مجله اجتماعی اقتصادی – سرقت دسترنج مردم ایران با احتکار کالا – ۱۷ خرداد ۹۹

سرقت دسترنج مردم ایران با احتکار کالا – مجله اجتماعی اقتصادی


نگاهی به موضوعات اجتماعی و اقتصادی میهن

این روزها اخبار احتکار و گرانی خودرو موضوع داغی است که رسانه‌ها و ایادی حکومتی در مورد آن بحث می‌کنند. مجله اجتماعی اقتصادی – سرقت دسترنج مردم ایران با احتکار کالا – ۱۷ خرداد ۹۹

موضوعی که دقیقاً ربط به فساد نهادینه و زنجیره‌یی در صنعت خودرو سازی کشور دارد و مدیران دزد

و فاسد منصوب دولت و نمایندگان خامنه‌ای در شرکت‌های خودروسازی سردمداران آن هستند.

یکی از مأموران مبارزه با مفاسد و احتکار رژیم با اشاره به خودروهای پارک شده در پارکینگهای

شرکت‌های خودروسازی می‌گوید: «اینها حدود ۵ماه است خوابیده‌اند». او در پاسخ به سؤال خبرنگار که ظرف ۵ماه قیمت چقدر بالا رفته است می‌گوید: «اگر بخواهی در این ۵ماه میانگین حساب کنی حدوداً ۵۵ تا ۶۰تومان روی این ماشین رفته. اگر اینها را احتکار نکنند در پارکینگ‌ها و بیاورند عرضه کنند و بفروشند هیچ وقت ماشین اینجور گران نمی‌شود».

خبرگزاری برنا ۳۱اردیبهشت در مقاله‌یی با عنوان «کشف انبار احتکار خودرو» نوشت: «مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی کازرون از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار خودرو در یک انبار واقع در یکی از محله‌ها مطلع و موضوع را به‌صورت ویژه در دستورکار خود قرار دادند».

این رسانه حکومتی در تلاش است تا دستان پشت‌پرده احتکار خودرو پنهان باقی بمانند. اما آنچه در مورد احتکار خودرو اتفاق افتاده قابل پنهان کردن نیست. روز ۳۰اردیبهشت ۹۹ سایت تابناک در مقاله‌یی با عنوان «دپوی ۳۰هزار خودرو توسط خودرو سازان احتکار نیست؟» نوشت: «در حالی که مسئولان مختلف در روزهای اخیر اعلام کرده‌اند نگهداری خودرو بدون پلاک مصداق احتکار است این سؤال جدی افکار عمومی بی‌پاسخ مانده که آبا دپوی ۳۰هزار خودرو توسط خودرو سازان مصداق روشن احتکار نیست؟». انحصارات هم روشن است که دست کیست.

مطالب مرتبط


مجله اجتماعی اقتصادی – تخریب خانه‌های مردم بی‌پناه آتش بر انبار باروت – ۱۴ خرداد ۹۹

پشت‌پرده احتکار و گرانی خودرو کیست؟

لطفا به اشتراک بگذارید: