روند تکاملی قیام مردم ایران – قیام ایران

قیام ایران – روند تکاملی قیام مردم ایران


گزارشی از روند تکاملی قیام سراسری مردم ایران

مردم ایران یک تاریخ چهل ساله از مقاومت و پایداری و مبارزه با یک رژیم اشغالگر دارند. روند تکاملی قیام مردم ایران – قیام ایران

خاک کشور ما به واقع به اشغال یک عده بیگانه ضدبشر درآمده که از روز نخست

سرگرم غارت و چپاول و کشتار هستند. در هیچ برهه از تاریخ ایران

مانند چهل سال اخیر نبوده که کشور ما مورد چپاول و کشتار و ویرانی قرار گرفته باشد.

مردم ما ایران نیز از ابتدا در مقابل اشغالگران عمامه بسر ایستادند و در یک مصاف نابرابر مبارزه ای سنگین و غرورانگیزی را شروع کردند. سیر تکاملی این مبارزه عبارت است از روند اضمحلال ظرفیت رژیم آخوندی و نقطه مقابل اوجگیری قیام های مردمی. در دهه شصت خمینی توانست با جنگ خارجی قیام مردم ایران را سرکوب کند.

پس از جنگ ایران و عراق مبارزه بین مردم و رژیم وارد فاز جدیدی شد که تا امروز ادامه دارد. طی این سالیان با استفاده از شرایط منطقه ای و بین‌المللی و مدره نمایی افرادی مانند خاتمی برای خودش زمان خرید ولی این بادکنک ها خیلی زود ترکید. در سالهای ابتدای دهه هفتاد سه خیزش بزرگ در شهرهای قزوین و مشهد و اسلامشهر وجود داشت که مردم علیه حاکمیت به خیابانها ریختند.

رژیم با سرکوب جواب آنها را داد و بسیاری از مردم به شهادت رسیدند. در ۱۸تیر۱۳۷۸ دانشجویان که منتظر فرصتی برای اعتراض وقیام بودند از موضوع پیش آمده استفاده کرده و دست به خیزش زدند. دانشگاه چندین روز صحنه نبرد دانشجویان با گله های پاسدار بود. خواستگاه طبقاتی قیام بیشتر قشر دانشجویان بود و نتیجتا طبقه متوسط بود و قیام به چهار یا پنج شهر محدود شد.

مطالب مرتبط

علت وقوع قیام سراسری ایران از دید نظام آخوندی – قیام ایران

آیندهٔ قیام و بن‌بست استراتژیک نظام

لطفا به اشتراک بگذارید: