انعکاس قیام سراسری در رسانه‌ها – قیام ایران

قیام ایران – انعکاس قیام سراسری مردم ایران در رسانه‌ها

انعکاس قیام سراسری مردم ایران در رسانه های بین‌المللی

وال استریت ژورنال درباره قیام سراسری مردم ایران ودستگیریهای گسترده قیام کنندگان توسط رژیم آخوندیانعکاس قیام سراسری مردم ایران در رسانه‌ها – قیام ایران

نوشت: فدوی، معاون فرماندة سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز یکشنبه به خبرنگاران در تهران گفت،

“ما تمامی کسانی را که صریحاً اعتراف کردند که مزدور آمریکا و مجاهدین خلق هستند را گرفته‌ایم.”

اشاره او به گروه اپوزیسیون در تبعید بود که دنبال سرنگونی رهبری در تهران است.

خبرگزاری ایسنا گزارش کرد که فدوی گفت، “سیستم قضائیه آنها را به حداکثر مجازات محکوم خواهد کرد.”فدوی همچنین “شورشیان” را متهم به شلیک به مردم با سلاح‌های سبک نمود. او گفت، “ما از این جنایات فیلم گرفتیم، آنها را شناسایی کردیم، و آنها دستگیر خواهند شد.”

مقامات ایرانی تعداد رسمی دستگیر شدگان را اعلام نکرده‌اند اما رسانه‌های دولتی گفتند که مقامات ۱۸۰ تن از “سرکردگان” و “آشوبگران” مرتبط با گروه‌های ناهمخوان از قبیل داعش، مجاهدین خلق، و میلیشیاهای کُرد را دستگیر کرده‌اند. آسوشیتدپرس در گزارشی از قیام سراسری مردم و جوانان شورشگر ایران و سرکوبی مطلق توسط رژیم آخوندی نوشت: آتش مسلسل به معترضان پرتاب کننده سنگ پاسخ می‌دهد.

بسیجی‌های موتورسوار سپاه پاسداران، تظاهر کنندگان را تعقیب می‌کنند. نیروهای امنیتی لباس‌شخصی مردی را گرفته، می‌زنند و از خیابان به سوی سرنوشتی نامعلوم می‌کشند. آسوشیتدپرس می‌افزاید: با باز شدن مجدد اینترنت در ایران پس از یک هفته بسته شدن توسط دولت، فیلمهای جدید نشان‌دهنده این است که تظاهرات و اعتراضات مردم به افزایش قیمت بنزین، توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران سرکوب می‌شوند.

مطالب مرتبط

انعکاس قیام سراسری مردم ایران در رسانه‌ها – قیام ایران

وال استریت ژورنال: دستگیریهای قیام و اشاره فدوی به اپوزیسیون در تبعید ایران که به‌دنبال سرنگونی رژیم است

لطفا به اشتراک بگذارید: