کارزار جهانی در حمایت از قیام ایران و کانونهای شورشی – قیام ایران

قیام ایران – کارزار جهانی در حمایت از قیام ایران و کانونهای شورشی


نگاهی به آکسیون اشرف نشانها در کشور سوئد

به‌منظور بزرگداشت شهیدان قیام سراسری و سی هزار قهرمان سربدار قتل‌عام ۶۷نمایشگاه دادخواهی در استکلهم سوئدکارزار جهانی در حمایت از قیام ایران و کانونهای شورشی – قیام ایران

در مقابل پارلمان این کشور برگزار شد. لارش آرنه نماینده پارلمان سوئد طی سخنانی

گفت: من از دوستان واقعی مردم ایران هستم. من هم به همراه شما

از اخبار منزجرکننده کشته شدن هموطنانتان در ایران دردمند هستم.

بیش از ۴۵۰نفر جانشان را در هفته‌های اخیر از دست داده و بیش از ۵۰۰۰تن زخمی و بالای ده‌هزار تن دستگیر و به زندان انداخته شده‌اند. دقیقاً همین موضوع را من از نخست‌وزیر سؤال کردم و این‌که سوئد چکار می‌تواند انجام دهد تا این کشتار قطع گردد. نخست‌وزیر قول داد این موضوع در دستور کار قرار گیرد و صدای اعتراض سوئد بهمراه بقیه دنیا علیه این وضع شنیده شود. بایستی به کشتار در ایران خاتمه داد.

مگنوس اسکارشون نماینده دیگر پارلمان سوئد گفت: من الآن در مقابل پارلمان سوئد ایستاده‌ام من نماینده مجلس از حزب دموکرات مسیحی هستم برای من بسیار مهم است که دنبال آزادی در ایران باشم. ما در مجلس سوئد خواهان یک ایران آزاد و برقراری دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران هستیم. ما می‌بینیم که چگونه مردم ایران شکنجه و کشته می‌شوند. ما در مجلس سوئد در کنار شما ایستاده‌ایم.

من می‌خواستم در مورد شرایط نگران‌کننده در ایران صحبت کنم. کما این‌که مسایل و مشکلاتی نیز در عراق ایجاد می‌کند. طی روزهای گذشته مشکلات زیادی وجود داشته است. مثلا ما شنیدیم که وزیر دفاع عراق دارای تابعیت سوئد است. من نگرانم که به چه دلیل سوئد در مورد این مسائل سکوت کرده است.

مطالب مرتبط

کارزار جهانی حمایت از قیام ایران و شهرهای شورشی – سوئد یوتوبوری

بزرگداشت شهیدان قیام سراسری و شهدای قتل‌عام۶۷- استکلهم سوئد
لطفا به اشتراک بگذارید: