بررسی روزنامه‌های نظام آخوندی – قیام ایران

قیام ایران – چکیده‌ای از روزنامه‌های رژیم آخوندی


گفتگو با رضا هفت برادران

روزنامه‌های حکومتی سه‌شنبه ۱۹آذر عرصه بحرانهای نظام ولایت بعد از ضربه قیام مردم ایران به رژیم هستند.بررسی روزنامه‌های نظام آخوندی – قیام ایران

کشمکشهای باندی وتعمیق بحرانها در عرصه‌های بودجه۹۹، مذاکره با آمریکا، حرفهای روحانی در روز ۱۸آذر در دانشگاه،

تا ابراز نگرانی از استمرار قیام و اذعان به ورشکستگی نمایش انتخابات در روزنامه‌ها دیده می‌شود.

اعتراف به رانتی بودن بودجه۹۹ ودست کردن در جیب مردم به نفع باندهای غارتگر در روزنامه‌های هر دو باند حاکم

دیده می‌شود. فرهیختگان از باند خامنه‌ای برای مؤسسات پوششی وابسته به خامنه‌ای چانه‌زنی کرده و نوشته است: «بودجه ۳۲نهاد عمومی معادل نزدیک به نیم‌درصد (دقیقا حدود ۰.۶۴درصد) کل بودجه ۴۸۴هزار میلیارد تومانی کشور است.

حال این سؤال مطرح است بودجه‌یی که به‌طور پنهان با ۱۰۰هزار میلیارد تومان کسری مواجه است، آیا با حذف سه‌هزار میلیارد تومان بودجه ۳۲نهاد عمومی، مشکلش حل خواهد شد؟». این روزنامه در یک فرار به جلو اسامی برخی از این نهادها با کوچک‌نمایی بودجه‌هایشان ردیف کرده و در ادامه از چپاول دولت روحانی خبر داده و نوشته است:« مجموع بودجه سال ۱۳۹۹هفت نهاد عمومی در حالی حدود ۶۷میلیارد تومان است که تنخواه رئیس‌جمهور به‌تنهایی ۶۸میلیارد تومان است.

جالب است بدانیم بودجه شرکت‌های دولتی طی سال آینده حدود ۱۴۸۳هزار میلیارد تومان خواهد بود که این مقدار ۴۷۶برابر بودجه سه‌هزار و ۱۱۷میلیارد تومانی ۳۲نهاد عمومی است». همدلی نوشته است: «در یکی دیگر از نقدهای وارده به بودجه سال جاری این موضوع مطرح می‌شود که چرا سهم برخی از نهادهایی که در اثرگذاری آنها تردید وجود دارد در بودجه افزایش یافته، اما مالیات در جبران کاستی‌های بودجه از سوی این نهادها سهمی ندارد».

مطالب مرتبط

نگاهی به مطالب روزنامه‌های امروز رژیم آخوندی – قیام ایران

مروری بر رسانه‌های حکومتی - سه‌شنبه ۱۹آذر۹۸

لطفا به اشتراک بگذارید: