بازتابها و واکنش‌های بین‌المللی در پاسخ به قیام سراسری ایران – قیام ایران

قیام ایران – بازتابها و واکنش‌های بین‌المللی در پاسخ به قیام سراسری ایران


گفتگو با حنیف جزایری

الیوت اِنگِل رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه ۱۲آذر۹۸ نسبت به سرکوب معترضانبازتابها و واکنش‌های بین‌المللی در پاسخ به قیام سراسری ایران – قیام ایران

در ایران ابراز نگرانی کرد. وی در بیانیه‌یی درباره اعتراضات اخیر ایران گفت: من به‌شدت نگران بالا رفتن خشونت‌ها

در ایران هستم. گزارشهای اخیر حاکی از بیش از یک‌صد کشته، صدها زخمی وبازداشت ناعادلانه بیش از هزارنفر است.

انگل افزود: من خشونت دولت ایران در سرکوب شهروندانش را محکوم می‌کنم و در کنار کسانی که به‌طور مسالمت‌آمیز اعتراض می‌کنند، می‌ایستم. وی در بیانیه خود با اشاره به قطع بودن اینترنت برای مدت طولانی گفت: من هم‌چنین تداوم سانسور و قطع اینترنت توسط حکومت ایران به‌منظور محدود کردن ارتباطات آزاد و باز را محکوم می‌کنم. مردم ایران شایسته همه حقوق تضمین شده بشر هستند.

حقوق شهروندانبازتابها و واکنش‌های بین‌المللی در پاسخ به قیام سراسری ایران – قیام ایران


رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: تا هنگامی که مردم منطقه به‌طور صلح‌آمیز تجمع می‌کنند، دولتها باید به حقوق شهروندان خود، از جمله اعتراض و آزادی بیان، احترام بگذارند. هم‌چنین سناتور تد کروز، سناتور جمهوریخواه آمریکا، نسبت به اقدامات رژیم ایران علیه روزنامه‌نگاران رسانه‌های فارسی خارج از ایران واکنش نشان داد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: رژیم ایران برای ارعاب و ساکت کردن روزنامه‌نگاران رسانه‌های فارسی زبان تلاش می‌کند چرا که می‌داند حقیقت، بزرگترین تهدید تداوم حکومت آنها است. فدراسیون حقوق‌بشر ایتالیا با اشاره به‌ شهادت صدها تن از قیام‌کنندگان به دست رژیم آخوندی نوشت: در حالی‌که سرکوب خونین در ایران صورت گرفته، چقدر متناقض است که یک مقام این رژیم بتواند منافقانه در یک دیالوگ شرکت کند، به‌جای این‌که در صندلی متهم در مقابل یک دادگاه بین‌المللی قرار گیرد.

مطالب مرتبط :

حمایت‌های بین‌المللی از قیام سراسری ایران – قیام ایران

ابراز نگرانی رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به سرکوب معترضان در ایران
لطفا به اشتراک بگذارید: