بحران کرونا در ایران در آینه رسانه‌های جهان

انعکاس بحران کرونا در ایران در رسانه‌های جهان


نگاهی به مطالب منتشره در رسانه های بین‌المللی


میانگین محاسبات، بیش از ۲میلیون مبتلا به کرونا در ایران را نشان می‌دهدبحران کرونا در ایران در آینه رسانه‌های جهان

سایت آتلانتیک ۱۹اسفند۹۸در یک بررسی تحقیقی به ابعاد فاجعه‌بار مبتلایان به کرونا در ایران

که حاصل پنهان‌کاری مجرمانه آخوندهاست پرداخت و اعلام کرد میانگین

محاسبات نشان می‌دهد بیش از ۲میلیون تن از ایرانیان مبتلا به کرونا هستند.

آتلانتیک نوشت: رژیم ایران تلاش می‌کند در رابطه با کرونا وضعیت خرابی که خودش در ایجاد آن سهم داشته، پنهان کند. آمار رسمی تلفات کرونا بسیار کمتر از واقعیت اعلام می‌شود. اقدام فوری برای قرنطینهشهرهای آلوده می‌توانست جلوی این وضعیت را بگیرد، به جای این‌که مسیر ایران به سمت فاجعه‌بار‌ترین شیوع اپیدمی تاریخ معاصر، هموار شود.

در تاریخ ۱۳اسفند منابع رسمی رژیم ایران اعلام کردند ۲۳تن از ۲۹۰عضو مجلس رژیم به کرونا مبتلا شدند. یعنی هفت و نه دهم درصد. اگر این درصد را به کل جمعیت ایران تعمیم دهیم، تعداد مبتلایان در ایران ۶میلیون و ۴۰۰هزار نفر است. تازه‌ این در حالیست که نفرات حکومتی برای مقابله با کرونا به امکانات و تجهیزات بسیار بیشتری دسترسی دارند. هم‌چنین تاکنون دو تن از ۳۹عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اثر ویروس کرونا مرده‌اند. اگر درصد این رقم را به کل ایران تعمیم دهیم، ۴میلیون و ۷۰۰هزار تن از مردم به کرونا مبتلا هستند.

در تاریخ ۱۴و۱۵ اسفند دو پرواز از چین اقدام به تخلیهٔ شهروندان این کشور از تهران به استان گانسو در چین کردند. روشن شد ۱۱تن از ۳۱۱سرنشین این پروازها به کرونا مبتلا هستند. درصد این عدد را اگر به جمعیت کل ایران تعمیم دهیم، یعنی ۵میلیون و ۷۰۰هزار تن از مردم ایران به کرونا مبتلا هستند. بحران کرونا در ایران در رسانه‌های جهان انعکاس داشته است.

مطالب مرتبط


انعکاس شیوع ویروس کرونا در ایران در رسانه‌های بین‌المللی

سایت آتلانتیک: فاجعه‌بار‌ترین شیوع اپیدمی تاریخ معاصر ایران
لطفا به اشتراک بگذارید: