تیک تاک – بحران کرونا یک امداد غیبی یا یک تهدید برای نظام آخوندی – قسمت اول تا سوم

تیک تاک – بحران کرونا یک امداد غیبی یا یک تهدید برای نظام آخوندی – قسمت اول


گفتگو با مهندس حسین یعقوبی

قیام آبان ۹۸ و تکانه‌ها و پس‌لرزه‌های آن در دی همان سال، از خیزش دانشجویان و هلاکت قاسم سلیمانی و هم‌چنین بی‌اعتمادی عمومی به حاکمیت در جریان سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی به دست سپاه پاسداران و نیز سیلی محکم مردم ایران بر بناگوش استبداد دینی، در نمایش انتخابات، سرنگونی نظام ولایت فقیه را در چشم‌انداز قرار داد. خامنه‌ای در محاصرهٔ تنگناها و بحرانهای مرگبار سرنگونی نیاز به یک عامل خارجی داشت تا با اتکا به آن برون‌رفتی پیدا کند. به همین دلیل ورود کرونا به ایران را به منزلهٔ همان عامل خارجی مطلوب مغتنم شمرد.

خامنه‌ای در درختکاری نمایشی خود در مورد این «نعمت»! یا «فرصت»! آسمانی گفت:‌ « این بلا به‌نظر ما بلای آن‌چنان بزرگی نیست، از این بلاها بزرگتر هم وجود داشته و داره... این می‌تواند یک دستاورد باشد. اگر این دست‌آوردهای را داشته باشیم، بلا برای ما تبدیل می‌شود به‌نعمت، تهدید تبدیل می‌شود به‌فرصت.» (تلویزیون شبکه یک رژیم ۱۳اسفند۹۸)

نگاهی به پیام نوروزی آخوند جوادی آملی ما را از هر توضیح بی‌نیاز می‌کند: «این رخداد [کرونا] با رحمت مطلقه الهی هماهنگ است، گاهی خدای سبحان خوابیده‌ها را بیدار، غافل‌ها را هوشیار و بی‌تفاوتها را حساس می‌کند.» این مرجع تقلید سینه‌چاک نظام که مانند خامنه‌ای از درد و گرسنگی و حرمان زحمتکشان در دوران کرونا بی‌خبر است با لاقیدی افزود: «ممکن است بیماری کرونا آسیب‌هایی برساند اما دلها را متوجه ذات اقدس الله می‌کند.» (پایگاه اطلاع‌رسانی نشست دوره‌ای اساتید ـ ۴فروردین ۹۹)

تیک تاک – تناقض سخنان آخوند روحانی در بحران کنونی کرونا در ایران – قسمت دوم


گفتگو با ابوالفضل فولادوند



 

تیک تاک – کارگران ایران در وضعیت شبه بردگی – قسمت سوم


گزارشی از وضعیت کارگران ایران در آستانه روزجهانی کارگر



 

مطالب مرتبط


تیک تاک – شرایط مناطق سفید و قرمز و پیامدها و هشدارها – قسمت اول تا سوم

کرونا ؛ برای نظام ولایت فقیه،« امداد غیبی » یا تهدید ؟
لطفا به اشتراک بگذارید: