وضعیت زلزله‌زدگان بی‌پناه در آذربایجان و اقدامات رژیم آخوندی– قیام ایران

قیام ایران – وضعیت زلزله‌زدگان بی‌پناه در آذربایجان و اقدامات رژیم آخوندی

گزارش و گفتگو با صلاح عبدالله نژاد

زلزله زدگان بی پناه در آذربایجان


ساعت ۲ و ۱۷ دقیقة بامداد روز جمعه ۱۷ آبان‌ زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس ریشتر شهرستان تَرًک از توابع استان آذربایجان شرقی را لرزاند. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه است. براساس آمارهای رسمی رژیم، ۷ نفر از هموطنانمان جان خودشان را از دست داده و صدها نفر مجروح و مصدوم شدند. هزاران خانه ویران شد، و تعداد زیادی دام سنگین و سبک که سرمایة زندگی مردم این منطقه بود تلف شدند.وضعیت زلزله‌زدگان بی‌پناه در آذربایجان و اقدامات رژیم آخوندی– قیام ایران

در هر کشوری اولین و بدیهی‌ترین کار در زمان وقوع حوادث طبیعی بسیج امکانات برای کمک به مناطق بحران زده است، اما موضوع در این رژیم بسیار متفاوت است و دغدغة این رژیم امنیت خودش می‌باشد. در همان روز وقوع زلزله، خبرگزاری حکومتی مهر نوشت: فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از برقراری امنیت کامل در این مناطق خبرداد.

در هر کجای دنیا به محض وقوع حوادث غیر مترقبه اولین واکنش اعزام نیروهای امدادی است اما در این رژیم اولین کار اعزام نیروهای سرکوبگر می‌باشد. درحالی که مردم نیاز به وسایل اولیة زندگی دارند، رژیم دغدغة امنیت دارد و نیروی سرکوبگر انتظامی را آن جا مستقر می‌کند. با توجه به وضعیت اقلیمی مناطق زلزله زده، در این فصل مردم با سرمای زیاد بویژه در شب‌ها روبرو هستند.

سایت حکومتی صراط در این زمینه از مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی رژیم نوشت:‌ با وجود صاف بودن آسمان، دمای هوا در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی غالبا سرد و زیر صفر پیش بینی می شود. از جمله حداقل دما در روستای سراب طی دو روز آینده بین ۴- تا ۵- درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

نبودن چادر


در این خصوص روز یکشنبه ۱۹ آبان ۹۸ اهالی ترکمانچای (از توابع شهرستان میانه) در اعتراض به نبودن چادر برای اسکان مردم زلزله زده در مقابل بخشداری رژیم تجمع کردند. اما پاسخ رژیم به وضعیت مردم زلزله زده این است که کاری نمی‌تواند بکند.وضعیت زلزله‌زدگان بی‌پناه در آذربایجان و اقدامات رژیم آخوندی– قیام ایران

سایت حکومتی اعتماد آنلاین از قول‌ رئیس سازمان مدیریت بحران رژیم نوشت: «در زمینه اسکان موقت، امکان دیگری جز تامین چادر در مناطق زلزله زده نداریم و تهیه کانکس ماجرای دیگری دارد که با مشکلات عدیده آن موافق نیستیم».
البته همین چادر‌ها هم به دست مردم زلزله‌زده نمی‌رسد، دزدی‌های مهره‌‌ها و کارگزاران این رژیم در جریان زلزلة بم، کرمانشاه و نقاط دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست.

اما سؤال از این رژیم این است که چطور است که برای طرح‌های اتمی و غنی‌سازی اورانیوم و طرح‌های موشکی و نظامی به قدر کافی پول و امکانات دارد، اما برای زلزله‌زدگان بلا دیده نمی‌‌تواند یک کانکس تهیه کند؟ زیرا زندگی مردم کوچکترین اهمیتی برایش ندارد و آن چه که برایش اهمیت دارد، حفظ وبقای خودش می‌باشد. این حکومت نه تنها در رابطه با حوادث طبیعی کاری برای مردم نمی‌کند که خودش عامل بوجود آمدن این حوادث است،

نمونه‌های سیل امسال در استان گلستان بود که ناشی از اجرای طرح‌های غیر علمی و غارتگرانه توسط سپاه‌پاسداران بود. و یا برداشت‌ وحشتناک آب‌های زیرزمینی که باعث فرونشست‌هایی شده و تهدید بزرگی برای تخریب شهر تهران شده است.
این رژیم عامل نابودی است و تا روزی که در قدرت باشد، ویرانی و خرابی است که نصیب مردم خواهد شد.

گفتگوی سیاسی


س: دو سال از زلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب گذشت. پس از دوسال اکنون مردم در چه وضعیتی هستند؟


ج: روز ۲۱ آبان سال ۹۶ یک زلزله ویرانگر هفت و سه دهم ریشتری در استان کرمانشاه داشتیم. آمار کشته ها و مصدومین و خسارات بسیار زیاد بود. خود رژیم به کشته شدن ۶۲۰ نفر و مصدوم شدن بیش از ۱۲هزار نفر و آسیب دیدن ۱۰۳هزار واحد مسکونی شهری و روستایی اعتراف کرد. بیشترین آسیب ها به واحدهای مسکونی ساخت مسکن مهر برمی‌گردد.

علیرغم تمامی تبلیغات رژیم هیچ کار جدی برای رفع این خسارات در حاکمیت دزد و غارت آخوندی نشده است. استاندار رژیم در کرمانشاه گفت از مجموع ۲۵۰میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای رفع این خسارات بیش از نیمی از آن پرداخت نشده است. آن میزان هم که پرداخت شده معلوم نیست به جیب کدام مقام رژیم رفته است.

در منطقه سرپل ذهاب وضعیت مردم هنوز وخیم است و بسیاری از آنها در این سرما در کانس بسر می برند. یکی از مقامات رژیم گفت که ۹۰۰۰ کانکس در سرپل ذهاب هست که بسیاری از آنها خالی میباشد و علیرغم نیاز مردم آنها را در اختیار مردم قرار نمی دهند.

س: هم اکنون شاهد زلزله در آذربایجان هستیم و ارگانهای رژیم مدعی کمک رسانی هستند به نظر شما آیا ظرفیتهای ارگانهای رژیم توان پاسخگویی به مشکلات زلزله زدگان را دارد یا نه؟


ج: خیر زیرا رسیدگی به مردم برای این رژیم اهمیت ندارد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: ۹۹ درصد انبارهای این جمعیت در استان اکنون خالی و تنها یک درصد موجودی کالا وجود دارد. وی با اشاره به سیل اخیر سال گذشته گفت: عشایر در پنج نقطه موجود هستند که به تذکرات فرمانداران توجه نمی کنند و در مسیر سیل چادر می زنند که تقصیر را به گردن مردم می اندازدوضعیت زلزله‌زدگان بی‌پناه در آذربایجان و اقدامات رژیم آخوندی– قیام ایران

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در زمینه اسکان موقت، امکان دیگری جز تامین چادر در مناطق زلزله زده نداریم و تهیه کانکس ماجرای دیگری دارد که با مشکلات عدیده آن موافق نیستیم. یا اسماعیل نجار در جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه تامین خانه استیجاری برای اسکان موقت زلزله زدگان یکی از راه های جایگزین و پیشنهادی به جای اسکان در کانکس است.

وی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: تلاش می کنیم تا تعدادی سیمان نیز از طریق بنیاد مستضعفان تامین شود. اینکه با تعدادی سیمان چطور می خواهند مشکل مسکن زلزله زدگان را حل کنند معلوم نیست. نجار از متمرکز شدن تمامی امکانات در روستای ورنکش انتقاد کرد در حالیکه به گزارش شبکه های اجتماعی در همین روستا بسیاری کمبودها وجود دارد.

س: شما اشاره کردین به اینکه در برخی هلال احمرها هیچ امکاناتی برای رسیدگی نیست پس این همه امکانات و هلی کوپتر و تجهیزاتی که برای هلال احمر در تلویزیون حکومتی نشان میدن چیه؟


ج: شما میدونید که هلال احمر یک ارگانیه که خیلی وقتها رؤساش پاسدار بودن و اگر پاسدار هم نبودن بدتر از پاسدار بودن. یعنی همه امکانات این ارگانی که باید در خدمت مردم باشه رو در خدمت صدور تروریسم وجنگ افروزی خامنه‌ای بکار میگیرن. همین اربعین ۱۶۶ واحد هلال احمر مفت و مجانی روانه عراق کردند

بعد رئیس هلال احمر کرمان میگه ۹۹ درصد انبارهای ما خالیه و رئیس ستاد بحران کشور اسماعیل نجار میگه ما فقط میتونیم چادر بدیم وفقط چند تا کیسه سیمان. خوب چنین موجوداتی امکانات کشور زیر دستشونه اینها تا مغز استخوان ضد مردمن. تازه تا حالا اینطور القاء میکردن که اینها رو برای مستضعفین کشورهای دیگه خرج میکردن

الان معلوم شده که همه اش رو در همون کشورها هم مثل ایران چپاول کردن و در خدمت مزدورانشون بوده. بنا بر این از این رژیم آبی برای مردم گرم نمیشه و همانطور که مریم رجوی گفت باید جوانان و هموطنان دست به دست هم بدن و به کمک زلزله زدگان بشتابند.

مطالب مرتبط

نگاهی به ویرانی‌های زلزله در مناطق شمال غرب ایران – قیام ایران

تجمع اعتراضی جمعی از زلزله‌زدگان در ترکمانچای

لطفا به اشتراک بگذارید: