ماتریس – چرا بقایای سلطنت از رژیم آخوندی حمایت می‌کنند – قسمت اول تا سوم – ۲۲ خرداد ۹۹

چرا بقایای سلطنت از رژیم آخوندی حمایت می‌کنند – ماتریس – قسمت اول


گفتگو با احسان امین الرعایا و علی صفوی

جنگ سیاسی بین مقاومت ایران و در محور آن سازمان مجاهدین خلق از یک‌طرف و تمامیت جمهوری اسلامی با همسویان منافع و لابی‌هایش در داخل و خارج ایران بیش از همیشه بالا و بالا گرفته است. موضوع چیست؟ از این مختصات جدید چه باید فهمید؟ماتریس – چرا بقایای سلطنت از رژیم آخوندی حمایت می‌کنند – قسمت اول تا سوم – ۲۲ خرداد ۹۹

برآیند همهٔ واقعیتها ــ که به آنها خواهیم پرداخت ــ نشان می‌دهد که حاکمیت ولی‌فقیه بیش از همیشه ـ به‌طور خاص پس از هجرت و انتقال مجاهدین به آلبانی ـ موقعیت جدید سازمان مجاهدین خلق را موضوع مبرم و فوری و خطر بالفعل خود احساس می‌کند.

رویدادهایی که دارند اتفاق می‌افتند

۱ ـ پس از چند دهه سکوت هدایت شدهٔ رسانه‌یی علیه مجاهدین خلق، خامنه‌ای در اردیبهشت۹۹ تهدید گرایش نسل جوان به مجاهدین را موضوع ضروری جنگ سیاسی نظام اعلام کرد. خامنه‌ای در تشریح این مشکل نظام، سراغ سال‌های ۵۸ و ۵۹ رفت که هزاران هزار نسل جوان به مجاهدین می‌پیوستند. وی با این قیاس، به کارگزاران سیاسی، اطلاعاتی و اجتماعی رژیمش آماده‌باش داد که نسبت به گرایش و جذب نسل جدید دهه‌های ۷۰ و ۸۰ به مجاهدین هوشیار باشند.

۲ ـ در داخل ایران شاهدیم که پس از چهار دهه جداسازی بین بنیانگذاران مجاهدین و سازمان فعلی به رهبری مسعود رجوی، بالاخره ماهیت این تبلیغات رو شد. روزگاران مقاومت و روشنگری مجاهدین، آنها را به وزنه و ثقلی در اثرگذاری بر تحولات ایران علیه نظام ولایت فقیه رسانده که شاهدیم از قضا عناصر به‌اصطلاح اصلاح‌طلب، سراغ محمد حنیف‌نژاد رفته تا اندیشه‌های ایدئولوژیک و سیاسی و شخصیت تاریخی وی را زیر سؤال برده و سنگسار کنند!

چرا بقایای سلطنت از رژیم آخوندی حمایت می‌کنند – ماتریس – قسمت دوم


پروژه اطلاعاتی امنیتی رژیم آخوندی




جنبش‌ها و انقلاب‌ها عامل پیشرفت‌های مهم کشور یا مایه بی‌ثباتی؟ – ماتریس – قسمت سوم


مروری بر قراردادهای استعماری در زمان پهلوی



مطالب مرتبط

ماتریس – ابعاد و جنگ سرنوشت در فاجعه کرونا – قسمت اول تا سوم – ۱۵ خرداد ۹۹

کتاب بنیانگذاران سازمان مجاهدین خلق ایران

لطفا به اشتراک بگذارید: