حمایت نمایندگان پارلمان اروپا از قیام ایران – قیام ایران

قیام ایران – حمایت نمایندگان پارلمان اروپا از قیام ایران


قسمت دوم

ایوان استفانت، نمایندهٔ ‌پارلمان اروپا از اسلواکی، گفت: «اعتراضات (در ایران) به مدت بیش از ۱۲روز در کل ۳۱استان حمایت نمایندگان پارلمان اروپا از قیام ایران – قیام ایران

و در مجموع در ۱۷۶شهر ایران رخ داده است». وی اضافه کرد: «اپوزیسیون اصلی ایران اعلام کرده که شمار کشته‌ها

طی قیام سراسری ایران به بیش از ۴۵۰نفر رسیده است اما شمار کشته‌ها ممکن است بسا بیشتر باشد».

ایوان استفانت در ادامه به اسامی بیش از ۱۵۰شهید قیام اشاره کرد و گفت این یک لیست بسیار غم‌انگیز است. به‌طور نمونه در این لیست نام نیکتا اسفندانی قرار دارد که تنها ۱۴سال داشت. آنته‌آ مک‌اینتایر، نمایندهٔ پارلمان اروپا از انگلستان نیز در سخنرانی خود در جلسهٔ پارلمان اروپا گفت: «ما به‌طور واقعی نمی‌توانیم در کناری بایستیم و اتفاق‌هایی که در ایران واقع می‌شود را نادیده بگیریم.

واکنش غیر متناسب


اتحادیه اروپا وجامعه بین‌المللی باید به‌طور مطلق استفاده از سلاحهای کشنده توسط پاسداران و مأموران امنیتی

و عوامل لباس‌شخصی رژیم ایران را محکوم کند». وی اضافه کرد: «یکی از جان‌باختگان نیکتا اسفندانی نام دارد.حمایت نمایندگان پارلمان اروپا از قیام ایران – قیام ایران

او ۱۴ساله بوده و از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. ۳روز طول کشید تا خانواده او جسدش را

از ارگانهای حکومتی تحویل بگیرند. واکنش ما تاکنون به‌شکل شرم‌آوری غیرمتناسب بوده است».

سیلویا ساردونه، نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا:‌ طی چند هفته گذشته، اعتراضات خشونت‌آمیز ایران را تکان داده است. اتحادیه اروپا چه کاری انجام داده است؟ هیچ کاری. ما اینجا نماینده عالی اتحادیه اروپا را داریم. خانم موگرینی، شما چه کار کردید؟ مطلقاً هیچ کاری. اروپا (رژیم) ایران را در رابطه با اذیت و آزار و قتلهای غیرقابل بخشش و تأمین مالی تروریسم، بخشیده است.

و این‌طور تصویر شده است که هیچ خبری نیست. اروپا به جای این‌که آزادی و حرکت به سمت جامعه پیشرفته را پیشنهاد کند، تصمیم گرفته است تحت نام تجارت و نفت با آخوندها کار کند. سؤال من این است:‌ شهروندان خواستار پایان جمهوری اسلامی هستند. اتحادیه اروپا چه زمانی متوجه این خواهد شد؟ و سرانجام کی آزادی و دموکراسی را خواهیم دید؟

مطالب مرتبط

اجلاس رسمی پارلمان اروپا-سخنرانیهای نمایندگان در حمایت از قیام مردم ایران

بیانیه فوری ۶۲نماینده پارلمان اروپا در حمایت از قیام مردم ایران
لطفا به اشتراک بگذارید: