اخراج کارگران به جای پرداخت حقوق آنها - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۹۰

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۹۰ – اخراج کارگران به جای پرداخت حقوق آنها

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « مشکلات آب آلوده ناشی از عملکرد رژیم آخوندی » ، « اخراج کارگران به جای پرداخت حقوق آنها » و « ایستادگی کشاورزان اصفهان در تلاش برای دفاع ار حق‌آبه »

اخبار مجله اجتماعی – اقتصادی


لبنیات باز هم گران شد


خبرگزاری حکومتی فارس: برخی صنایع لبنی قیمت لبنیات را دوباره افزایش دادند، این افزایش‌ها از حدود ۷۰۰ تومان در بطری‌های شیر و تا ۲ هزار تومان در قیمت ماست ثبت شده است.

دستمزد بر اساس منطقه ترفندی برای اسثتمار بیشتر کارگراناخراج کارگران به جای پرداخت حقوق آنها - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۹۰


عضو هیات مدیره ارگان حکومتی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اعتراف کرد: در بسیاری موارد کارفرمایان تنها حاضرند یک سوم حداقل دستمزد را به کارگر بدهند و کارگر هم از ترس بیکاری و از سر اجبار چنین توافقی را قبول می‌کند.

با وجود این، وقتی مزد کشوری باشد زمینه سوءتعبیر و سوءتفسیر از بین می‌رود و سوءاستفاده‌ها کمتر می‌شود. با منطقه‌ای شدن دستمزد تخلفات و قانون‌گریزی بیشتر می‌شود و حتی همین حقوق حداقلی نیز به خطر می‌افتد.

تخصیص آب خام به پتروشیمی در استانی با تنش‌ آبی


یک خبرگزاری حکومتی در گزارشی نوشت: در استان همدان با وجود ۱۳ دشت ممنوعه و بحرانی از نظر افت قابل توجه سطح آب‌های زیرزمینی و شهرها و روستاهای متعدد دارای تنش آبی، آیا صدور مجوز تخصیص ۳ میلیون مترمکعب آب خام از منابع آبی استان به یک واحد پتروشیمی، به نفع مردم این استان است؟

۸۰ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه در سیستان‌وبلوچستان ترک تحصیل می‌کنند!


خبرگزاری حکومتی تسنیم به نقل از یک عضو مجلس ارتجاع ضمن اذعان به فقر و محرومیت تحصیلی در استان سیستان و بلوچستان نوشت: مطابق آخرین آمار در استان سیستان و بلوچستان در دوره متوسطه دوم بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان ترک تحصیل کردند.

میلیونها نفر از ساکنان پایتخت در معرض خطر جانی هستنداخراج کارگران به جای پرداخت حقوق آنها - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۹۰


رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: امروز ۲.۹ میلیون نفر از جمعیت شهر تهران در منطقه ای ساکن هستند که ناپایداری دارد یعنی ۵۰ درصد بلوک مورد نظر مسکونی بافتی ناپایدار دارد. اگر در تهران زلزله ای رخ بدهد در هنگام شب ۸ میلیون نفر و در طول روز ۱۲ میلیون نفر تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و این بسیار مهم خواهد بود.

در تهران ۴.۵ میلیون نفر در مناطقی زندگی می کنند که اگر زلزله ای با قدرت ۶ تا ۷ ریشتر به وقوع بپیوندد این افراد زیر آوار خواهند ماند.


یک سوم دستمزد زنان کشاورز غارت می شود


یک رسانه حکومتی در گزارشی از وضعیت تبعیض آمیز برای زنان کشاورز نوشت:زنان کشاورز هم‌پای مردان کار می‌کنند، اما حقوق‌شان ۶۰ درصد مردان است. آنها تاوان افزایش هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی را می‌دهند.

گچ و آتل، بیخ گوش ۳ میلیون ایرانی


یک رسانه حکومتی در گزارشی نوشت: شیوع بیماری پوکی استخوان با افزایش سالمندی در جامعه رو به افزایش است، به طوری که بر اساس آخرین آمار 3 میلیون ایرانی به این بیماری مبتلا بوده و درمعرض شکستگی استخوان‌ قرار دارند

...........................................

گزارش اول « مشکلات آب آلوده از قبل مسئولین رژیم آخوندی»مشکلات آب آلوده از قبل مسئولین رژیم آخوندی


آب مایة حیاته و نبود آب سالم، تهدید جدی برای حیات هر انسانیه. آیا همة مردم به آب آشامیدنی دسترسی دارن؟ پاسخ روشنه. نه!

در بسیاری از مناطق، ورود آب آلوده به مجاریِ آب آشامیدنی، باعث خسارتهای جانی و شیوع انواع بیماری های عفونی شده و زندگی رو برای مردمِ بسیاری از مناطق، به عذابی الیم تبدیل کرده.

گزارشی ازفجایع تلخی که، مردم محروم مناطق زیادی از کشور با اون دست و پنجه نرم می کنن.

.........................................

گزارش دوم « اخراج کارگران به جای پرداخت حقوق آنها»اخراج کارگران به جای پرداخت حقوق آنها


کارگر بود و بعد از چندین و چند سال کار توی کار خونه، تازه با اون حقوق کم و مزایای نادیده گرفته شده و چند ماه حقوق عقب افتاده، اخراج شده بود.

اما هر روز سر ساعت مشخص از خونه بیرون میزد،ولی دنبال کار جدید نمی گشت، بلکه در پی سازمان دادن اعتراضات کارگری بود.

این روزها و در اثر سیاست های ضدکارگری آخوندها با چنین صحنه هایی، زیاد مواجه میشیم. اجازه بدین در گزارشی، کمی هم از مشکلات کارگران اخراج شده صحبت کنیم.

...................................

گزارش سوم « ایستادگی کشاورزان اصفهان در تلاش برای دفاع از حق‌آبه»ایستادگی کشاورزان اصفهان در تلاش برای دفاع از حق‌آبه


میگن کشاورزان فلات مرکزی ایران صبرشون زیاده، اونها باید زمینهای خشک رو شخم بزنن، بذر بپاشن و نهرهای آب بکنن، تا بعد از کلی زحمت و کار، محصولی برداشت کنن.

اما رژیم ولایت فقیه با حق آبة‌ اونها چه کرده که اینطور کاسة صبر این کشاورزان زحمتکش لبریز شده و به فریاد و فغان اومدن؟ از اونها بشنویم.

مطالب مرتبط

دزدی‌های میلیاردی منشاء فقر و بیکاری – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۸۹

شورش کارگران

لطفا به اشتراک بگذارید: