فنای ایران و بقای ولایت – دیگ ثروتهای خامنه‌ای برای که می‌جوشد - قسمت ششم – ۹ خرداد ۹۹

دیگ ثروتهای خامنه‌ای برای که می‌جوشد – فنای ایران و بقای ولایت؟!


علت عدم رسیدگی رژیم به مردم چیست؟ چشم‌انداز وضعیت موجود چیست؟

عرض و طول بنیادهای غارتگرفنای ایران و بقای ولایت – دیگ ثروتهای خامنه‌ای برای که می‌جوشد - قسمت ششم – ۹ خرداد ۹۹

مهمترین این بنیادها، یا در واقع کارتلهای اقتصادی عبارتند از: بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان خمینی،

آستان قدس رضوی و قرارگاه موسوم به‌خاتم‌الانبیا، بنیاد شهید و بنیاد علوی، گفته می‌شود تنها ۴فقرهٔ اول،

(بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان خمینی، آستان قدس رضوی و قرارگاه موسوم به‌خاتم‌الانبیا) ۶۰درصد اقتصادی کشور را در دست دارند.

از آنجا که این بنیادها در نیمهٔ تاریکتر استبداد قرون‌وسطایی ولایت فقیه قرار دارند، اطلاعات دقیقی از میزان دارایی این بنیادها و سازوکار آنها وجود ندارد. یک بار خبرگزاری رویترز بر اساس یک گزارش تحقیقی در سال ۱۳۹۲، ثروت بنیاد موسوم به‌«ستاد اجرایی فرمان امام» را بالغ بر ۹۵میلیارد دلار ارزیابی کرد. ارزیابی‌های منابع خود رژیم هم کم‌ و بیش همین رقم را تأیید می‌کند، بر اساس اطلاعاتی که منابع خود رژیم به‌دست داده‌اند، ثروت ستاد کذایی که عمدتاً از مصادرهٔ اموال مخالفان رژیم جمع شده، معادل ۲۸۵ تا ۳۸۰هزار میلیارد تومان است. دارایی بنیاد مستضعفان ۶۳هزار میلیارد تومان (در سال ۹۶) است. همین منابع مجموع دارایی ۳بنیاد فوق‌الذکر را ۴۴۶هزار میلیارد تومان ارزیابی می‌کنند که در نتیجه ثروت آستان قدس بایستی ۹۸هزار میلیارد تومان باشد. همین منابع ارزیابی دارایی قرارگاه موسوم به‌خاتم‌الانبیا دشوار و نامقدور دانسته‌اند، چرا که این دارایی‌ها عمدتاً به‌صورت ماشین‌آلات راهسازی، سدسازی و امثالهم است.

دارایی بنیادها، پاسخگوی تأمین هزینهٔ قرنطینه

با بروز بحران کرونا، ضرورت قرنطینه کردن عموم مردم، مانند سایر کشورهای جهان مطرح شد، اما دولت روحانی اعلام کرد که قادر به‌تأمین هزینه‌های قرنطینه نیست و از همین رو حکم داد که مردم تحت عنوان مسخرهٔ فاصله‌گذاری هوشمند سر کار بروند.

مطالب مرتبط

فنای ایران و بقای ولایت – دیگ ثروتهای خامنه‌ای برای که می‌جوشد – قسمت پنجم

بنیادهای غارت و اعترافهای ناگزیر
لطفا به اشتراک بگذارید: