهد داشت.

مادامی که رژیم ایران به طرد دیپلماسی و توسعه برنامه اتمی اش ادامه دهد فشار اقتصادی و انزوای سیاسی تشدید خواهد شد.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: