مجله اجتماعی اقتصادی – چیرگی کسادی بر بساط محقر دستفروشان – ۲۴ خرداد ۹۹

چیرگی کسادی بر بساط محقر دستفروشان – مجله اجتماعی اقتصادی


نگاهی به موضوعات اجتماعی و اقتصادی میهن

روز یکشنبه۲۴فروردین جمعی از دستفروشان در مقابل شهرداری رژیم در تهران علیه بی‌اعتنایی کارگزاران و مجله اجتماعی اقتصادی – چیرگی کسادی بر بساط محقر دستفروشان – ۲۴ خرداد ۹۹

ارگانهای حکومتی به وضعیت معیشتی این قشر محروم دست به اعتراض زدند. یکی از معترضان

گفت« ما حرف زور نمی‌گیم. دو ماه قرنطینه شدیم. مشکلی نیست.

شهرداری محترم حمایت نمیکنه ما را..... اگر قانونه قانون‌ مداری کنید. اگر قرنطینه است.

ما دو ماه الآن توی قرنطینه به‌سر می‌بریم. چطور شد همه آدم و عالم قرنطینه شدن و آزاد شدن

ولی من نوعی که دستفروشم، هیچ درآمدی هم ندارم. چهار تا پنج تا بچه دارم. زندگی دارم، رسیدگی نمی‌کنید! تو رو به دین محمد تو رو به دین خدا همه رسیدگی کنند این چه اوضاع مملکته».

این صدای دست‌فروشان و گرسنگانی است که در نظام ولایت برای لقمه‌ای نان از جانشان مایه می‌گذارند. یک هموطن کارگر: «من کارگرم من ۵۰هزار تومن رفتم قرض کردم برم نان بخرم. به قرآن درست نیست. این زندگی نیست آقای خامنه‌ای برای ما درست کردی... جوابم چیه؟ خدا نابودت بکنه».

کیهان خامنه‌ای ۲۶اردیبهشت ۹۹: «فرزند نماینده‌ای علی‌رغم سن اندک مدیرعامل دهها شرکت دولتی و شبه‌ دولتی -با حقوق دهها میلیونی و پاداش‌های چندصد میلیونی- بوده است. این فرد اگر فرزند فلان آقا نبود، بعید بود دربان شرکتی هم شود که اکنون مدیرعامل آن است».

یک هموطن: «شهرداری اومده با دادستان گیر داده نذاشته این بندگان خدا کنار جاده کاسبی‌ شونو کنن میخوان مردمو وادار کنن به دزدی اینم حکومت اسلامی». وقتی خر مهره‌های نظام میلیاردی می‌دزدند و خانه‌ها و کارخانه‌ها در دست سپاه و بسیج و آقازاده‌ها دست‌ به‌ دست می‌شود، دست‌فروشان یک متر جا برای فروش پیدا نمی‌کنند.

مطالب مرتبط

مجله اجتماعی اقتصادی – استمرار چپاول پول‌های مردم در موسسات وابسته به سپاه – ۲۱ خرداد ۹۹

تهران: کسادی بساط و اعتراض دستفروشان در مقابل شهرداری
لطفا به اشتراک بگذارید: