سخنرانان گردهمایی چهلمین سال مقاومت سراسری - قسمت دوم

سخنرانان گردهمایی چهلمین سال مقاومت سراسری - قسمت دوم


سناتور رابرت توریسلی:


وقتی که تاریخ انقلاب نوین مردم ایران نگاشته شود، همه شاهد این فصول افتخار آمیز از رهبری خانم رجوی خواهند بود. این‌که چگونه تصمیمات سختی برای پیشروی و برای سازماندهی مجدد گرفته شد؛ و امروز در خیابانهای تهران و در سراسر ایران شواهدی را می‌بینیم که حاکی از صحت آن تصمیمهاست و در هر شهر و در هر خیابان در سراسر ایران، ‌شعارها و بیانیه‌ها، همآهنگ و مؤثر و همه اینها دارد قدرت حرکت را به جنبش می‌بخشد.



: بارونس ورما وزیر سابق و عضو مجلس اعیان انگلستان:


در آبان سال گذشته شاهد ایستادگی مردم در برابر این رژیم بودیم.امروز این رژیم در هراس از جنبش مقاومت سازمان‌یافته و حمایت فزاینده از شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور برگزیده‌اش مریم رجوی در درون ایران و به‌طور خاص در میان نسل جوان است.این حمایت به‌طور بارز برجسته شد در زمانی که رژیم اذعان کرد به دستگیری از دانشجویان نخبه ایران به‌خاطر ارتباطشون با سازمان مجاهدین خلق ایران. سازمان مجاهدین نیروی محرکه مقاومت سراسری است. با مریم رجوی، ایران آزاد،دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت و برابری و عدالت و حاکمیت قانون در دسترس است.



راما یاد وزیر سابق حقوق‌بشر فرانسه


در این چهل سال در زندانها شما قیمت پرداختید، در قیام آبان شما قیمت پرداختید


سازمان مجاهدین بی‌وقفه مبارزه‌اش را برای صلح و آزادی ادامه داده است.همهٔ این مقاومت از ۴۰سال پیش،از ۳۰ خرداد شروع شد.


داستان این مقاومت داستان خیانت است.خیانت خمینی به انقلاب.در این مسیر موانع بیشماری در برابر مجاهدین بوده اما مجاهدین خلق از همه آنها پیروز بیرون آمده‌اند.سازمان مجاهدین توانسته اصول برابری را به پیش ببرد.چهل سال مبارزه شما،چهل سال شکست برای رژیم حاکم بر ایران بوده است.



: آنتونیو تاسو-نماینده پارلمان ایتالیا


یک گام ضروری در این مسیر اعزام هیاتهای حقیقت‌یاب برای بازدید از وضعیت زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی و زندانهای زنان در ایران است و پشتیبانی از مقاومت و مردم ایران برای این‌که بتوانند قاتلان بهترین فرزندانشان را به پای میز عدالت بکشانند.


من شخصاً ایستادن در طرف مردم ایران و در طرف مقاومت سازمان‌یافته‌اش برای آزادی و دموکراسی تحت هدایت مریم رجوی را انتخاب کرده ام


افکت: آنتونیو تاسو صحبت ایتالیایی.. . حاضر حاضر من یک اشرفی هستم



: میشل دووکلور نماینده مجلس ملی فرانسه


خانم رئیس‌جمهور، خانم‌ها و آقایان، ۲روز پیش فرانسه سالگرد فراخوان ژنرال دو گل برای مقاومت را گرامی داشت. این فراخوان که پیام نور برای آزادسازی (فرانسه) تلقی می‌شد می‌گفت


شعله مقاومت نباید خاموش بشود و البته هرگز خاموش نخواهد شد من همین شعله را در ماه ژوئیه سال گذشته یافتم وقتی که به دیدار مقاومت ایران در آلبانی در اشرف ۳ رفته بودم


هم یافتم وقتی که برای دیدن اشر ف سه رفته بودم شعله مقاومت ایران هم در صحبت‌ها و نگاههای زنان و مردانی بود که امید آزاد کردن کشور و مردمشان را از ۴۰ سال پیش نگه داشته بودند آن هم در برابر یک دیکتاتوری مذهبی. این امید هم‌اکنون در اشرف۳ زنده است


ما از استقرار یک دموکراسی کامل در ایران همراه با برابری کامل بین زن و مرد حمایت می‌کنیم


این بخشی از برنامهٔ خانم رجوی برای ایران دموکراتیک فردا است من در اینجا به‌او درود می‌فرستم و بار دیگر حمایت کامل کمیتهٔ پارلمانی برای ایران دموکراتیک در مجلس ملی فرانسه که من ریاست آن‌را برعهده‌دارم، از خانم رجوی اعلام می‌کنم.



: اینگرید بتانکورد سناتور سابق و کاندیدای ریاست‌جمهوری کلمبیا


در حالی که ما داریم چهلمین سال مقاومت قهرمانانه مردم ایران را گرامی می‌داریم این واقعیت را به ثبت می‌رسانیم که سازمان مجاهدین تنها مقاومت سازمان‌یافته در ایران است که چه در داخل و چه در خارج مرزهای ایران دوام آورده و بهترین فرزندان این مردم را از تمام نسلها و از تمام بخشهای جامعه ایران به خودش جذب کرده.سازمان مجاهدین تنها سازمانی است در جهان که به‌طور کامل برابری جنسیتی را برقرار کرده است.


تصور کنید در برابر زن‌ستیزترین رژیم،یک زن در رأس این مقاومت قرار دارد و این باعث افتخار است.


همه ما متحد هستیم هم اینجا هم در ایران و می‌دانیم برای این‌که درٍ آزادی و دموکراسی به روی ایران باز بشود مریم رجوی و سازمان مجاهدین کلید آن هستند.



 استیو مک کیپ نماینده پارلمان انگلستان:


اکنون مردم ایران به‌خوبی می‌دانند که شورای ملی مقاومت و مریم رجوی قادرند کشورشان را به‌خوبی مدیریت کنند به همین علت است که رژیم تلاش می‌کند تصویر مخدوشی از مقاومت و رجوی در جهان منتشر کند. بارها از سوی سفارت یا مأموران رژیم ایران با من تماس گرفتند و تلاش می‌کردند ما را از حمایت از مقاومت ایران باز دارند


این البته کار کرد تمامی دیکتاتوریها ست و این نشان می‌دهد که رژیم به‌شدت تضعیف شده است



: ریتا زوسموت، رئیس سابق مجلس فدرال آلمان


دوستان عزیزم در اشرف۳،


در هر دو باری که من از شما دیدن کردم، از سرزندگی فزاینده شما و از میزان ساخت و ساز و بازسازی صورت گرفته توسط شما شگفت‌زده شدم. هر کس از من بپرسد که اشرف۳ با چه ویژگی برجسته می‌شود می‌گویم: شما (اشرفیان) کسانی هستید که از آنچه که کهنه است، از آنچه نابود شده و از «هیچ چیز» به‌ناگهان دوباره چیز جدیدی خلق می‌کنید و نشان می‌دهید که فرهنگ شما نابود شدنی نیست.


وقتیکه من به زندگی شما، زنان و مردان عزیز اهل اشرف فکر می‌کنم، در حقیقت مشخص می‌شود که ما به‌دنبال الگوهایی هستیم. الگوهایی که نحوه‌ای متفاوت از برخورد زنان و مردان با یکدیگر را نشان می‌دهند.


الگوی درخشان شما خانم رجوی است زیرا هدف اصلی او بتأکید برابری،ارزشگذاری برابر و به‌رسمیت شناختن متساوی زنان و مردان است.آن هم نه در مواضع پایین‌تر بلکه در مواضع رهبری کننده.



: فیصل الرفوع وزیر پیشین اردن:


برادر قهرمانم مسعود رجوی و همین‌طور خواهر گرامی رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران مریم رجوی و خواهران و برادرانم در اشرف۳،خوشحالم که در کنار شما هستم به‌خاطر بزرگداشت مقاومتی که یادآوری آن برای همهٔ ما گرامی است.


رژیم ایران در دوران کرونا میلیاردها دلار صرف صدور تروریسم و حفظ دیکتاتوری اسد کرده علاقه‌یی به حفظ جان مردم ایران ندارد


به همین دلیل همهٔ خلقهای منطقه استقرار صلح و آزادی در منطقه را مشروط به تغییر این رژیم می‌دانند.


با بهترین درودها به مسعود رجوی و مریم رجوی و اعضای مقاومت ایران و حامیانش.



: سناتور مارگاریتا دوران وادل از اسپانیا ۲۰۱۱-۲۰۱۵


امسال مقاومت در ایران اوج گرفته است. فعالت‌های کانونهای شورشی از عوامل مهم اعتلای مقاومت در ایران است من درود می‌فرستم به دوستانم در اشرف۳ که از پایه‌های محکم مقاومت هستند در شرایط فعلی بزرگترین پیامی که می‌توانیم به مردم ایران بدهیم این است که آزادی دور نیست حمایت بین‌المللی هم مهم است به‌عنوان نمونه حمایت دو حزبی اخیر نمایندگان مردم آمریکا از مردم و مقاومت ایران حائز اهمیت است. امیدوارم که اروپا هم دست به اقدام مشابهی بزند تا ما هم بتوانیم بگوییم که اروپا هم در کنار مردم ایران است. خانم رجوی به شما درود می‌فرستم و آرزوی پیروزی برایتان دارم



: هرمن ترتش –نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا:


ما در لحظه‌یی قرار داریم که رژیم ایران به‌رغم سیاست مماشات در وضعیت بسیار بحرانی قرار گرفته و مقاومت روزبه‌روز قدرتمندتر می‌شود.در جریان نبرد خودمان با این دشمن مشترک،دشمن مردم ایران و دشمن تمام آزادیخواهان و علاقمندان دموکراسی در سراسر جهان.هستیم ما هم‌چنین شاهد احزابی هستیم که توسط رژیم آخوندی تأمین مالی شده‌اند و حتی به قدرت رسیده‌اند؛مثلا در اسپانیا شاهد احزابی هستیم که رژیم هزینه‌های آنها را پرداخت کرده و اینها به قدرت می‌رسند.


بنابراین همه نیروها باید دست به دست هم بدهند تا بتوانند با قلب مشکل که رژیم ایران هست بجنگند و نقطه پایانی به این رژیم بگذارند



رقیه ملک محمدی


راز این مقاومت چیست؟ راز این طاقت و ظرفیت چیست؟ راز این تسلیم ناپذیری و شکست ناپذیری چیست؟


این راز اسم‌اش انقلاب است. انقلاب درونی مجاهدین، انقلاب خواهر مریم.


چطور می‌شود قیمت داد و قیمت داد و خسته نشد؟چطور می‌شود با سوزن کوه کند؟چطور می‌شود در یک مقطع در


مقابل رژیم و دوازده دولت که همراهی‌اش می‌کردند، ایستاد و از آن مهلکه پیروز بیرون آمد؟چطور می‌شود در دل اختناق و سرکوب،


کانون شورشی را سازمان داد و قیام‌ها را برانگیختچطور می‌شود شیطان‌سازی، تروریسم، عملیات نفوذ و انواع دسیسه‌ها برای فروپاشی مقاومت را درهم شکست؟


رازش انقلاب است.


ما ایدئولوژی فردیت خودپرستانه و ایدئولوژی جنسیت را شکست دادیم که توانستیم در مقابل رژیم شکست ناپذیر شویم. ما یک رهبری با همین طینت و با همین سرشت یعنی پاک و رها را انتخاب کردیم و از آن پیروی کردیم و سر بر راهش گذاشتیم که توانستیم یک مقاومت منسجم و مستحکم داشته باشیم.



مطالب مرتبط


مریم رجوی در گردهمایی چهلمین سال مقاومت سراسری: ۳۰ خرداد مرز میان استبداد و آزادی

کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت در آغاز چهلمین سال مقاومت انقلابی - ارتباط زنده با ۲۰۰۰نقطه

 
لطفا به اشتراک بگذارید: