نگاهی به تحولات در قیام عراق – قیام ایران

قیام ایران – نگاهی به تحولات در قیام عراق


گزارش و گفتگو با بهمن عظیمی

انقلابیون عراقی که با مجبور کردن عادل عبدالمهدی به برکناری به یک دستاورد بزرگ در قیام قهرمانان خود دست یافتند، نگاهی به تحولات در قیام عراق – قیام ایران

در بغداد و نجف و بصره و ناصریه و بسیاری شهرهای دیگر بر دامنه تظاهرات و درگیریهای خود افزودند.

در نجف روز شنبه حداقل ۸تن شهید و ۳۰۰تن مجروح شدند

تلویزیون الشرقیه گفت:‌مردم عراق معتقدند قتل عام مردم نجف توسط نیروهای بدر منتسب به عمار حکیم

و به دستور رژیم ایران، به انتقام به آتش کشیدن کنسولگری آن در ناصریه انجام گرفته است. در خلال تظاهرات، معترضین قبر محمد باقر حکیم را با کوکتل مولوتف به آتش کشیدند و ساعاتی پس از آن جوانان شهر نجف نام بیمارستان اصلی این شهر را که قبلا به اسم حکیم نامگذاری شده بود تغییر داده و آنرا «بیمارستان شهدا» نامیدند.

در ناصریه نیز زنان یک زنجیر انسانی درست کردند و مانع از هجوم نیروهای حکومتی به مردم و تکرار کشتار روز پنجشنبه شدند. ثائر البیاتی دبیرکل شورای عشایر عرب عراق، در مصاحبه با «الحدث»، از ورود پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس به همراه صدها تن از اعضای سپاه پاسداران به عراق خبر داد.

قتل جوانان عراق


به گزارش العربیه قیام کنندگان عراقی می گویند پاسدار سلیمانی وشبه نظامیان وابسته به او عامل قتل جوانان عراق هستند.نگاهی به تحولات در قیام عراق – قیام ایران

آنها از ابتدای قیام علیه قاسم سلیمانی شعار داده و او را یک جنایتکار توصیف کردند.

العربیه الحدث درباره استعفای نخست وزیر عراق نوشت: مردم عراق عبدالمهدی را

کسی می دانند که باید در قبال خون صدها تن که قربانی سرکوب شده اند پاسخگو باشد.

عبدالمهدی از نظر مردم، عروسکی است که رژیم ایران او را وسیله ای برای پوشش دادن به نیروهای شیعه وابسته به خودش روی کار آورده است. خبرگزاری عراق:‌ عشایر ذیقار جاده‌های منتهی به این استان را بستند دانشجویان دانشگاه بصره در همبستگی با قربانیان قیام مردم عراق، تظاهرات کردند.

مطالب مرتبط

قیام مردم عراق – قیام ایران

گسترش قیام در عراق - درگیری مردم و جوانان کربلا در نزدیکی شورای استان + فیلم و عکس
لطفا به اشتراک بگذارید: