پارلمان انگلستان: کنفرانس پارلمانی به مناسبت روز جهانی زن - قسمت اول

پارلمان انگلستان: کنفرانس پارلمانی به مناسبت روز جهانی زن


با حضور اعضای هر دو مجلس از احزاب اصلی انگلستان


 حمایت از خواست مردم ایران برای سرنگونی رژیم

و مبارزه زنان ایران برای تغییر


 بارونس بوتروید رئیس و سخنگوی پیشین پارلمان انگلستان:


دولت انگلستان باید شورای ملی مقاومت ایران


و طرح ده ماده ای مریم رجوی را


به عنوان جایگزین دیکتاتوری مذهبی به رسمیت بشناسد


 مشکلات ایران یک راه حل ایرانی دارد


و ما با افتخار از آن حمایت می کنیم


 دیوید جونز نماینده پارلمان انگلستان:


ما باید این را که زنان نیروی واقعی برای تغییر در ایران هستند


به رسمیت بشناسیم و در کنار زنان شجاع ایرانی باشیم


که همچنان به رهبری مبارزه میلیون ها ایرانی ادامه می دهند


طرح خانم رجوی یک جایگزین مناسب ایرانی


برای رژیم حاکم بر تهران است


 فراخوان به دبیرکل سازمان ملل


برای اعزام یک هیات حقیقت یاب به ایران


برای بررسی زندانها و تحقیق در مورد قتل قیام کنندگان آبانماه


به مناسبت روز جهانی زن، یک کنفرانس پارلمانی در مجلس عوام انگلستان،

با حضور شماری اعضای پارلمان از هر دو مجلس و از احزاب اصلی انگلستان ،

حقوقدانان برجسته و اساتید دانشگاه و نمایندگان جوامع ایرانی، برای همبستگی و حمایت از مبارزه زنان ایران برگزار شد.

در این کنفرانس سخنرانان با تأکید بر نقش هدایت کننده زنان در قیامهای اخیر،

تحریم عمومی و سراسری نمایش انتخابات رژیم را ،

نشانه خواست و اراده مردم ایران برای تغییر رژیم و سرنگونی حاکمیت آخوندها دانستند.

سخنرانان از دولت انگلستان خواستند که

همراه با متحدان خود در سازمان ملل و اتحادیه اروپا

برای آزادی فوری زندانیان سیاسی، بویژه فعالان زن،

و هزاران معترض که از زمان قیام سراسری آبانماه دستگیر شده اند، بر رژیم آخوندی فشار بیاورند.

خانم کریستی بریملو وکیل سال حقوق بشر انگلستان

و رئیس پیشین کمیته حقوق بشر کانون وکلای انگلستان

و ولز و ، ریاست این کنفرانس را به عهده داشت.

سخنرانان این کنفرانس عبارت بودند از ‌ :


بارونس بوتروید عضو ارشد مجلس اعیان رئیس سابق مجلس عوام انگلستان


 و بارونس ورما عضو مجلس اعیان انگلستان


عضو مجلس اعیان :‌ بارونس ایتون


پرفسور لرد آلتون عضو مجلس اعیان


نمایندگان پارلمان انگلستان:


ترزا ویلیرز وزیر سابق محیط زیست


مری گلیندون


دکتر متیو آفورد


دیوید جونز وزیر پیشین دولت در امور ولز


سر دیوید ایمس


ومارتین ویکرز


لیدی ول کوربت


استرون استیونسون


دکتر جاسلین اسکات قاضی و حقوقدان


مارگارت اوئن رئیس انجمن زنان با رتبه مشورتی سازمان ملل


در این کنفرانس همچنین نمایندگانی از جوامع ایرانی در انگلستان سخنرانی کردند.


 بارونس بوتروید ـ رئیس سابق مجلس عوام انگلستان


در ماه های اخیر، همه ما شاهد شجاعت آنها بودیم زمانیکه قیام سراسری علیه دیکتاتوری مذهبی که میلیونها ایرانی را برای دهه ها به گروگان گرفته اند، رهبری کردند. و شما میدانید که زنان نقش به سزایی در جنبش آزادی خواهی در ایران در قرن اخیر به عهده داشته اند. و امروز آنها یک رهبر الهام بخش دارند که من چندی پیش مفتخر به دیدارش بودم؛ دوست خوبم، مریم رجوی که همچنان به پیشتاز بودن قیام علیه دیکتاتوری مذهبی و هولناک در کشور ادامه می دهد.

دوستان عزیز؛ نمی دانم این موضوع در جلسه امروز مطرح شده است، اما معتقدم که هیچ جلسه و کنفرانسی نمی تواند بدون اشاره به انتخابات اخیر در ایران برگزار شود

این یک دموکراسی نیست. این مسخره کردن دموکراسی است. این یک تقلب است و کلیت انتخابات از ابتدا تا پایان ساختگی بود. ندای مریم رجوی به مردم شنیده شد و یک پاسخ مناسب گرفت. من بسیار خوشحال هستم

مردم ایران به درخواست مریم رجوی گوش دادند. آنها انتخابات را تحریم کردند و نارضایتیشان را از سیستمی که تحت آن زندگی می کنند به نمایش گذاشتند.

این دولت (انگلستان) با این اکثریت وسیع باید آرزوهای دموکراتیک مردم ایران، مقاومت سازمان یافته، شورای ملی مقاومت ایران، و طرح ده ماده ای مریم رجوی به عنوان یک آلترناتیو مورد قبول علیه دیکتاتوری مذهبی فعلی را به رسمیت بشناسد. پیام ما باید این باشد که ما به رسمیت می شناسیم که مشکلات ایران یک راه حل ایرانی دارد و ما با افتخار از آن حمایت می کنیم.

 بارونس بوتروید اضافه کرد:


دوستان عزیز؛ اگر قسمتی از پیامهای امروز ما ضبط شده و در ایران به نمایش در بیاید، اجازه بدهید که این پیام به ایرانیان به ویژه زنان برسد، که ما برای حمایت از آنها اینجا هستیم، ما شجاعت آنها را تحسین می کنیم، و ما آنها را تشویق می کنیم، و هرچه بتوانیم در این گوشه دنیا انجام می دهیم و با دولت خودمان در خصوص شما صحبت می کنیم. میخواهم با کلام مریم رجوی سخنان خودم را به پایان ببرم آنجا که می گوید: هیچ ارتشی یا سلاحی قویتر از آرزوهای دموکراتیک ایرانیان وجود ندارد. دوستان من؛ زنان و مردان ایران روزانه تظاهرات می کنند و از طریق آنها آن روز خواهد آمد که ایران آزاد شود.

کریستی بریملو با خوش آمد گویی به شخصیت های شرکت کننده در این جلسه به فعالیتهای اخص خود پیرامون نقض حقوق بشر در ایران و قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ پرداخت و گفت: من خواستار تحقیق و تفحص مستقل در مورد این قتل عام هستم. من خوشبین هستم که با گذشت زمان ، ما تشکیل یک دادگاه بین المللی در مورد قتل عام ۱۳۶۷ در ایران را خواهیم دید که در آن به مدارک مستند استناد می کند ، فقط موضوع زمان است و ما شاهد پاسخگویی و اقداماتی برای مقابله با مصونیت از مجازات در سراسر جهان خواهیم.

دیوید جونز ـ عضو ارشد پارلمان انگلستان

دیوید جونز: عضو ارشد پارلمان و وزیر پیشین امور ولز در پارلمان انگلستان سخنران دیگر این کنفرانس بود وی بر ضرورت حمایت از مبارزات زنان در ایران تاکید کرد و گفت

باید مبارزات زنان شجاع ایران به رسمیت شناخته شود، به ویژه در جشنهای روز جهانی زن امسال، با توجه به نقش فوق العاده و برجسته آنها ، در اعتراضات ضد رژیم که جهان از سال 2017 شاهد آن بوده است.

دیوید جونز افزود:


 ملت ایران با تحریم انتخابات پارلمانی نامشروع رژیم، بار دیگر حمایت عظیم خود را از جنبش اعتراضی اعلام کرد. این تحریم هم طرد قاطعانه رژیم تهران بود و هم نشانه اینکه جنبش تغییر دموکراتیک در ایران کاملا زنده است ، و نیز شایسته به رسمیت شناخته شدن بین المللی است. این تحریم پس از فراخوان خانم رجوی صورت گرفت و محصول اقدامات واحدهای مقاومت سازمان مجاهدین خلق در سراسر ایران بود. و یک بار دیگر ، ملت ایران تمایل خود را برای تغییر نشان داد و این واقعیتی است که باید هم دولت انگلیس و هم جامعه جهانی آن را برسمیت بشناسند.

دیوید جونز اضافه کرد:


ما این موضوع را با جزئیات بیشتر در یک کنفرانس مشابه که ماه گذشته در اینجا برگزار کردیم ، مورد بحث قرار دادیم و تکرار می کنم که معتقدم زمان آن رسیده است که دولت ما آرمانهای دموکراتیک مردم ایران را به رسمیت بشناسد ، و همچنین این امر را که طرح خانم رجوی یک جایگزین مناسب ایرانی برای رژیم کنونی در تهران است. و این باید به اقدامات مشخص در سازمان ملل و در سطوح دیگر بین المللی تبدیل شود تا رژیم برای قساوت های خود پاسخگو باشد. جلسه چهل و سوم شورای حقوق بشر سازمان ملل این هفته در ژنو آغاز شد و تا اواخر ماه آینده ادامه خواهد د

من معتقدم که دولت انگلستان باید از این فرصت نهایت استفاده را بکند ، که با متحدین خود همکاری کند تا از دبیرکل سازمان ملل خواسته شود تا بلافاصله یک هیات حقیقت یاب را به ایران اعزام کند تا در مورد قتل معترضین تحقیق کند ، و از زندانهای ایران بازدید کند بمنظور دیدار با افراد دستگیر شده در اعتراضات اخیر. و همچنین باید رژیم را تحت فشار قرار داد تا افرادی را که در اعتراضات اخیر دستگیر کرده و بعنوان زندانی سیاسی محبوس شده اند، فورا آزاد کند.

دیوید جونز افزود:


حال ، همانطور که رژیم از سرکوب زنان به عنوان ابزاری برای تحقق سرکوبهای گسترده تر داخلی استفاده می کند ، ما باید همانطور که جنبش مقاومت ایران نیز انجام داده است ، این امر را که زنان در واقع نیروی واقعی برای تغییر در ایران هستند را به رسمیت بشناسیم. و من معتقدم که همه ما ، همه ما در اینجا ، همه ما در سراسر انگلیس ، همه ما در سراسر اروپا ، همه ما در سرتاسر جهان ، اکنون باید در کنار آن زنان شجاع ایرانی باشیم که همچنان به رهبری مبارزه میلیون ها ایرانی ادامه می دهند و نیز در کنار جنبش آزادی ای که هدفش یک ایران آزاد و دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت و آینده ای بهتر برای مردم ایران میباشد، که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود. بسیار از شما متشکرم.

مطالب مرتبط:

پارلمان انگلستان - کنفرانس پارلمانی به‌مناسبت روز جهانی زن

 
لطفا به اشتراک بگذارید: