تیک تاک – مجلس جدید ارتجاع و بحران اقتصادی نظام – قسمت اول تا سوم – ۱۰ خرداد ۹۹

تیک تاک – مجلس جدید ارتجاع و بحران اقتصادی نظام – قسمت اول


گفتگو با مهدی سامع

روز پنجشنبه ۸خرداد، مجلس ارتجاع با سرعت و شتابی غیرمعمول، پاسدار قالیباف را به‌عنوان رئیس معرفی نمود و در همان جلسه اعضای هیأت رئیسهٔ مجلس را هم انتخاب کرد؛ در حالی که انتخاب هیأت رئیسهٔ مجلس موکول به‌بررسی و تصویب اعتبارنامه‌ها بود که معمولاً یک تا دو هفته طول می‌کشید. چرا که بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، پس از انتخاب هیأت رئیسهٔ سنّی، نمایندگان می‌بایست جهت اداره امور مجلس، رئیس و اعضای هیأت‌رئیسه را به‌صورت موقت انتخاب می‌کردند.تیک تاک – مجلس جدید ارتجاع و بحران اقتصادی نظام – قسمت اول تا سوم – ۱۰ خرداد ۹۹

به‌گفتهٔ یکی از اعضای مجلس ارتجاع به‌نام ولی اسماعیلی بر اساس تغییری که در دوره دهم مجلس صورت گرفت، هیأت‌رئیسه موقت حذف شده است. نتیجه آن‌که با سرعت و شتابی که حتی حیرت گزارشگر تلویزیون رژیم را نیز برانگیخته بود، در روز پنجشنبه که به‌گفتهٔ او برگزاری جلسه در آن کاملاً نادر است. رئیس و هیأت رئیسهٔ مجلس به‌صورت فورس‌ماژور انتخاب و معرفی شدند.

یکی از اعضای مجلس جدید ارتجاع به‌نام علیپور با اشاره به «ارتباطات و لابی‌های این‌جوری» افزود: به‌نظر می‌رسد که امروز کار عجله‌ای بود... بنظرم نوع رأی‌گیری امروز اشتباه بود». او با بیان این‌که مگر چقدر فرق می‌کرد که این رأی‌گیری چند روز دیرتر انجام بگیرد، فاش کرد که خیلی از اعضای مجلس از جمله خود او را که ایستاده بود و داشت با یکی سلام و علیک می‌کرد، به‌عنوان موافق محسوب کردند و کار را تمام کردند.

مشخص است که این «عجله‌کاری» بخشی از مهندسی نشاندن قالیباف بر کرسی ریاست بود.

تیک تاک – کرونا و فراخوان روحانی به بازگشایی‌های بیشتر چرا؟ – قسمت دوم


گفتگو با علیرضا معدنچی




تیک تاک – دولت جوان حزب‌الهی پیام و سرنوشت – قسمت سوم


گفتگو با بابک رهنورد





مطالب مرتبط

تیک تاک – چینش جدید مجلس ارتجاع و گامهای روبه عقب خامنه‌ای – در ۳قسمت – ۹ خرداد ۹۹

مجلس جدید رژیم انقباضی و مسیر غارت
لطفا به اشتراک بگذارید: