از دروغ تا واقعیت – تحمیل دوگانه نان و جان به جامعه ایران – ۲۳ خرداد ۹۹

تحمیل دوگانه نان و جان به جامعه ایران – از دروغ تا واقعیت


مروری کوتاه بر ادعاهای اخیر آخوند روحانی

اولین‌سؤال این است که اگر در هفته‌های گذشته شاهد افزایش مبتلایان بوده‌ای، چرا تا از دروغ تا واقعیت – تحمیل دوگانه نان و جان به جامعه ایران – ۲۳ خرداد ۹۹

امروز نه‌تنها آن را به‌زبان نیاوردی، بلکه با آب‌وتاب عکس آن را می‌گفتی و تبلیغ می‌کردی؟

سؤال دوم این است که اگر منحنی ابتلا به‌کرونا صعودی شده و مردم زیر فشار هستند،

چرا باید بازگشاییها ادامه پیدا کند؟ به‌خصوص که سازمان بهداشت جهانی نیز به‌ رژیم

هشدار داده است که اکنون زمان مناسبی برای کاهش تدابیر مقابله با کرونا نیست.
جواب این سؤال را که چرا در این شرایط رژیم هم‌چنان بر بازگشایی‌ها یا به‌عبارت درست‌تر فرستادن مردم به‌ قربانگاه کرونا اصرار می‌ورزد را خود روحانی روز شنبه ۱۷خرداد در ستاد کرونا داده است. او گفت: «ما توی این شرایط چاره‌ای نداریم یعنی هیچ راه دومی نداریم». معنی روشن این حرف، بن‌بست و بی‌راه‌حلی است.

اما سؤال اول یعنی این‌که چرا روحانی پس از چند هفته که شاهد صعود کرونا بوده و کادرهای درمانی و مقامات استانی در مناطق مختلف کشور آن را بیان می‌کردند، امروز به‌حرف آمده؟ پاسخ به‌ این سؤال از چند جهت مهم است. نخست این‌که اذعانی است به‌ شکست سیاست پروپاگاند و تبلیغات مبنی بر این‌که وضع رژیم در کرونا عالی است و تمام دنیا و رهبران جهان انگشت‌به‌دهان مانده‌اند که این رژیم ورشکسته و مفلوک چگونه چنین موفقیت عظیمی را رقم زده است؟! البته روحانی بدون این‌که ترکیدن این بادکنک تبلیغاتی را به‌روی خودش بیاورد باز هم در اظهارات اخیرش و در ادامه دروغ‌پردازی‌های مسخره و رسوای خود گفت: «سران برخی از کشورها از ما متقاضی امکانات ضدعفونی و امکانات بهداشتی هستند».

مطالب مرتبط

از دروغ تا واقعیت – منبرهای مجازی آخوندها مملو از دروغ است – ۱۶ خرداد ۹۹

اصرار بر بازگشایی و تحمیل دوگانه نان و جان در عین اعتراف به ‌صعود کرونا!
لطفا به اشتراک بگذارید: