نگاهی به مطالب امروز روزنامه‌های نظام آخوندی – قیام ایران

قیام ایران – نگاهی به مطالب امروز روزنامه‌های نظام آخوندی

گزارش و گفتگو با رضا هفت برادران

روزنامه‌های حکومتی در روز شنبه دوم آذرماه با برجسته کردن نمایشهای حکومتی تحت عنوان «تظاهرات خود جوش» تلاش کرده‌اندنگاهی به مطالب امروز روزنامه‌های نظام آخوندی – قیام ایران

قیام مردم را پایان یافته وکوچک نشان دهند وهم‌چنین با انتساب آن به نیروی خارجی، مدعی شوند که قیام کنندگان،

اغتشاشگر بوده واز مردم ایران نبوده‌اند. اما ضربات سهمگین قیام بر پیکر رژیم آنها را جا به جا

ناگزیر از اذعان به گوشه‌هایی از واقعیت و هشدار نسبت به تهدید قیام کرده است. در این اعترافات هم‌چنین دیده می‌شود که چطور قیام مردم بحران را به درون رژیم ریخته است.

ابراز وحشت از مجاهدین فصل‌مشترک روزنامه‌های هر دو باند حاکم است.


روزنامهٔ حکومتی ایران به‌ نقل از علی ربیعی نوشته است: سیمای آزادی تبدیل به ستاد اتاق جنگ رسانه‌ای شده.

و « ناآرامی‌ها را محصول جامعه‌یی قطبی شده از قومیتها و فرهنگ‌ها، طبقات اقتصادی و مذاهب دانسته

ودر نهایت انقلاب وجامعه را در مقابل هم عنوان کرده وریشه را در پدیده انقلاب اسلامی

جست و جو می‌کند و غایت آن براندازی نظام جمهوری اسلامی است».نگاهی به مطالب امروز روزنامه‌های نظام آخوندی – قیام ایران

در ادامه از استمرار قیام این‌طور ابراز وحشت کرده نوشته است:« با عملیات روانی گسترده در یک زمان خاص متکی بر نیروهای ضد انقلاب قدیمی مانند سازمان مجاهدین خلق، و... جریان براندازی با اقدامات توده‌یی را دنبال خواهند کرد». روزنامهٔ حکومتی فرهیختگان از باند خامنه‌ای هم در یک ضدو نقیض گویی نوشته است« اعتراض‌هایی که با ورود شبکه اغتشاش‌گر نزدیک به سازمان مجاهدین خشن شده و خسارتهایی را به کشور وارد ساخته».

و بلافاصله اضافه کرده است:« نقش دولت حسن روحانی و سیاست‌هایش در تشدید بستر اعتراضی قابل انکار نیست. نگاهی به جغرافیای اعتراضها که عموماً متمرکز در مناطق کمتربرخوردار با عدد بیکاری بالاست هم گمانه فوق را تأیید می‌کند». این روزنامه در ادامه با ابراز وحشت نسبت به چشم‌انداز آینده نوشته است« نگاهی به تحولات تاریخی خصوصاً دهه ۶۰نشان می‌دهد این دوگانه یعنی ساماندهی و خشونت، سیاق همیشگی سازمان مجاهدین خلق است.

انگاره‌ای تاریخی که از مجاهدین در ذهن عموم مردم ایران است، مردان سبیلو و زنانی با روسری زرشکی در مرز شصت‌واندی سال است که خیلی ربطی به واقعیت‌های جامعه ایرانی ندارند اما مشاهدات اخیر یادآوری می‌کند احتمالاً باید با این تصویر خداحافظی کرد و متناسب با تهدید‌های جدید و به‌روز‌رسانی‌شده این مجموعه، هم در ابعاد امنیتی و هم در بعد فرهنگی و رسانه‌یی، طرحی نو درانداخت».

مطالب مرتبط

نگاهی به روزنامه‌های نظام ولایت فقیه و قیام سراسری – قیام ایران

مروری بر رسانه‌های حکومتی - شنبه ۲آذر۹۸

لطفا به اشتراک بگذارید: