پوشالی‌ترین نمایش انتخابات – قیام ایران

قیام ایران – پوشالی‌ترین نمایش انتخابات


گزارشی از انتخابات آینده مجلس در نظام آخوندی

روزنامه ابتکار در مطلبی تحت عنوان جامعه خسته در آستانه انتخابات به درماندگی و پوچی نهادی

بنام مجلس در این رژیم اعتراف کرده است. این روزنامه ابتدا از قطعی اینترنت شروع کردهپوشالی‌ترین نمایش انتخابات – قیام ایران

و گفته: « قطع ‏شدن اینترنت و بی‌خبر ماندن مردم از یکدیگر، موجب شد تا بخش قابل ‏توجهی

از تنش موجود کاسته شده و امکان برقراری پیوند میان حلقه‌های اعتراضی از بین برود.

تردیدی نیست این راهبرد امنیتی بسیار موردتوجه کارشناسان امنیتی قرار گرفته

و از آن به ‏عنوان یک پیروزی بزرگ یاد خواهند کرد.

لیکن طرفداران این تئوری از رویدادی عظیم‌تر و به‏ مراتب عمیق‌تر غفلت کرده‌اند؛

رویدادی که اولین پیامدهای آن را می‌توان در جریان ثبت‌نام کاندیداهای عضویت در مجلس شورای اسلامی مشاهده کرد.

بی‌خبری یادشده، گرچه احیانا کارنامه‌ای مثبت برای نهادهای امنیتی محسوب خواهد شد، اما لطماتی غیرقابل جبران بر پیکره اعتماد عمومی وارد آورد. مردم به‏ تازگی و پس از یک هفته از ماجراها متوجه شدند که چه رخدادهای دردناکی در همسایگی آن‌ها رقم خورده است؛ عده‌ای کشته شده، تعداد بیشتری زخمی شده و آمارهای بسیار بالاتری بازداشت شده‌اند.»

هزار شهید


دیگر لاپوشانی کرده که بگوید بیش از هزار نفر شهید شده‌اند. این روزنامه در ادامه مطلب خود به وضعیت خیلی خراب نظام هم اعتراف کرده و نوشته: « حالا که ایران در این پیچ تاریخی شاید منحصربه ‏فرد قرار گرفته، مسئله برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم پیش آمده است. در این انتخابات مردم خواهند پرسید اگر قرار است بهارستان‌نشین‌ها از تصمیم‌های معیشتی در مورد زندگی آن‌ها بی‌خبر باشند، چرا باید به مجلس بروند؟ »

این را دیگر راست می‌گوید. چرا باید مجلس داشته باشیم. وقتی ولی فقیه داریم که همه کاره مملکت هست. خودش می برد و می‌دوزد و تنفیظ می کند مجلس دیگر چه کاره است. سایت خامنه‌ای و یک سایت حکومتی به نام العالم در رابطه با نقش صوری مجلس اینطوری اعتراف کرده است: « صبح روز یکشنبه، جلسه‌ غیرعلنی مجلس برای تصمیم‌گیری درباره‌ طرح سهمیه‌بندی بنزین برگزار شد.

آقای لاریجانی رییس مجلس، در حالی به سمتِ بهارستان رفت که پیغامی کوتاه از رهبر انقلاب برای نمایندگان دارد: «پیرو اظهارنظر برخی از نمایندگان محترم در باب مصوبه‌ اخیر سران قوا، لازم است به حضرات محترم نمایندگان گفته شود مقتضی است که هرگونه اقدامی درخصوص این مصوبه در مجلس در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی باشد و از آن تخطی نشود و شرایط حساس کشور مورد توجه قرار گیرد. توفیقات آنان را از خداوند متعال خواستارم.» وقتی پیام رهبر انقلاب در مجلس خوانده شد، مجلس آرام شد.»

مطالب مرتبط :

نمایش انتخابات در بستر بحرانها – تیک تاک

نمایش انتخابات در بستر بحران‌ها
لطفا به اشتراک بگذارید: