تیک تاک – بکارگیری تاکتیکهای تکراری توسط رژیم علیه مقاومت – قسمت اول تا سوم

تیک تاک – بکارگیری تاکتیکهای تکراری توسط رژیم علیه مقاومت – قسمت اول


گفتگو با شهرام گلستانه

ممکن است دههٔ هفتادی‌ها و نسل‌های جدیدتر ایران کمتر بدانند یا کمتر در معرض اطلاعات آن قرار گرفته باشند اما برای نسلهایی که خود در متن حوادث آن سال‌ها قرار داشتند واضح است که از فردای ۳۰خرداد ۶۰ و به‌دنبال اتمام‌حجت تاریخی تیک تاک – بکارگیری تاکتیکهای تکراری توسط رژیم علیه مقاومت – قسمت اول تا سومسازمان مجاهدین خلق ایران با نظام ولایت فقیه، «سرنگونی» به‌عنوان تنها گزینهٔ انقلابی، مردمی و مشروع برای رهایی از دیکتاتوری دینی بوده است.

در ۵مهر ۶۰ میلیشیای مجاهد خلق، شعار «شاه ـ سلطان خمینی» را به میان مردم برد. تا آن زمان به جز برای شاه، برای هیچ مقام همه کارهٔ حکومت مانند خمینی، شعار مرگ سر داده نشده بود؛ وانگهی سر دادن چنین شعاری علاوه بر جسارت فوق‌العاده، پاکبازی و پاک‌دامنی و ظرفیت سیاسی به اثبات رسیده‌ای می‌طلبید. این‌که شعارهای امروز جامعهٔ امروز ایران به‌سرعت به شعار «مرگ بر خامنه‌ای» بالغ می‌شود، ریشه در همان شعار اصلی دارد.

از این نقطه به بعد تمام کنش واکنش‌های استبداد مذهبی برای دورزدن، خثنی کردن، به حاشیه کشاندن و سرانجام شکست این راه‌حل سرنگونی‌طلبانه بوده است. دخیل بستن به امام زادهٔ قلابی اصلاحات در ۲خرداد ۷۶ هدفی جز این نداشت تا مقاومت سازمان یافتهٔ مردم ایران را به محاق ببرد و برای حاکمیت آخوندی زمان و فرجهٔ بقا بخرد. برخلاف لرزش‌ها، تزلزل‌ها و تنازل‌ها در عرصهٔ سیاسی و تکانه‌هایی که بختک اصلاحات در جریانهای کم بضاعت و دلنگون و چشم بسته به تغییر نظام از درون ایجاد کرد.

تیک تاک – چرا خامنه‌ای شخصا در نشست ستاد مقابله با کرونا شرکت کرد؟ – قسمت دوم


گفتگو با میثم ناهید




تیک تاک – تحولات جدید در صحنه سیاسی عراق و شروع دور جدید قیام – قسمت سوم


گفتگو با حسین داعی الاسلام





مطالب مرتبط

تیک تاک – زلزله تهران کابوسی جدید برای مردم ایران در کنار کرونا – قسمت اول تا سوم

تمامیت نظام در مسیر سرنگونی
لطفا به اشتراک بگذارید: