آمار فزاینده و جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ایران

۱۰ تیر ۹۹ – آمار فزاینده و جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ایران


بر اساس اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۰تیر۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگانآمار فزاینده و جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ایران

کرونا در ۳۴۱شهر ایران بیش از ۶۳هزار و ۲۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۸۹۰نفر، در

آذربایجان غربی به ۱۷۲۵نفر، در تهران دست‌کم به ۱۶۴۰۰نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۴۲۰نفر، در

کردستان به ۱۲۹۵نفر، در کهکیلویه و بویر احمد به ۳۲۵نفر، در لرستان به ۲۳۲۵نفر، در هرمزگان به ۶۲۵نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم شمار قربانیان در ۲۴ساعت گذشته را ۱۴۷نفر اعلام کرد و گفت: «استانهای خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز بوده و بالاترین میزان ابتلا، بستری و فوتی را دارند. هم‌چنین استانهای سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند».

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «شهر تهران نیز هم‌چنان با سیر صعودی مبتلایان به ویروس کووید۱۹ روبه‌رو است. در ۲۴ساعتی که گذشت بالغ بر ۴۲۵بیمار جدید در بخش‌های عادی و ۱۰۲بیمار نیز در بخشهای ویژه شهر تهران بستری شدند».

معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در بیمارستانهای تحت کنترل این دانشگاه «تمام تختهایی که برای مبتلایان کرونا در نظر گرفتیم، تقریباً پر هستند... از ۱۷ تا ۲۲اسفندماه اوج بستری بیماران کرونا را داشتیم، اگر مجدداً به این آمار برسیم که با توجه به شرایط و سیر بیماری احتمال آن وجود دارد و از آن رد شویم، دیگر تاب‌آوری وجود نخواهد داشت» (ایسنا۱۰تیر). وی هم‌چنین تأکید کرد: «در ۱۵روز آینده میزان بروز، بستری و مرگ و میر بیماران مبتلا به این ویروس در کشور افزایش می‌یابد».

در خوزستان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: «با وجود افزایش ظرفیت تخت‌های مراقبت ویژه پر شده است.»

مطالب مرتبط


آمار فزاینده و جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ایران

آمار فزاینده قربانیان کرونا در ۳۴۱شهر کشور بیش از ۶۳هزار و ۲۰۰نفر است 
لطفا به اشتراک بگذارید: