دزدی‌های میلیاردی منشاء فقر و بیکاری - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۹

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۹ – دزدی‌های میلیاردی منشاء فقر و بیکاری

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « دزدی‌های میلیاردی منشاء فقر و بیکاری» ، « قانون، اهرمی برای ویرانی خانه‌های مردم و ساخت ویلا برای سران نظام » و « مشکلات ساکنان پل فسا »

اخبار مجله اجتماعی – اقتصادی


تورم مهرماه به ۴۲ درصد رسید


رسانه حکومتی ایلنا به نقل از رییس مرکز آمار رژیم نوشت: مهر ماه سال جاری تورم سالانه ۴۲ درصد بوده است. وی در ادامه گفت: همچنین نرخ تورم ماهانه ۱.۷ است که ۱.۲ درصد افزایش یافت.

تا سال ۱۴۰۵ باید فاتحه سازمان تامین اجتماعی را خوانددزدی‌های میلیاردی منشاء فقر و بیکاری - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۹


خبرگزاری حکومتی ایلنا در مورد ورشکستگی سازمان تأمین اجتماعی که دستخوش غارتگریهای نظام آخوندی شده نوشت:کارشناسان اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی و کارشناسان سازمان جهانی کار به ایران آمدند و وضعیت سازمان تامین اجتماعی را از حیث منابع و مصارف بررسی کردند.

به صراحت ما را جواب کردند. طبق نظر کارشناسان خبره این دو نهاد بین المللی باید تا سال ۱۴۰۵ فاتحه سازمان تامین اجتماعی را بخوانیم؛ شوخی نیست، نیمی از جمعیت کشور به نحوی با سازمان تامین اجتماعی طرف هستند.

چپاول به اسم واردات تایرهای خودروهای سنگین توسط کارگزاران حکومتی


سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر: در حال حاضر مشکل اصلی، کیفیت پایین تایرهای وارداتی است. به دلیل اینکه مدتی وزارت صمت در زمینه استانداردها استانداردهای SWR و DOT را که اجباری شده بودند، حذف کرد، این موضوع باعث شد تایرهای با کیفیت پایین‌تر وارد شوند.

بزرگترین کارخانه تولید لامپ رشته‌ای به خاطر رکود تعطیل شددزدی‌های میلیاردی منشاء فقر و بیکاری - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۹


دبیر انجمن تولیدکنندگان لامپ و روشنایی: وقتی قیمت ارز سه برابر شد، نقدینگی تولیدکنندگان به حداقل رسید و عملا تمام منابعی که تا پیش از این برای تهیه مواد اولیه و واردات داشتند از دست رفت.

امروز کارخانه‌های ما با یک سوم ظرفتیت کار ‌می‌کنند یا مجموعه بزرگی مانند مهتاب خراسان که بزرگترین تولید کننده لامپ رشته‌ای بود به خاطر رکود و نداشتن حقوق کارگر تعطیل شده است.

بیماری‌های جسمی و روحی پرستاران به دلیل فشار کاری و شیفت‌های اضافی


یک رسانه حکومتی به نقل از نامه‌ سازمان نظام پرستاری یزد به وزیر بهداشت ضمن اذعان به وضعیت کاری سخت و مشکلات عدیده پرستاران در حاکمیت آخوندی نوشت: اکثر پرستاران بسیار زود و در همان ۱۰ سال اول فعالیت به علت فشار کاری و شیفت‌های اضافی دچار بیماری‌های جسمی وروحی می‌شوند.

آیا می‌دانند که سال‌هاست حرفه پرستاری در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور به حساب آورده شده ولی هیچ گونه مزیتی از جهت بازنشستگی شامل پرستاران نشده است؟

فقر و محرومیت، سهم هرمزگان پایتخت اقتصادی کشور


خبرگزاری حکومتی فارس در گزارشی ضمن اعتراف به فقر و محرومیت ناشی از حکومت آخوندی در هرمزگان پایتخت اقتصادی کشورنوشت: برخی از ساکنان محلات حاشیه ای بندرعباس از خانه هایی می گویند که مانند مسافرخانه هستند و در یک حیاط چندین اتاق احداث و اجاره داده می‌شود. جامعه هدف اینها کسانی هستند که توان مالی ندارند و برخی هم در این اتاق ها بصورت مجردی زندگی می کنند.

انتقال آب دریای خزر به سمنان عامل مهاجرت کشاورزان گلستان می‌شوددزدی‌های میلیاردی منشاء فقر و بیکاری - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۹


رئیس نظام صنفی کشاورزی استان گلستان: انتقال آب دریای خزر به سمنان علاوه بر مشکلات زیست محیطی که حیات خطه شمال کشور را به خطر می‌اندازد، تبعات جبران‌ناپذیر اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی دارد.

اگر چنین طرحی شدنی باشد و توجیه اقتصادی دارد چرا آب خزر را به شمال گلستان و دشت ترکمن صحرا منتقل نمی‌کنند که در آنجا کشاورزان با مشکلات آبی دست و پنجه نرم کرده و معیشت‌شان در خطر است؟

انتقال آب خزر به سمنان منجر به مهاجرت کشاورزان استان گلستان به استان‌های دیگر از جمله سمنان می‌شود.

تنها ۶۱ باغ سبز در قم باقی مانده است


یک کارگزار رژیم در شهردار قم: بر اساس نقشه‌های قدیمی شهر ۱۲ هزار هکتار باغ در اطراف شهر قم بوده که در شرایط فعلی طبق آخرین نتایج شناسنامه‌دارکردن باغات مساحت باغات شهر ۱۳۴ هکتار است. ۷۱ باغ در حریم شهری قم شناسایی شده ۶۱ باغ به صورت سبز و ۱۰ باغ هم به صورت خشک‌شده است.

...........................................

گزارش اول « سناریو: دزدی‌های میلیاردی منشاء فقر و بیکاری »گزارش اول « سناریو: دزدی‌های میلیاردی منشاء فقر و بیکاری »


اون قدیما گاوها رو می بستن به خیش تا زمین رو شخم بزنن. گاهی اوقات زمین کشاورزی سفت تر از اونی بود که گاوها به راحتی پیش برن، این بود که شروع می کردن به شاخ زدن به هم تا هر کدوم فشار کمتری تحمل کنن.

بخاطر همین که ما به عنوان ضرب المثل میگیم «زمین که سفت بشه، گاوا به هم شاخ می زنن» حالا داستان نظام ولایته، زمین غارت و چپاول زیر پاهای کارگزاران نظام ولایت سفت شده

و اونها با رو کردن دزدی های باند رقیب، به هم شاخ می زنن. گزارشی ببینیم در همین رابطه.

.........................................

گزارش دوم « قانون اهرمی برای ویرانی خانه‌های مردم و ساخت ویلا برای سران نظام! »گزارش اول « سناریو: دزدی‌های میلیاردی منشاء فقر و بیکاری »


بنی آدم اعضای یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند، تو کز محنت دیگران بی غمی، نشاید که نامت نهند آدمی، معروفه که این شعر سعدی بر دیوار سازمان ملل هم نقش بسته. به راستی مزدوران اجیر شده شهرداری رژیم چگونه موجوداتی هستند که برغم دیدن فقر و مسکنت هموطنانشون، به تخریب خانه و کاشانة اونها می پردازن؟‌

و چرا همین مأموران شهرداری سراغ ویلاهای میلیاردی سران و آقازاده ها نمیرن؟ گوشه ای از این ظلم و تبعیض رو باهم ببینیم.

...................................

گزارش سوم « مشکلات ساکنان پل فسا »


زمانی بود که در رابطه با شیراز اینطور سرودن که خوشا شیراز و وضع بی مثالش، خداوندا نگه دار از زوالش. اما این روزها و در اثر حاکمیت نظام ولایت فقیه از اون وضع بی مثال، چیزی باقی نمونده.

گزارشی ببینیم از وضعیت اسفبار زندگی حاشیه نشینان استان فارس. وضعیتی که باور اون برای هر ایرانی سخته.

مطالب مرتبط

غارت کشاورزان و مصرف کنندگان – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۸

سرمایه‌های در حال از بین رفتن!

لطفا به اشتراک بگذارید: