ثروت‌های خامنه‌ای – بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی – قسمت سوم

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی – ثروت‌های خامنه‌ای – قسمت سوم


نگاهی به حکمرانی خامنه‌ای بر یک امپراطوری ۹۵ میلیارد دلاری

بحران کرونا، یک داستان قدیمی را بار دیگر مطرح کرده و آن را در معرض دید همگان قرار داده است.ثروت‌های خامنه‌ای – بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی – قسمت سوم

بحث بنیادهایی که بسان کارتلهای اقتصادی عظیم، عمدهٔ ثروت و اقتصاد کشور را در چنگ دارند،

اما نه به‌مرجع یا نهادی حساب پس می‌دهند و نه نظارتی بر آنها اعمال می‌شود.

این کارتلهای عظیم برخلاف معمول همهٔ دنیا، در قبال سالانه هزاران میلیارد تومان گردش مالی و سودهای هنگفتی که از این طریق به‌دست می‌آورند، هیچ مالیاتی هم نمی‌پردازند، چرا که تماماً در تیول ولی‌فقیه ارتجاع هستند و رؤسای آنها را هم خامنه‌ای شخصاً تعیین می‌کند و زیر نظر او اداره می‌شوند.

عرض و طول بنیادهای غارتگر

مهمترین این بنیادها، یا در واقع کارتلهای اقتصادی عبارتند از: بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان خمینی، آستان قدس رضوی و قرارگاه موسوم به‌خاتم‌الانبیا، بنیاد شهید و بنیاد علوی، گفته می‌شود تنها ۴فقرهٔ اول، (بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان خمینی، آستان قدس رضوی و قرارگاه موسوم به‌خاتم‌الانبیا) ۶۰درصد اقتصادی کشور را در دست دارند.

از آنجا که این بنیادها در نیمهٔ تاریکتر استبداد قرون‌وسطایی ولایت فقیه قرار دارند، اطلاعات دقیقی از میزان دارایی این بنیادها و سازوکار آنها وجود ندارد. یک بار خبرگزاری رویترز بر اساس یک گزارش تحقیقی در سال ۱۳۹۲، ثروت بنیاد موسوم به‌«ستاد اجرایی فرمان امام» را بالغ بر ۹۵میلیارد دلار ارزیابی کرد. ارزیابی‌های منابع خود رژیم هم کم‌ و بیش همین رقم را تأیید می‌کند، بر اساس اطلاعاتی که منابع خود رژیم به‌دست داده‌اند، ثروت ستاد کذایی که عمدتاً از مصادرهٔ اموال مخالفان رژیم جمع شده، معادل ۲۸۵ تا ۳۸۰هزار میلیارد تومان است. دارایی بنیاد مستضعفان ۶۳هزار میلیارد تومان (در سال ۹۶) است.

مطالب مرتبط

ثروت‌های خامنه‌ای – ستاد اجرایی فرمان امام – قسمت دوم

بنیاد مستضعفان و سایر بنیادهای غارت و اعترافهای ناگزیر
لطفا به اشتراک بگذارید: