برنامه سحر روز هیجدهم ماه رمضان۹۹ – قبل از اذان

برنامه سحر روز هیجدهم ماه رمضان۹۹ – قبل از اذان


یاران سحرهای ماه رمضان امشب شب ضربت خوردن حضرت علی است.
بگذارید که در این سحری که یاد علی زنده است،

از روش و رفتار آن حکایتهایی را برایتان نقل بکنیم نوشتند :

که در دوران خلافت علی علیه السلام روزی ابن عباس نزد ایشان آمد ،

و دید که علی با دستان خودش کفش پاره خودش را دارد می دوزد .

علی از ابن عباس پرسید ارزش این کفش چقدر است ابن عباس گفت:

این کفش بنظر خیلی بی ارزش می رسد علی گفت ارزش همین کفش کهنه در نظر من از حکومت کردن بیشتر است مگر آنکه بوسیله آن عدالتی را اجرا کنم و حقی را به صاحبش برسانم و باطلی را از میان بر دارم .

روزی یکی از دوسداران علی با مقداری گوشت به نزد ایشان آمد و گفت سلام بر مولایم امیر مومنان از این گوشت تازه و لذیذ بر دارید که گواراه وجودتان باشد علی علیه السلام در پاسخ گفت مالی همراه ندارم که بهای این گوشت را بپردازم مرد که ارادت بسیار به علی داشت گفت این چه حرفی است من به شما گوشت می دهم و برای بهایش صبر می کنم تا زمانی که دارا بشوید علی نپذیرفت و گفت من بر خوردن گوشت صبر می کنم تا زمانی که دارا شوم

در ادامه برنامه سحر روز هیجدهم ماه رمضان۹۹


رمضان به انسان چی می دهد ؟ ظاهر امر این است که رمضان از انسان می خواهد که چیزی بده . یعنی نخورد نیاشامد پرهیز بکند و از خودش کم بکند و از نعمتها دست بکشد اما حقیقت این است که رمضان است که به انسان پرداخت می کند و این انسان است که می گیرد حالا چه چیزی می گیرد؟ پاسخ این است نفس و روانی متعالی .خالص شده ،رها شده و مطمئن و مطمئن یعنی بی بیم و باک و خالی از فرازها و کششها و تزلزلها. همان عاشقان از خود بیگانه شده و یگانه شده گانی که مولانا به آنها می گوید چون ز خود بیگانه گشتی تو یگانه مطلقی بعد از آن خواهی وفا کن خواه را بیگانه باش .

برنامه سحر روز هیجدهم ماه رمضان۹۹ – بعد از اذان




مطالب مرتبط

منتخب نشست های رمضان -سلسله آموزش های درونی مجاهدین۱۳۹۲ – مسعودرجوی -

مجاهد غبار از رخ دین زدود (۷)
لطفا به اشتراک بگذارید: