بیکاری بحرانی فراگیر - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۹۲

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۹۲ – بیکاری بحرانی فراگیر

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « بیکاری بحرانی فراگیر » ، « تبدیل جنگل‌های ایران به بیابان » و « میلیاردها مالیات نمی‌دهند و دست فروشان غارت می‌شوند »

اخبار مجله اجتماعی – اقتصادی

سقوط ۱۱ پله‌ای در شاخص سهولت انجام کسب و کار در سال بیکاری بحرانی فراگیر - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۹۲۲۰۲۰


یک خبرگزاری حکومتی در گزارشی به گوشه‌ای از وضعیت خراب اقتصادی رژیم اذعان کرد و نوشت: مطابق گزارش بانک جهانی، رتبه ایران در سال ۲۰۲۰ در شاخص سهولت انجام کسب و کار نسبت به سال ۲۰۱۹، یازده پله تضعیف شده و فاصله از شاخص پیشرو نیز ۰.۱ افزایش یافته که نشان دهنده تضعیف توان امتیاز و رتبه ایران است.

محصول غارت و چپاول گسترش بیکاری و فقر


یک کارشناس رژیم: داده‌های مربوط به سرشماری سال‌های ۸۵ و ۹۰ نشان می‌دهد که در این دوره ۶۲۱ میلیارد دلار به اقتصاد کشور تزریق شد در حالی که اثر این تزریق تنها اضافه شدن ۷۳ هزار نفر به جمعیت شاغل کشور بوده است.

اما چینی‌ها از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۶ در مجموع ۳۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده بودند که نتیجه آن ایجاد ۲۲۶ میلیون فرصت شغلی بود. بنابراین با مقایسه این آمار با کشور ما می‌توان دریافت که سیاستهای ضدتوسعه‌ای شیوه اداره کشور چه بر سر اقتصاد ما آورده است.

کاهش ۴۲ درصدی صادرات کالایی ایران به امارات


خبرگزاری حکومتی ایلنا در گزارشی نوشت: طی نیمه نخست سال ۱۳۹۸، صادرات کالایی ایران به امارات متحده عربی با افت ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است. مقایسه مقاصد صادراتی ایران طی نیمه نخست سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که هند از فهرست ۵ مقصد عمده صادراتی کشور خارج شده است. همچنین در مقایسه با نیمه نخست سال قبل، کره جنوبی از فهرست مبادی عمده وارداتی کشور خارج شده است.

تهیه مسکن یک رویا برای محرومان جامعهبیکاری بحرانی فراگیر - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۹۲


یک رسانه حکومتی به نقل از یک کارشناس اقتصادی رژیم نوشت: از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ حدود ده و نیم میلیون مسکن به موجودی مسکن کشور اضافه و تنها ۲.۴ میلیون خانوار صاحب مسکن شده‌ است

یعنی اثربخشی آن ۲۳ درصد بوده و ۷۷ درصد به تقاضای واقعی اصابت نکرده است. از سال ۷۱ تا سال ۹۴ سطح عمومی قیمت‌ها شصت و هفت برابر شده است اما قیمت زمین در تهران ۱۲۸ برابر و اجاره بهای مسکن ۱۰۶ برابر شده بود.

روزگار سخت سرپرستاران زیر نظر شرکت‌های خدماتی


یک رسانه حکومتی به نقل یک فعال صنفی پرستاری مطرح کرد: ظاهراً فقط در کشوری مثل ایران جای پرسشگر و پاسخگو جابجا می‌شود و مدیران بجای پاسخگویی، پرسش می‌کنند و لابد من پرستار که در هیچ رده و ردیف تصمیم‌گیری نام و نشانی ندارم، باید پاسخگو باشم!

ما هم همصدا با وزیر از کمبود پرستار در بیمارستان‌ها و بی‌پرستار ماندن تخت‌ها و تجهیزات می‌نالیم اما غیر از وزیر چه کسی باید پاسخگوی استخدام‌های قطره چکانی و سهمیه‌های استخدامی ده و پانزده نفری دانشگاه‌های علوم پزشکی باشد؟ چند سال طول خواهد کشید که وعده استخدام ده هزار پرستار با سهمیه‌های پنجاه و شصت نفری محقق شود؟ مسئولیت و مدیریت این برنامه با کیست؟

خطر آنفلوآنزای فوق‌ حاد پرندگان با آغاز بارش‌هابیکاری بحرانی فراگیر - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۹۲


رئیس سازمان دامپزشکی رژیم: به دلیل افزایش بارش باران و وجود ویروس آنفلوآنزای فوق‌ حاد ِ پرندگان در محیط وحشی، روستایی و صنعتی کشور، خطر آنفلوآنزای فوق‌ حاد پرندگان تشدید شده و شرایط را برای ظهور و بروز آن‌ فراهم کرده است.

شناسایی ۶۷ نقطه حادثه‌خیز در تهران


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای رژیم در تهران ضمن گفتگو با یک رسانه حکومتی با اذعان به وضعیت نامناسب شهر در مواجه با سیل و بارندگیهای زیاد گفت: 67 نقطه حادثه‌خیز در تهران است که در حین بارش‌ دچار مشکل می‌شوند.

...........................................

گزارش اول « بیکاری ، بحرانی فراگیر »گزارش اول « بیکاری ، بحرانی فراگیر »


«جوانه می‌زند عرق فقر بر پیشانیتان، در فروکش تب سنگین‌ِ بیکاری.» این جمله، توصیف شادروان احمد شاملو از وضعیت شرم آگین پدران و مادران بیکاره. این وصف حال اون پدریه که با وجود اینکه شغلی نداره، دیر به خونه میاد تا مبادا چشم در چشم فرزند آرزومندش بشه. این، وصف حال انبوه انبوه جوانان بیکار ایران زمینه. گزارشی ببینیم در رابطه با این ارمغان شوم نظام ولایت فقیه.

بیکاری هر روز در ایران گسترده‌تر می شود و سایه شوم فقر را بر زندگی مردم ایران گسترش داده و زندگی‌های بسیاری را دچار تنش‌های فراوان کرده است، در این میان آمار کارگران اخراجی نیز هر روز بیشتر می‌شود. زیرا کارگران امنیت شغلی ندارند

.........................................

گزارش دوم « تبدیل جنگلهای ایران به بیابان »گزارش دوم « تبدیل جنگلهای ایران به بیابان »


تبدیل جنگلهای ایران به بیابان در پی سیاست جاده سازی های پی در پی و زمین خواری، تغییر کاربری زمین های گسترده جنگلی، دفن هزاران تن زباله و پسماندها در دل جنگل های بی همتا، بهره برداری بی رویه از چوب، قاچاق چوب و طغیان آفات و بیماری ها؛همگی سند آشکاری از فاجعه انسانی است که، تیشه به ریشه این ثروت ملی و جهانی می زند.

قسمت های وسیعی از جنگل های هیرکانی، زاگرس، ارسباران و جنگل های جنوب خشک شده اند،گزارشی در این زمینه برایتان تهیه کرده ایم که توجه شما را به جلب می کنم.

مساحت جنگل های کشور حدود ۱۸ میلیون هکتار محاسبه شده است که در دوران حاکمیت آخوندها ۷ میلیون هکتار آن تخریب شد و اکنون به ۱۱ میلیون هکتار کاهش یافته است. تغییر کاربری، ویلا سازی و نابودی درختان جنگلی، از معضلاتی است که جنگلهای کشورمان را تهدید می‌کنند؛ حیات جنگل‌های ایران در معرض خطر‌های گوناگونی قرار دارد، این خطرها به‌صورت مستقیم از دزدی و خیانت‌های حکومت آخوندی ناشی می‌شود، یکی از این دزدی‌ها قاچاق چوب است.

...................

گزارش سوم «میلیاردرها» مالیات نمی‌دهند، «دست‌فروشان» غارت می‌شوندگزارش سوم «میلیاردرها» مالیات نمی‌دهند، «دست‌فروشان» غارت می‌شوند


دزدبازار ،، واژه‌ای که شاید تعریفی باشه برای حکومت آخوندی، با این تفاوت که عمده دزدی‌های این حکومت از جیب مردم فقیر صورت می‌گیره! در نظام آخوندی هرچه فرد فقیرتر باشه هدف دزدی‌های بیشتری قرار میگیره، گزارشی داریم که بخشی از این وضعیت رو نشون میده، با ما همراه باشین.

چه کسانی می‌توانند دست به اخاذی و باج‌گیری از دست‌فروشانی بزنند که از سرناچاری و بیکاری به شغل دست‌فروشی پناه‌ آورده‌اند! هرچه شرایط اقتصادی سخت‌تر می‌شود و مردم در تنگنای بیشتری قرار می‌گیرند، در مقابل شرایط سخت حاکم بر مردم، رژیم به هر شکلی که ممکن باشد دست به دزدی و غارت مردم فقیر می‌زند از ندادن حقوق کارگران تا کسر ۲هزار تومانی از حقوق فرهنگیان بازنشسته و شاغل تا غارت و چپاول تنها دارایی دست‌فروشان.

مطالب مرتبط

آیا بیکاری در ایران کاهش پیدا کرده است؟ – قیام ایران

بحران بیکاری
لطفا به اشتراک بگذارید: