دروغ‌های اقتصادی روحانی

آخوند روحانی و دروغ‌های اقتصادی او


نگاهی به اظهارات رئیس جمهور ارتجاع

حکومت ها به‌ویژه از نوع گوبلزی آن از یک ابزار کارآ برای کنترل افکار عمومی سوء‌استفاده تام و تمامی می‌کننددروغ‌های اقتصادی روحانی

و آن هم علم و فن بهره‌گیری از «آمار» است. نظام آخوندی در مورد

میزان مبتلایان به ویروس کرونا و جان‌ باخته‌گانش از این حربه سود می‌برد.

در این رابطه یکی دیگر از مهره‌های باند خاتمی رئیس‌جمهور اسبق نظام به‌نام تاجیک

می‌گوید: «آمارها همیشه مورد استفاده حکومتها بوده‌اند و میزان بهره‌برداری آنها از داده‌های آماری، شاخص مهمی در قدرت‌گیری‌شان بوده و هست. لذا دست‌کاری آمارها و بازی با داده‌های آن، همواره یکی از حربه‌های اعمال قدرت حکومتی بر توده‌ها بوده است.

از سوی دیگر، حکومتها با پنهان‌سازی این داده‌ها و یا با تحریف و کاریکاتوریزه‌کردن آن‌ها، به نگاه و فهم و احساس انسان‌ها جهت می‌دهند، و این امکان را به آنان می‌دهد که مدعی شوند از مردم به خودشان نزدیک‌تر و آگاه‌ترند و صلاحیت قضاوت و راهبری و هدایت بیش‌تری از خود مردم نسبت به آنها دارند.

پس، آمارها، زبان گویای حکومتند و برهان قاطعی هستند برای دخالت‌های حکومتها در امور شهروندان. کرونا اگر چه مأمور مرگ است، اما چون به این زبان گویای حکومتها (آمار) می‌رسد نقشی باژگونه ایفا می‌کند و به کالبد این زبان، روحی دیگر می‌دمد و آن را تیزتر و خشن‌تر و مداخله‌جوتر می‌کند. امروز ویروس آمار کشنده‌تر از ویروس کرونا عمل می‌کند و از روح‌ها و روانها و ذهن‌ها و احساس‌های زنده کشته و از کشته‌ها پشته می‌سازد.

مطالب مرتبط


دروغ درمانی برای فرار از بحران اقتصادی

آمارها؛ آئینه نظام تافته با دروغ‌های اقتصادی
لطفا به اشتراک بگذارید: