وقتی کفتارها و شغالها جنگل و بیشه را اشغال کردند

زمانی که شغال ها و کفتارها بیشه و جنگل را به اشغال خود درآوردند


نگاهی به نقش شوراهای مردمی و کانونهای شورشی در شرایط فعلی میهن

وقتی زمین سفت می‌شود گاوها به یکدیگر شاخ می‌زنند. از علائم سفت شدن زمین یا بهتر است بگوییم وقتی کفتارها و شغالها جنگ و بیشه را اشغال کردند

به لرزه درآمدن زمین در زیر پای باندهای نظام آن است که آنها برای سفید جلوه دادن کارنامهٔ خود،

دیگری را متهم کرده و مقصر ناکارآمدی و به بن‌بست رسیدن نظام در عرصه‌های گوناگون می‌دانند.

این در حالی است که می‌دانند مردم ایران در قیام دی ۹۶ جواز تدفین تمامیت نظام را صرف‌نظر از مارک،

رنگ، مدل و نوع لباس باندهای آن صادر کرده‌اند. از دید مردم سالهاست باندهای جورواجور نظام یک نقش واحد ایفا می‌کنند: حفظ نظام جهل و جنون به قیمت تیره‌روزی مردم ایران.

برای مردم ایران پس از سال‌ها تجربه و خطا و پرداخت قیمت سهمگین و خونین، اکنون به‌خوبی روشن است که سگ زرد نه برادر شغال که خود شغال است. بازی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا دیرگاهی است به پایان رسیده است.آری، همان‌گونه که نوشته‌اید: «باید از انقلاب ترسید» و باید بترسید.

«روزهای اعتراض محدود بود و زود گذشت اما جامعه را لرزانید، روشنفکران هم لرزیدند. چرا که تمامی سال‌های پس از انقلاب هیچ اعتراضی به این گستردگی، با این سرعت، به این حد از خشونت و با این ساختار سنی پایین شکل نگرفته بود. از سوی دیگر و از منظر طبقاتی و جغرافیایی نیز جنبش، جنبشی پیرامونی بود. تشکیل شده از افرادی حاشیه‌نشین از طبقات پایین اقتصادی که معاش را دغدغه اصلی خود می‌دانند. بدانیم گره خوردن انرژی گروه‌های حاشیه‌نشین، طبقات پایین جامعه و جمعیت کم سن‌وسال، چنان موجی خلق خواهد کرد که هر موج شکنی را خواهد شکست».



مطالب مرتبط

جنایتها و کشتار مردم ماهشهر در بیشه ها – قیام ایران

سگ زرد برادر شغال
لطفا به اشتراک بگذارید: