قیام مردم عراق در آئینه رسانه‌ها – قیام ایران

قیام ایران – نگاه رسانه‌ها به قیام مردم عراق


گزارشی از انعکاس تحولات عراق در رسانه های بین المللی

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: قیام که مرکز آن در بغداد وبیشتر مناطق شیعه نشین جنوب است به شمالقیام مردم عراق در آئینه رسانه‌ها – قیام ایران

و شهر عمدتاً سنی‌نشین موصل گسترش یافت. در موصل، معترضان در همبستگی با قیام‌کنندگان

دست به راهپیمایی زدند و دانش‌آموزان سیاه‌پوش تظاهرات گسترده‌یی برگزار کردند.

در پی پایداری قهرمانه قیام‌کنندگان در عراق به‌ویژه جان‌فشانی مردم ناصریه، نجف و بغداد

و استعفای اجباری عادل عبدالمهدی، حکم باز داشت و ممنوع الخروج شدن سپهبد جنایتکار جمیل شمری مسئول کشتار در ناصریه نیز صادر شده است. در این حکم از تمام نیروهای امنیتی و پلیس عراق خواسته شده جمیل شمری را در هر کجا که یافتند دستگیر کنند.

جمیل شمری روز جمعه گذشته دستور شلیک به تظاهرکنندگان در ناصریه عراق و کشتار ۴۷تن از آنها را صادر کرد. جمیل شمری قاتل مجاهدان اشرفی است که در حملات متعدد به اشرف از جمله در قتل‌عام و جنایت علیه بشریت در ۱۰شهریور ۹۲در اشرف دست داشته است.

العربیه گزارش داد مردم عراق می‌گویند، جمیل شمری از نزدیکان به سفارت رژیم ایران و از دوستان پاسدار مسجدی سفیر رژیم ایران در عراق است که رابطه بسیار نزدیکی با وحوش خامنه‌ای و مهره‌هایی از جمله ابومهدی المهندس و هادی العامری سرکرده‌های حشدالشعبی دارد و از طریق نفوذ این دو مهره رژیم ایران به درجه و رتبه‌هایی نظامی در ارتش عراق بدون گذراندن مراحل آن دست یافته است. بنا‌به خبر دیگری که توسط العربیه منتشر شد یک افسر از نیروهای واکنش سریع عراق به‌ خاطر کشتار معترضان در کوت به‌اعدام و یک افسر دیگر به زندان محکوم شده‌اند.

مطالب مرتبط

تحولات عراق در آئینه رسانه‌ها – قیام ایران

قیام عراق - ذی‌قار: شیوخ عشایر و مردم با سلاحهای سبک و نیمه سنگین به خیابانها آمدند + فیلم و عکس
لطفا به اشتراک بگذارید: