آمار فزاینده و جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ایران

۸ تیر ۹۹ – آمار فزاینده و جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ایران


بر اساس اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۸تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۴۰شهرآمار فزاینده و جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ایران

ایران بیش از ۶۲هزار و ۱۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۶۹۰نفر، در چهارمحال و بختیاری

به ۴۰۵نفر، در خراسان رضوی به ۳۷۲۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۰۳۰نفر، در فارس به ۱۲۸۵نفر، در

کردستان به ۱۲۷۰نفر، در کرمانشاه به ۱۵۳۵نفر، در مازنداران به ۲۸۹۵نفر، در

هرمزگان به ۵۹۵نفر، در همدان به ۱۳۶۲نفر و در یزد به ۷۹۴نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده خود شمار قربانیان را در ۲۴ساعت گذشته ۱۴۴نفر اعلام کرد که بالاترین رقم در ۸۵روز گذشته است و بیماران تحت مراقبت ویژه را ۲۹۴۶نفر اعلام کرد که بالاترین رقم در هفته‌های اخیر است. در همین حال رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: «امروز ۱۰برابر بیش از آنچه که در بیمارستانها شناسایی می‌کنیم، خارج از بیمارستان شناسایی می‌شوند... نمی‌دانیم در فصل سرما چه اتفاقی می‌افتد. قابل پیش‌بینی نیست که کرونا با آنفلوآنزا همزمان شود و چه اتفاقاتی رخ می‌دهد».

روحانی پس از ماهها دروغگویی و پنهان‌کاری امروز گفت: «۶ماه از این بیماری تقریباً گذشته؛ واکسنی نیامده است؛ دارویی هم برای این بیماری نیامده است؛ ممکن است ۳ماه الی یک سال دیگر ادامه پیدا کند؛ پس باید خودمان را باید برای بلندمدت آماده کنیم». وی که در اوایل اسفند گفته بود تا شنبه ۱۰اسفند مسأله حل می‌شود، با وقاحت افزود: «بنده از هفته اولیه شیوع این ویروس گفتم باید با این ویروس مدت مدیدی زندگی کرده و سازگاری داشته باشیم و خودمان را آماده کنیم... چنین بیماری در تاریخ کشور نداشتیم.».

مطالب مرتبط


آمار فزاینده و جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ایران

آمار فزاینده قربانیان کرونا در ۳۴۰شهر ایران بیش از ۶۲هزار و ۱۰۰نفر است
لطفا به اشتراک بگذارید: