قطعی اینترنت و شقه و شکاف در رژیم آخوندی – قیام ایران

قیام ایران – قطعی اینترنت و شقه و شکاف در رژیم آخوندی

نگاهی به علل قطع کردن اینترنت در ایران و پیامدهای آن برای نظام آخوندی

حدود ۶روز از قطعی اینترنت می‌گذرد ورژیم آخوندی با وعده‌های تو خالی مدعی وصل شدن اینترنت است. قطعی اینترنت و شقه و شکاف در رژیم آخوندی – قیام ایران

روزنامه جهان صنعت رژیم درمطلبی نوشت:‌ مهم‌ترین تاثیر قطعی اینترنت بر روی سرمایه‌گذاران ومشارکت‌کننده‌های بین‌المللی در ایران بوده است.

آنها با این حقیقت مواجه شده‌اند که ممکن است به‌سادگی هر چه تمام‌تر سرمایه‌هایشان با قطع شدن اینترنت برباد رود

و اگر ریسک سرمایه‌گذاری در ایران تاکنون ۵۰درصد بوده، اکنون به صددرصد رسیده است.

با این اقدام صنعت آی‌تی کشور چند سال عقب افتاد و از پیشرفت باز ماند. ضریب خطر آن نیز چند برابر شده است. روزنامه جهان صنعت رژیم با اذعان به شکست طرح‌های سرکوبگرانه رژیم برای دایر کردن شبکه ملی اینترنت نوشت: مانور یک هفته‌ای اینترنت ملی ثابت شد اینترنت ملی پاسخگوی نیازهای ما نیست. ضعفهای بسیاری در زیرساخت‌های اساسی، موتورهای جست‌وجوی کشور و نرم‌افزارهای بومی مانند پیام‌رسانهای داخلی وجود دارد.

موتورهای جست‌وجوی بومی با وجود تمامی سوبسیدها و یارانه‌هایی که دریافت کرده‌اند بسیار ضعیف هستند. پیام‌رسانها ثابت کردند زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی به تعداد زیادی از کاربران را ندارند. موتورهای جست‌وجوی بومی حتی توانایی جست‌وجوی ساده‌ترین کلمات را هم ندارند.

این روزنامه حکومتی با اشاره به ضررهای هنگفت قطعی اینترنت نوشت: بر اساس آمارهای سایت نت‌بلاکس روزانه ۶۵میلیون دلار از قطعی اینترنت متضرر شده‌ایم. یک هفته از همه چیز عقب افتادیم. پرسش اینجاست که با کدام کار کارشناسی دولت تصمیم گرفت اینترنت کشور را قطع کند؟ در این میان هراس آن وجود دارد که این یک هفته ادامه پیدا کند یا آن که دائمی‌شود.

مطالب مرتبط

وضعیت قطعی اینترنت در ایران و راهکارهای ممکن – قیام ایران

آسیب‌های قطع اینترنت - چشم‌انداز وصل اینترنت تا ۱۶آذر

لطفا به اشتراک بگذارید: