ماتریس – کرونا عامل بقا یا فنای رژیم آخوندی – قسمت دوم

کرونا عامل بقا یا فنای رژیم آخوندی - ماتریس


بررسی مسائل سیاسی اجتماعی ایران و فرضیه های محتمل برای هر یک

روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت (۲۵فروردین ۹۹) در مطلبی با عنوان «دولت سرگردان بین نان و جان»ماتریس – کرونا عامل بقا یا فنای رژیم آخوندی – قسمت دوم

از وقوع یک «فاجعهٔ بزرگ انسانی»!‌ در داخل ایران خبر می‌دهد که

به سایر کشورهای خاورمیانه، آسیا و اروپا و سراسر جهان تسری پیدا خواهد کرد:‌

«۳۲میلیون نفر از جمعیت ۸۵میلیون نفری ایران حاشیه‌ نشین هستند و بر اساس پژوهش‌های اجتماعی، اکنون جمعیت حاشیه‌ نشین تهران حدود ۱۱میلیون نفر برآورد می‌شود. جمعیت حاشیه‌ نشین کشور از اقشار فرودست هستند و اکنون درآمد این جمعیت زیر خط فقر مطلق قرار گرفته است.از طرفی، ابر بحران کرونا در جهان سر باز کرده و سراسر دنیا را فراگرفته است.

اما ابر بحران کرونا با توجه به وضعیت سیاسی و اقتصادی امروز ایران و ذکر این نکته که طبقات فرودست در کشور با فقر شدید رو‌به‌رو هستند خبر از وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی در داخل ایران می‌دهد و وضع به‌ گونه‌یی رقم خواهد خورد که حتی این فاجعه انسانی در ایران به سایر کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیا و اروپا و سپس به سراسر جهان تسری پیدا خواهد کرد.»

نویسندهٔ این مقاله می‌خواهد بگوید که شالودهٔ لرزان حاکمیت روی یک بمب اجتماعی قرار گرفته است. این بمب همان جمعیت ۳۲میلیون‌ نفری حاشیه‌ نشینان هستند؛ حاشیه‌ نشینانی که با دسترنج روزانهٔ خود و تقلای فراوان نان بخور و نمیری برای کودکانشان به‌ دست می‌آورند. آنها «نیروی کار ایران، حاشیه‌ نشینان، بیکاران، دستفروشان، زنان سرپرست خانوار و دیگر اقشار آسیب‌پذیر جامعه» هستند که پیش از کرونا برای تأمین نان شب خود مشکل داشتند.

همانها بودند که در قیام آبان ۹۸زمین را در زیر پای دیکتاتوری آخوندی به لرزه درآوردند.

مطالب مرتبط

ماتریس – پاندمی کرونا در سطح بین‌المللی و چشم‌اندازها – قسمت اول

کرونا عامل بقا یا تیک تاک بمب اجتماعی
لطفا به اشتراک بگذارید: