آمار جانباختگان فاجعه کرونا در ایران – ۵ خرداد ۹۹

۵ خرداد ۹۹ – آمار جانباختگان فاجعه کرونا در ایران


بر اساس اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه پنجم خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد،آمار جانباختگان فاجعه کرونا در ایران – ۵ خرداد ۹۹

آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۲۰شهر ایران از ۴۴۳۰۰نفر بیشتر است.

شمار قربانیان در تهران به ۷۱۸۰نفر، در خراسان شمالی به ۵۲۵نفر،

در خوزستان به ۳۳۹۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۴۰۲نفر، در

کرمان به ۵۴۵نفر، در کرمانشاه به ۱۰۱۰نفر، در گیلان به ۲۷۵۵نفر و در لرستان به ۱۳۶۵نفر رسیده است.

در حالی‌ که اخبار هولناک آمار جانباختگان و شیوع مجدد ویروس کرونا از استانهای مختلف ایران به‌ گوش می‌رسد، روحانی بار دیگر با وقاحت مردم را مقصر این وضعیت معرفی کرد و تهدید به بازگرداندن محدودیت‌ها نمود. به گزارش رسانه‌های رژیم، روحانی در تماس با وزیر کشور «ضمن دریافت گزارش وضعیت برخی استانها و چند شهر کشور که به‌دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی مردم، ابتلا به ویروس کرونا رشد داشته است، تأکید کرد: مردم این استانها و شهرها... اگر اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است مجبور به بازگرداندن برخی محدودیت‌ها شویم».(ایسنا ۵خرداد)

روحانی در تماس با استاندار خوزستان نیز ضمن دریافت «گزارش کاملی از... روند رو به رشد تعداد مبتلایان در این استان به‌ دلیل عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی» گفت: «افزایش تعداد مبتلایان ممکن است به بازگشت برخی محدودیت‌ها در استان منجر شود».(سایت روحانی ۵خرداد ۹۹)

در خوزستان حریرچی، معاون وزارت بهداشت، از «افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰درصدی شمار مبتلایان در دزفول» خبر داد.(خبرگزاری فارس ۵خرداد ۹۹) وی افزود: «در بعضی از استانها ما با روند صعودی مواجه هستیم که بالاترین صعود را در استان خوزستان می‌بینیم... پیش‌بینی‌مان این هست که تا چندین روز آینده روند صعودی ولو اندک را در این استان داشته باشیم».(شبکه خبر ۴خرداد ۹۹)

مطالب مرتبط

آمار جانباختگان فاجعه کرونا در ایران – ۴ خرداد ۹۹

آمار جانباختگان فاجعه کرونا در ۳۲۰شهر از ۴۴۳۰۰نفر بیشتر است
لطفا به اشتراک بگذارید: