قیام سراسری ایران ابعاد و چشم‌اندازهای آن – قیام ایران

قیام ایران – ابعاد و چشم‌اندازهای قیام سراسری ایران


گفتگو با فرید معدومی

خون قیام آبان ۹۸بذرهای ریخته بر دامن شهرها وروستاها را شکوفا خواهد کرد.قیام سراسری ایران ابعاد و چشم‌اندازهای آن – قیام ایران

بذرافشانی‌یی که وسعت و گسترش سراسری آن را ماشین جلادان فقاهتی یارای ریشه‌کنی‌اش نیست.

وسعتی که حیرت همگان را برانگیخته و خود نیز بذر دومینوی قیامهای آینده را می‌افشاند.

گستره‌یی که هراس حکومتیان را روزبه‌روز بیشتر می‌کند و به جان هم ‌انداخته است.

این اصالت خون آزادی و ریشه‌داری عمیق اجتماعی آن است که هم‌اینک کل جامعهٔ ایران را علیه سراپردهٔ جلادپرور ولایت فقیه برانگیخته است. حقانیت دادخواهی مردم و نسل جوان ایران و این برانگیختگی، دیوار و حصار درونیان نظام را هم شکسته و لاجرم برای گریز از حجم جنایات صورت گرفته، از هم حساب می‌کشند: «مشاهده می‌کنیم بین جان‌ باختگان، نوجوانان هستند.

اخبار جسته ‌وگریخته از جاهای متفاوت به دست ما می‌رسد که تفاوت آماری فاحشی دارد. مردم عصبانی هستند. در این چند روز تحقیر شده‌اند. امروز فکر می‌کنند انسان بودنشان کتمان شده است. نادیده گرفتن مردم بسیار خطرناک است. تصمیم‌گیران باید بدانند این کار چه عواقبی دارد. دل‌ها پر از کینه است. باید فکری کرد. زخمی که خنده‌های آقای روحانی به دل مردم زد، یک زخم کاری است».

رژیم ملایان دریافته است که آثار استراتژیک قیام آبان ۹۸گریبان آن را سخت می‌فشارد و دامنهٔ آن بسیار بسیار فراتر و اجتماعی‌تر از قیامهای پیشین شده است. پیوند فواره‌های‌ خون آزادی با چشمه‌های جوشان عدالت‌طلبی و شورش علیه کلان‌فساد حکومتی که اکنون حرف تمامت جامعهٔ ایران با نظام شده است، چشم‌انداز بسا تاریک و گسل‌های اجتماعی و گسست‌های بسا بیشتر از گذشته را نصیب آخوندیسم مسلط بر سریر جنایت کرده است.

مطالب مرتبط

گرانی بنزین جرقه قیام سراسری و بهم ریختن محاسبات نظام – قیام ایران

فواره‌های خون قیام آبان و عواقب استراتژیک آن
لطفا به اشتراک بگذارید: