جنایت لیلا واثقی فرماندار قلعه حسن خان (شهر قدس) – قیام ایران

قیام ایران – قلعه حسن خان (شهر قدس) و جنایت لیلا واثقی


نگاهی به صدور فرمان کشتار در شهر قدس توسط لیلا واثقی جنایتکار در جریان قیام سراسری

لیلا واثقی فرماندار قلعه حسن خان (شهر قدس) در تهران روز یکشنبه ۱۰ آذر ۹۸ در مصاحبه‌ییجنایت لیلا واثقی فرماندار قلعه حسن خان (شهر قدس) – قیام ایران

اعتراف کرد: من گفته بودم هر که از در فرمانداری وارد شد داخل، بزنید.

بر اساس گزارشات رسیده بنا‌ به دستور لیلا واثقی جنایتکار، نیروهای سرکوبگر

به تظاهر کنندگان شلیک کردند و آنها را مجروح و شهید نمودند.

و این در حالی است که قوانین جنایی بین‌المللی تیراندازی به معترضان غیرمسلح را ممنوع کرده است. دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل ‌متحد روز ۲۸ آبان با انتشار بیانیه‌یی از به کار بردن مهمات جنگی از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران علیه معترضان به‌شدت ابراز نگرانی کرد و از مقام‌های این رژیم خواسته در توسل به‌زور خویشتنداری نشان دهند.

گفتنی است که لیلا واثقی گفته است که پس از ورود معترضان، از ساختمان فرمانداری خارج شده تا "با نیروهای امنیتی بیشتری" بازگردد و تأکید کرده که "خیلی ناراحت و عصبانی" بوده است. صبحتهای وی و اذعان به این‌که از روی خشم و برای ایجاد رعب و وحشت و سرکوب معترضان فرمان تیراندازی داده، واکنشهای فراوانی را متوجه او کرده است.

بر اساس قوانین رژیم فرمان تیراندازی در شمار وظایف او نیست برعهده "شورای تأمین" استان است. شهر قدس که بسیاری هنوز از آن با نام قدیمی قلعه حسن خان یاد می‌کنند، در حدفاصل چند شهرک صنعتی قرار دارد و جمعیت آن اغلب مهاجر هستند. بسیاری از آنها به‌دلیل تعطیلی کارخانه‌های صنعتی و تولیدی بیکار شده‌ا ند. این شهرستان از کانون‌های اعتراضهای آبان به افزایش قیمت بنزین بود.

مطالب مرتبط

جنایتها و کشتار مردم ماهشهر – قیام ایران

لیلا واثقی فرماندار جنایتکار قلعه حسن خان دستور تیر داده بود
لطفا به اشتراک بگذارید: