نگاهی به تلویزیون‌های نظام ولایت فقیه در ۲۴ساعت گذشته – قیام ایران

قیام ایران – نگاهی به تلویزیون‌های نظام ولایت فقیه در ۲۴ساعت گذشته


گزارش و گفتگو با میثم ناهید

تلویزیون رژیم طی ۲۴ساعت گذشته روی سه موضوع متمرکز بود. نگاهی به تلویزیون‌های نظام ولایت فقیه در ۲۴ساعت گذشته – قیام ایران

یکی قیام، دوم بحران درونی نظام سوم هم قیام مردم عراق.

اصلی ترین موردی که در رابطه با قیام در تلویزیون نظام پخش شد کنفرانس وزیر کشور آخوند روحانی رحمانی فضلی بود.

در این کنفرانس گفت که تمامی استانداران را جمع کرده و گفته که بروند

و نقاط ضعف هر استان را پیدا کنند و گزارش کنند تا بفهمند که از کجا خورده اند.

روزنامه حکومت آرمان هم نوشته بود باید تلاش کنیم در صدد التیام زخم حوادث اخیر باشیم که کد واژه قیام سراسری است. بدانیم که باید غصه مند باشیم چرا که یک عده آمدند و آتش زدند. لذا رحمانی فضلی بدو بدو تمامی استانداران را جمع می‌کند تا نقاط ضعف را دربیاورند. از طرف دیگر به ضعف نیروهای سرکوبگر و وضع خراب آنها اشاره کرد. او می‌گفت که آنها در وضعیت روحی و فیزیکی بسیار سختی قرار دارند.

توازن


یکی از رسانه های دیگر نوشته بود که خشونت از طرف قیام کنندگان زیاد شده و توازن را نگاهی به تلویزیون‌های نظام ولایت فقیه در ۲۴ساعت گذشته – قیام ایران

با نیروهای انتظامی بهم زده است. این روزها خیلی سر این موضوع صحبت می کنند.

موضوع دیگری که رحمانی فضلی به آن اشاره کرد اعتراف به بحرانی درونی نظام است.

در بررسی حرفهای رحمانی فضلی به این می رسیم که یک تهدید جدی در مقابل نظام است. چند روز پیش خودش آمار داد که ۲۰۰هزار نفر در قیام شرکت داشتند. که شاید سه بار در نقاط مختلف عمل می کردند که می شود ۶۰۰هزار نفر. خامنه‌ای هم می‌گفت که اصلی ترین تهدید نظام قیام است. از جمله وحشت نیروهای نظام که می ‌دانند آینده‌ای ندارند.

یک جا هم گفت که نباید از نیروهای خودمان تحلیل اشتباه داشته باشیم. کشتار در ماهشهر دارد موضوع بین‌المللی می شود. در داخل هم خون ریخته شده و مردم می‌خواهند بدانند چرا. او تلاش می کرد که کشته شدن مردم را به گردن خود مردم بیاندازد.

مطالب مرتبط

نگاهی به برنامه‌های تلویزیونهای نظام ولایت فقیه – قیام ایران

توسل به‌ترفندهای سوخته!
لطفا به اشتراک بگذارید: