بیست و چهارمین همیاری با سیمای آزادی – قیام ایران

قیام ایران – بیست و چهارمین همیاری با سیمای آزادی


گفتگو با وحید صادق

زمانیکه بنزین گران شد قیام آغاز شد.

مردم و جوانان به خیابان آمدند و مظاهر این رژیم را به آتش کشیدند. بیست و چهارمین همیاری با سیمای آزادی – قیام ایران

رژیم راه چاره ای پیدا نکرد بجز قطع اینترنت و سرکوب در خفقان کامل.

بله روز ۲۳آبان شبکه خبر رژیم زیرنویس زد که قیمت بنزین از این لحظه افزایش پیدا کرده است.

علت اینکه پنجشنبه اعلام کرد این بود که روز جمعه روز کاری نبود. بعد هم که اخبار آن آمد.

تمامی نیروهای سرکوبگر رژیم در آماده باش بودند. رژیم فکر می کرد که می تواند این مسئله را بنوعی از سربگذراند. روز شنبه ۲۵آبان در شهرهای مختلف اعتراضات شروع شد. در برخی از استانها از همان روز شروع به قطع تدریجی اینترنت کردند. اعتراضات افزایش پیدا کرد.در همان روز برخی از نمایندگان مجلس در رسانه‌ها اعلام کردند که یک لایحه با دو فوریت به مجلس می‌برند و با اکثریت آرا جلوی افزایش قیمت بنزین را می‌گیرند.

روز یکشنبه قرار بود جلسه علنی مجلس باشد که ما با این خبر مواجه شدیم. جلسه مجلس غیرعلنی شده و شمخانی بدو و پابرهنه به مجلس رفته و پیام خامنه‌ای را برده بود. همان روز خامنه‌آی در درس خارج فقه خود ۶دقیقه سخنرانی کرد و در این سخنرانی پنج بار گفت اینها اشرار هستند. خامنه‌ای در همانجا حکم تیر را داد. اسدالله اسدی که جز هیئت رئیسه مجلس است پشت پرده داستان جلسه غیر علنی را گفت.

او گفت که بر اساس شناسایی که از برخی دستگیرشدگان داشتیم نشان می‌دهد که اینها در ارتباط با مجاهدین بودند. حتما این گزارشات نزد خامنه‌ای رفته و او می‌دانست که اگر جلوی این اعتراضات را نگیرد تا بیت خود او هم پیش خواهد رفت. در اینجا بود که بحث لایحه دوفوریتی کنار رفت ولی غرغر در نمایندگان مجلس ادامه داشت.

مطالب مرتبط

بیست و چهارمین همیاری با سیمای آزادی

گلریزانی دیگر

لطفا به اشتراک بگذارید: